Hei. Jeg sliter veldig med å bytte slange etter punktering. Dekkene jeg har er Schwalbe Nobby Nic, 27.5x2.25, Performance, Folding - og jeg sliter med å tilpasse/få dekket ordentlig på felgen.
Dekkene er ekstremt trange (syns jeg), og legger seg alltid i "renna" i midten av felgen. Når jeg omsider fikk på dekket tidligere, pumpet jeg det opp til ca 45 psi i håp om at "beaden" ville poppe på plass. Dette skjedde ikke, og når jeg skrudde igjen valven seg luften ut (dette skjer ikke når jeg pumper opp slangen uten dekket rundt, så det er ikke hull i slangen).
Jeg var i tillegg akkurat innom en sykkelbutikk like borti gata, som, etter å fått dekket på etter 20 minutters slit, måtte kapitulere da de hadde punktert den nye slangen. De skulle fikse det i morgen, så jeg krysser fingrene (langhelg fra og med i morgen, så jeg må komme meg ut på tur).
Problemet er at jeg per nå ikke har kjangs til å klare dette selv ute i skogen, så jeg trenger tipps eller triks (eller nye dekk) fra dere før jeg begir meg ut på tur igjen.