Bor du der ? Har du bodd der i flere år ? Noe som er feil ? NEI . Mitt tips: Ta en sykkel tur og få tunge tanker ut av hode . God tur .
Jeg har bodd der i snart ett år, så jeg var ikke med på 1-årsbefaring.
Noen feil har en tendens til å ikke oppdages om man ikke aktivt sjekker at det virker. Det kan være av mer eller mindre alvorlighetsgrad. Feilinstallasjoner som gir kortere levetid, dårligere funksjon eller bortfall av funksjonalitet som kanskje ikke merkes så direkte.
Av nysgjerrighet, hvilke lover er det som gjelder her? Avhending eller bustadoppføring?
Det ble opprinnelig kjøpt før det var ferdig oppført, så da er det vel bustadoppføringslova som gjelder. (?)
Vi har både ballansert ventilasjon og vannbåren varme. Jeg tenker at de to er både avanserte og dyre deler av boligen, men det krever litt kompetanse for å vite om det virker som det skal.
En ting jeg har tenkt på nå i det siste er at det virker som avløpet er noe begrenset. Både vask og toalett tar litt tid før det tømmes, men ikke så det er dramatisk. Hva er normal??? Litt vanskelig å si, synes ihvertfall jeg...
Men det kunne vært en typisk dum ting å måtte koste utbedring på selv, rett etter garantiutløp, om det viste seg å faktisk være en feil.