Var det noen som fant ut noe mer om Scott Addict 25 og hva slags modell det er da den ikke ser ut til å inngå i "normalt" utvalg fra Scott.
Både ramme og gaffel på
Addict 25 er ifølge XXL, som allerede indikert i tråden, laget i den rimeligste versjonen av karbon som Scott har brukt de siste årene.
Altså MF, ikke standard HMF eller den mer avanserte og kostbare HMX eller HMX SL. Dagens
Addict SE, 10, 20 og 30 kommer i HMF. Det samme gjelder Contessa Addict.
Utover vekt, vil de forskjellige rammesettene med forskjellige grader av karbon kunne skille seg ikke bare hva gjelder stivhet, men også vibrasjonsdemping, som er avgjørende for en sykkel i denne kategorien.
Hvilke egenskaper MF-karbonet i det aktuelle rammesettet har, vet jeg ingenting om, utover hva Scott selv skriver:
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=116622&filename=Scott%20Carbon.jpg)
Scott:
2018 Bikes and ComponentsHva gjelder geometri, har jeg ikke funnet mål spesifikt for Addict 25. Jeg kjenner ikke heller ikke særlig godt de forskjellige generasjonene og versjonene av Addict. Men ut fra bilde og omtale, synes den å dele den mer avslappede geometrien til siste generasjon
Addict, og ikke den mer aggressive geometrien til
Addict RC. Andre vet gjerne mer.
Hva gjelder komponenter, er det bare å se på spesifikasjonene.