AL 9.0 S er en flott sykkel - allsidig krossramme med komponenter for landeveissykling, men utveksling som fungere utmerket for blandevei.
Mistenker PR1850 Spline DB er en OEM-modell for Canyon, så finner ikke den indre felgbredden, men vil tro den er 18 mm, som flere av DT Swiss' Spline-modeller.
Uansett ville jeg helt trygt satt på så brede dekk som du får plass til i Inflite. Selv med 17 mm, vil det gå helt fint. Endog konservative ETRTO-anbefalinger fra flere år tilbake tilsier det:
I dag er trenden bredere felger, for optimal funksjon, men det betyr ikke at smalere felger på noe vis er farlig. Men det betyr at anbefalingene gjengitt ovenfor er så absolutt foreldet og utdatert hva gjelder bredere felger.
Om du tenker slangeløst oppsett, kan det være andre forhold å ta hensyn til.
Jeg fikk ikke opp bildene på den cyclingweekly artikkelen av en eller annen grunn. Men du skriver 2018-modell, cyclingweekly sin artikkel er fra 2017, så da antar jeg det er snakk om "forrige generasjon" Inflite?
Jeg har alu-utgaven av siste generasjon ihvertfall, og den ble levert med Swiss C 1850 Spline DB-hjulsett. Nå har jeg aldri prøvd den gamle modellen av Inflite, men etter hva jeg har forstått hadde den vel ikke mindre plass til dekk enn den nye (kanskje snarere tvert i mot?) Og det ser ikke ut som jeg har problemer med å få 40mm dekk inn i min Inflite, dog på annet hjulsett som er 20.Xmm brede. Hvis det hadde vært til hjelp, så kunne jeg nok montert 38mm eller 40mm på Swiss-hjulsettet og sjekket det i ramma mi.
Men jeg gjetter at dersom det skal ha noe særlig verdi, må noen finne ut hvor romslige disse rammene er med dekkplass relativt til hverandre, og jeg har desverre ikke tilgang til den forrige generasjonen for å kunne måle dette.
Ny generasjon Inflite er en blodtørst rittsykkel for UCI-bestemte 33 mm krossdekk og plass til gjørme, mens den forrige var en allsidig brukssykkel med god dekklaring, skjermfester og det hele
Mener Canyon oppgav dekklaring på forrige generasjon til 35 mm, men sett flust med eksempler på 40 mm dekk på sykkelen. Har registrert at 40 mm ble akkurat for bredt ved kranken på nye Inflite AL ifølge Road.cc.
Ikke til forkleinelse for ny generasjon, som må være en utrolig artig sykkel. Husker vagt at vi har snakket om dette før
Re: INFLITE AL 9.0S + WTB Riddler 37c, brede nok hjul?
[Re: TorbjornJ]
#254501303/04/201913:16
For meg er den derimot en allround-sykkel, som selvsagt ikke må forevksles med "allround landeveisykkel" Og jeg trives så langt veldig godt på den, dog med begrenset erfaringsgrunnlag. Har vel ca 300km på den.
Men hva gjelder dekkbredder, så er den ihvertfall dimensjonert for å kunne dra rundt på meget masse gjørme. jeg har ikke prøvd å kjøre den med 40mm dekk enda, men jeg har satt inn hjulsettet bare for å sjekke at det fikk plass, og jeg tror jeg har minst like god klaring til 40mm dekk på denne som jeg hadde på min forrige "allroundsykkel" (som også var en CX-ramme).
Bare for å oppklare, det er 2018-versjonen med alu-ramme (men min kom uten skjermer :/)
Kom med DT Swiss PR1850 Spline DB (som jeg ikke finner igjen på DT swiss sine sider) og Continental Grand Prix 4000S II.
Liker sykkelen veldig godt, blir for det meste brukt på asfalt men tenkte det kunne være greit å ha et sett med dekk til grussti-i-marka-sykling. Da prøver jeg å få tak i Riddler
Re: INFLITE AL 9.0S + WTB Riddler 37c, brede nok hjul?
[Re: TorbjornJ]
#254695711/04/201912:40
Bare for å oppklare, det er 2018-versjonen med alu-ramme (men min kom uten skjermer :/)
Hvis du (eller andre) savner skjermer, og bor i Oslo-området, så kan du sende meg en PM. Jeg solgte min gamle CX, og ny eiere ville ikke ha med skjermene. Jeg har ikke bruk for skjermene selv, så de kan du få om du ønsker.
Ang. Rambler-dekk, så kjøpte jeg mine over disk hos Oslo Sportslager. Om de fortsatt fører de, eller om prisene er konkurransedyktige vet jeg ikke, jeg handlet de på impuls der en gang, og husker ikke hva jeg betalte. Men strålende fornøyd er jeg ihvertfall.