For 5 år siden kjøpte jeg en 2011 Toyota Avensis med tilhengerfeste. Ved en tilfeldighet finner jeg ut at bilen opprinnelig var levert uten hengerfeste og at vognkortet ikke viser hengerfeste. Selve opplegget virker å være likt med en et jeg har sett på en lik bil, men helt sikker er jeg ikke. Hvordan går jeg fram for å få dette i vognkortet?
Jeg har forstått det slik at jeg som et minimum må fremskaffe papirer på at selve festet er typegodkjent og så fremvise det. Noen som har tips til hvordan jeg kan finne ut hvilken type hengerfeste jeg har og evt hvordan finne papirer (tuv godkjenning) på dette. Hva googler jeg? På tysk? Kan jeg ringe noen?
- Stefan
Re: Hengerate på bil, godkjenning i ettertid
[Re: Stefan77]
#254860220/04/201918:43
Har aldri sett at det står i vognkortet. Jeg har også ettermontert hengerfeste selv en gang. Ble aldri registrert noe sted det. Når bilen er typegodkjent for hengerfeste så er det godt nok.
Redigert av Tungtrådd; 20/04/201918:56.
Re: Hengerate på bil, godkjenning i ettertid
[Re: Stefan77]
#254864020/04/201921:54
Sett sånn. Ser ut til at slt stemmer. Ikke egen påskrift i vognkort. Skulle ha surfet meg dypere inn i sidene hos Statens vegvesen før jeg plagde andre. Iflg Statens vegvesen er det ikke nødvendig å fremvise for godkjenning om hengerfestet er laget for bilen, noe det åpenbart er. Takker