Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykle Bilbao-San Sebastian-Biaritz

Sykle Bilbao-San Sebastian-Biaritz #2552559 07/05/2019 06:53
T
TNO Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
T
Jeg lander i Bilbao og skal sykle til Biaritz alene før jeg skal møte noen venner.
Deretter skal vi sykle Pyreneene på langs til Middelhavet.
Når jeg lager ruta Bilbao-San Sebastian-Biaritz i Strava, skal jeg sykle på N-634 store deler av strekningen på 165km og ca 2440 høydemetere. Dette skal gjøres på 1 dag så jeg har ikke mange alternativer på ruta. Jeg har syklet i Spania noen ganger tidligere, men da på østkysten. Å sykle på N-veier er ikke alltid like hyggelig med tildels stor trafikk. Er det noen som har kjennskap til trafikkbilde på nordvestkysten av Spania?

Re: Sykle Bilbao-San Sebastian-Biaritz [Re: TNO] #2552564 07/05/2019 07:04
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Har kjørt mellom Bilbao og San Sebastian, men da på AP8. Kan vel håpe at siden den store veien går ved siden av at N-634 har mindre trafikk? Generelt er infrastrukturen i Baskerland meget god.

Anbefaler sterkt lunsj i gamlebyen i SS. Fabelaktig sted.

Re: Sykle Bilbao-San Sebastian-Biaritz [Re: TNO] #2552584 07/05/2019 08:01
vetleg Offline
Avhengig
Avhengig
Må bare si at jeg er sjalu. Håper å få sykla i det området en gang innen ikke alt for lenge

Re: Sykle Bilbao-San Sebastian-Biaritz [Re: TNO] #2552596 07/05/2019 08:17
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: TNO
Jeg lander i Bilbao og skal sykle til Biaritz alene før jeg skal møte noen venner.
Når jeg lager ruta Bilbao-San Sebastian-Biaritz i Strava, skal jeg sykle på N-634 store deler av strekningen på 165km og ca 2440 høydemetere. Dette skal gjøres på 1 dag så jeg har ikke mange alternativer på ruta. Jeg har syklet i Spania noen ganger tidligere, men da på østkysten. Å sykle på N-veier er ikke alltid like hyggelig med tildels stor trafikk. Er det noen som har kjennskap til trafikkbilde på nordvestkysten av Spania?

Ta en titt her - Kanskje noe nyttig.
https://www.landevei.no/nyheter/turer/barcelona-san-sebastian

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Sykle Bilbao-San Sebastian-Biaritz [Re: TNO] #2552656 07/05/2019 10:40
T
TNO Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
T
Ja, har sett artikkelen på landevei.no. Forøvrig meget bra.
Har tidligere syklet fra Kiel til Barcelona to ganger, i hovedsak på N-veier som ikke nødvendigvis var like hyggelig hele tiden. Er nok mest spent om dagsetappen er noe tøff med så mye opp og ned i profilen. Nå sier jo Strava at det går opp til maks 300 høydemetere ad gangen, men jeg har jo hele dagen på meg fram til Biaritz.

Re: Sykle Bilbao-San Sebastian-Biaritz [Re: TNO] #2552685 07/05/2019 11:48
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Bakkene i Baskerland er ofte brattere enn standard for resten av Spania, så høydemeterne er gjerne litt tøffe. Viktig med passe utveksling for slikt i så fall.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Sykle Bilbao-San Sebastian-Biaritz [Re: TNO] #2552733 07/05/2019 13:38
Lenny Offline
Veteran
Veteran
Sitat: TNO

Da vi syklet Biarritz - Irun - Biarritz for noen år siden, mener jeg vi tok kystveien D912 tilbake til Ciboure/St Jean de Luz, og D810/D911 derfra inn til Biarritz. Fine veier, og trafikken var ikke spesielt ille.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams

Re: Sykle Bilbao-San Sebastian-Biaritz [Re: TNO] #2552840 07/05/2019 22:31
T
Toroso Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
T
Det blir en fantastisk tur. Mange nordmenn tror at Flandern er den regionen i verden der sykkelsport står sterkest. Men jeg vil si det er Baskerland.

Mesteparten av trafikken går på motorveien ved siden av, men det er likevel en del biltrafikk på N-634. Men dette er ikke noe problem. Bilistene i Baskerland er svært vennlige ovenfor syklister, de kjører som oftest forbi med stor avstand og kanskje heier de litt på deg om de passerer i motbakke. Du kommer også til å møte masse andre syklister. Veien er også veldig bred til å være 2 felts vei, den er oversiktlig og ofte med enorm veiskulder. Veien er lett kupert og uten klatringer.

Det kan være smått utfordrende å finne frem gjennom byene Bilbao og Eibar, så sats på god navigeringshjelp. N-634 forbi Eibar går gjennom flere tunneler, så jeg ville heller syklet gjennom Eibar-by her. Når du kommer til kystbyene Deba, Zumaia og Zarautz blir det veldig fin utsikt, men husk på at Baskerland er kjent for ruskevær og lokale intense regnbyger

Når du nærmer deg San Sebastian kan være vanskelig å vite hvor N-634 går, så Navigeringshjelp er smart her også. Om du har god tid og kjenner deg sterk har du mulighet til så sykle over Alto Jaizkibel mellom San Sebastian og Irun.

Du får ha en god tur, og huske på at du på veien sykler forbi mange fantastiske, mindre trafikkerte og mer kuperte veier som er vært et eget besøk en senere gang.

Re: Sykle Bilbao-San Sebastian-Biaritz [Re: Toroso] #2552847 08/05/2019 05:35
T
TNO Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
T
Så bra! Takk for info!

Moderator  support, Valentino