Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Lengre senkepinne - hvordan sjekke om den passer?

Lengre senkepinne - hvordan sjekke om den passer? #2558495 05/06/2019 10:55
K
knutspeed Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
K
På sykkelen sitter det en X-fusion pinne med 150mm drop. Jeg har plass over ramma til 3-4 cm mer.
Om jeg kjøper en 170mm pinne, hvordan kan jeg på forhånd sjekke at denne ikke blir for lang, dvs kommer for langt ned i seterøret? Holder det å stappe eksisterende pinne helt ned og sjekke funksjon? Eller er det andre hensyn å ta, som f.eks at noen pinner er lengre totalt enn andre?

Re: Lengre senkepinne - hvordan sjekke om den passer? [Re: knutspeed] #2558653 05/06/2019 22:45
P
parapax Offline
Fersking
Fersking
P
Total lengde er gjerne oppgitt på produsenten sine sider. Total fungerende lengde varierer også mellom produsentene (hvor lang pinnen er fra topp av sete innfesting til kragen ved seterøret), i tillegg til at lengde på delen nede i rammen selvfølgelig. Jeg målte pinnen jeg hadde i rett setehøyde og sammenlignet målene mot produsentene sine websider(byttet fra Reverb til Bike Yoke) og for å være helt sikker, stakk tomme stokken ned i seterøret, flyttet den rundt til jeg fant det høyeste punktet der den møtte motstand og brukte det målet som utgangspunkt. Tror jeg trakk fra 1cm også for å være helt sikker.

Re: Lengre senkepinne - hvordan sjekke om den passer? [Re: parapax] #2558744 06/06/2019 09:53
K
knutspeed Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
K
Sitat: parapax
Total lengde er gjerne oppgitt på produsenten sine sider. Total fungerende lengde varierer også mellom produsentene (hvor lang pinnen er fra topp av sete innfesting til kragen ved seterøret), i tillegg til at lengde på delen nede i rammen selvfølgelig. Jeg målte pinnen jeg hadde i rett setehøyde og sammenlignet målene mot produsentene sine websider(byttet fra Reverb til Bike Yoke) og for å være helt sikker, stakk tomme stokken ned i seterøret, flyttet den rundt til jeg fant det høyeste punktet der den møtte motstand og brukte det målet som utgangspunkt. Tror jeg trakk fra 1cm også for å være helt sikker.

Takker! Da skal jeg lese meg opp hos BikeYoke på mål, og sammenlikne.

Re: Lengre senkepinne - hvordan sjekke om den passer? [Re: knutspeed] #2558790 06/06/2019 13:08
B
BRD Offline
Ringrev
Ringrev
B
One-up sin er designet for å maksimere tiljgengelig vandring, ved at du selv justerer den. Hvor mye innstikk den har i forhold til andre har jeg ikke sjekket, men har alltid tenkt at denne blir mitt neste kjøp.

https://www.oneupcomponents.com/products/dropper-post

Moderator  support