Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Problemer med justering av «contact in» på brems

Problemer med justering av «contact in» på brems #2547194 12/04/2019 10:01
I
IvarJohan Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
I
Byttet klosser på bakbremsen igår, og ville med det justere «contact» punktet på hendelen da den nå tar aaaalt for tidlig etter mine preferanser. Jeg får imidlertid ikle justert på hjulet for å sette riktig kontaktpunkt på «contact in» hjulet på bremsehendelen. Har prøvd både å slå forsiktig med flattjern, vannpumpetang og you name it, men justeringshjulet er stuck!

Nå er jeg redd jeg i tillegg har ødelagt det litt, så om jeg skulle få løsnet det så vet jeg ikke om det vil fungere igjen.
Justeringshjulet funker som normalt på frambremsen.

Mistenker at forrige eier har villet ha det innstilt på maks ut, og at det på et vis har satt seg eller fått seg en smell der og nå ikke vil rikke seg. Kan jeg åpne hendlen og forøke å fikse det slik, eller er det noe jeg må være obs på isåfall? Må jeg ha ny hendel, eller kan jeg kjøpe kun justeringshjulet/innmat KIT som jeg ser bikeshop selger til 369 kr, og forhåpentligvis kunne bytte selve justeringshjulet. Ny hendel med bakdel er jo 2000 kr!

Dette gjelder SRAM Code RSC, bakbremsen. Sykkelen er under ett år.

Re: Problemer med justering av «contact in» på brems [Re: IvarJohan] #2547205 12/04/2019 10:14
chili Offline
Ivrig
Ivrig
har opplevd at de har satt seg fast om de har blitt skrudd helt ut til en av endene, eller om jeg har vært litt hardhendt når jeg har villet justere kjapt.

For min del ha de løsnet enkelt igjen ved å rugge litt på dem mens jeg prøver å skru forsiktig.

Ville uansett ikke gått løs på det med verktøy!

Se også til at stemplene er trykket helt inn i kaliperen, så du får nok plass til klosser og skive.

Redigert av chili; 12/04/2019 10:16.

NOTS – Vern om terrengsykling
Re: Problemer med justering av «contact in» på brems [Re: IvarJohan] #2547230 12/04/2019 11:21
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Presset du ut stemplene på kaliper før du byttet klosser? Dette MÅ du gjøre, ellers har du ikke gjort ferdig jobben ICON_WINK Du skal ikke trenge å justere bremsene etter klossebytte. Husk at å presse stemplene ut gjøres best med gamle klosser, slik at du ikke ødelegger de nye.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!

Moderator  support