OK, den er kanskje hipstrete og jeg er usikker på funksjonalitet (spesielt vekt da jeg er bortskjemt med lette sykler) men jeg har falt for denne sykkelen som jeg bare har et bilde av. Den bor i Oslo, så det er å anta at den enten forhandles eller sendes hit. Noen som har en hunch? Eller har tips til liknende sykler?
Jeg ønsker meg: gir! smal ramme, men lett vekt minimalisme.
Vet ikke om hvor du får tak i akkurat denne, men Oslo Velo på Grunerløkka har et godt utvalg av lignende sykler i hvert fall. Veldig kul butikk for vintage og hipster sykler.
Re: HVOR er denne magiske sykkelen fra?
[Re: blåving]
#254530104/04/201914:41
Tro det eller ei, men Biltema har faktisk et par sykler som ligner veldig. En versjon uten gir, en med to gir som girer når du tråkker bakover og en som girer automatisk over en viss fart!
Jeg tror det er samme sykkel (altså 2-girsvarianten). Hvis vi ser bort fra personen på det ene bildet, og at de står speilvendt oppstilt, finner jeg ikke andre åpenbare forskjeller enn fargen på endepluggene på styret, fargen på setepinneklemma og det blå klistremerket på ramma...
#254537104/04/201920:57
Kanskje pixlene bedrar meg, men setepinneklemmen ser ut til å være dekt av en baklykt med sort gummifeste. Kan ikke forstå noe annet enn at dette er samme sykkel
#254537304/04/201921:00
Haha! Dere har rett. Jeg så feil, trodde girsystemet var annerledes! Topp spottet folkens! Vi får se hvordan den ser ut IRL, men jeg hadde ALDRI funnet denne uten dere. Biltema, ja. Haha.
#254591207/04/201919:37
Inspirert av denne tråden dro jeg på Biltema og kjøpte denne på tilbud til 2099,-. Førsteinntrykket er at det er mye sykkel for pengene. Fine fastmonterte skjermer. SRAM Automatix er interessant, men det girer opp litt for tidlig. Det kan visstnok justeres, men det krever demontering.