Jeg har lyst til å bygge meg en blandevei sykkel med AXS Force/Eagle kombo (1x12). Jeg vil at sykkelen skal kunne fungere til det meste på all slags vei. Den skal kunne settes opp med 700/40mm, 650b/2.0 og med rent landesvei oppsett. Ingen ambisjoner om å prøve å sykle litt fort fra Trondheim eller et annet sted langt hjemmefra igjen, men det må være mulig å slenge seg med på en landeveisøkt med litt fart av og til
Noen som har forslag til ramme?
/Atle
Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Det har vært mange tråder på sånt her, tror du kommer litt lengre om du har mer detaljert ønske, f.eks karbon/alu/titan/stål, prisklasse, bremsefeste/aksling (antar vi snakker flat mount og thru axle), fester til skjermer osv
Har forøvrig bygget to sånne sykler selv, i karbon på budsjett (On-One Bish Bash Bosh) og titan på *host* liksombudsjett (Albannach Torragar)
Inn før Sepeda kommer inn med tusen forslag og spørsmål angående geometriønske
Okei, ser den... Karbon, flatmount og gjennomgående akslinger ja. Fra One-one har jeg kikket litt på Space Chicken ramma som ser ut til å være i den gata jeg tenker meg. har ikke egentlig satt noe budsjett men tøysedyrt blir det ikke.
/Atle
Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Siden du ikke skriver noe om budsjett, så bare kaster jeg ut 3T Exploro og en eller annen variant av Open U.P som kule rammealternativer siden du plukker gruppesett ganske høyt opp i hyllene
I går var jeg ute og syklet, og der var det ei dame med en Open U.P. jeg ihvertfall synes var ganske stilig
Bygde opp en Fairlight Secan selv i vinter, den er jeg veldig fornøyd med. Den har klaring for 700x45c, evt. 650bx57c. Festepunkter for skjermer, bagasjebrett bak, dynamolys foran. Til tross for ganske slakk geometri oppleves den rask på veien, og på grusveier i marka er den helt rå. Lengste tur så langt på en dag er i overkant av 200 km, ikke noe problem - særlig luksus når man har dynamolys på kvelden.
Da vil jeg anbefale å gløtte litt på youtube kanalen til Rides of Japan, en kar som har bygget opp en sykkel basert på Open U.P. Han har forresten mye annet interessant på kanalen sin.