Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Montering av skivebrems i ramme med intern føring

Montering av skivebrems i ramme med intern føring #2544223 30/03/2019 10:21
M
Magnoos Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Skal montere SRAM hydrauliske bremser, men så er det intern føring av slange til bakbrems. Har sett video om hvordan demontere og montere kalipperen, men det jeg lurer på er dersom jeg holder den åpne enden av slangen opp til enhver tid og fører den oppover inni ramma, slipper jeg å herje med lufting og alt det styret der da? Eller er det ingen vei utenom?

Specialized Phenom 155 mm kjøpes
Re: Montering av skivebrems i ramme med intern føring [Re: Magnoos] #2544226 30/03/2019 10:43
N
Neko Offline
Avhengig
Avhengig
N
Jeg har nettopp gjort dette. Skrudde først av slangen ved hendelen. Så dele klippe slangene for å få de i rett lengde. Jeg holdte slangen vertikalt da jeg klippet den og deretter skrudde inn en ny stealth-a-majig-plugg. Med den innerste pluggen som skrus inn i slangen på plass, renner det ikke olje ut av slangen. Deretter var det bare å føre slangen gjennom ramma, skru på den ytterste stealth-a-majig-pluggen, og koble sammen igjen.

Vanskelig å forklare, men forhåpentlig vis gir det mening ICON_SMILE

Jeg synes bremsene kjentes bra ut etterpå og gadd ikke lufte de. Jomruturen på sykkelen i går bekreftet at de fungerte utmerket.

Re: Montering av skivebrems i ramme med intern føring [Re: Magnoos] #2544227 30/03/2019 10:47
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Det er jo uansett ikke noe pes å lufte bremsene? Det er bare å få inn i rutinene, for vi vil vel ikke skifte wire igjen;-)
Jeg vil tro jeg lufter begge bremser på 5min(Shimano)

Re: Montering av skivebrems i ramme med intern føring [Re: Magnoos] #2544412 31/03/2019 16:47
M
Magnoos Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Takk for tipset Neko, jeg skjønte sånn noenlunde når jeg kikket på ting og prøvde litt.

...fant etterpå ut ar jeg sannsynligvis har brukt feil føringsport da, så må sannsynligvis ta det en gang til om ikke altfor lenge. Men øvelse gjør mester som dem sier, og slangen er kanskje en tanke lang fremdeles ICON_WINK

Specialized Phenom 155 mm kjøpes

Moderator  support, Valentino