Trådstarter har høstet beinhard kritikk for å poste lite om sykler i dette sykkelforumet. Det bedrer seg nå, med en tråd om sykler, sparkesykler, riktignok, men likevel en bedring.
Trådstarter har i utgangspunktet, fra "juksesyklenes komme", vært litt skeptisk til elsykler. Men en vakker dag kjøper jeg vel en slik en selv, når jeg blir latere...
NÅ invaderes, ikke minst fortau, av sparkesykler, elektriske sådanne, med imponerende toppfart.
Sto på holdeplassen for buss 37 ved Sagene kirke i går ettermiddag. Hørte en litt krasende lyd bak meg, skvatt til, og fikk kastet meg litt unna da en fyr kom i stort fart på fortauet, ved buss-skurene, på en slik doning. Om noen hadde kommet i vegen for ham hadde han trolig ikke hatt mulighet til å stoppe eller vike unna.
Han kjørte så ut i vegbanen, passerte en syklist i svingen ved kirken, med minimal margin, og i stor fart, trolig opp mot 40 km i timen. Og uten hjelm.
Ser her for meg et betydelig konfliktpotensiale mellom el-sparkesykler - fotgjengere -
- syklister - bilister.
Redigert av Anomyn; 08/04/2019 06:01.