Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kaffeabonnement

Kaffeabonnement #2543180 25/03/2019 11:19
P
Paulus Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
P
Jeg fikk høre for første gang om kaffeabonnement her på dette forumet. Jeg synes det høres spennende ut med kaffeabonnement og da regner jeg med noen her inne har erfaringer å dele. Jeg ser det finnes mange tilbydere i Norge, samt enda flere i Europa som sender til Norge. Personlig er jeg ute etter stor variasjon og selvsagt lavest mulig pris. Jeg regner med de fleste tilbyr god kaffe. Skriv gjerne de erfaringene dere har med kaffeabonnement. Er det noen kaffeabonnement som anbefales, eller noen som man burde styre unna?

Re: Kaffeabonnement [Re: Paulus] #2543186 25/03/2019 11:39
stalsan Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg har hatt abonement hos kaffebox.no siden februar 2014. Filter roast, dvs lysbrent. Har idag 500 gr pr mnd. Siden jeg var meget tidlig ute, har jeg beholdt mer eller mindre opprinnelig pris fra 2014. Veiledende idag ligger på 299,-

Jeg har bare positive erfaringer med kaffebox. Alltid god og variert kaffe (i 500 gr abo sendes to forskjellige kaffetyper fra samme brenneri). 1 eller 2 ganger har forsendelsen ikke kommet fram, da har det vært null stress å få tilsendt erstatningskaffe. Kaffe leveres fra ulike norske og nordiske brennerier.

Skulle det dukke opp behov for mere kaffe eller annet utstyr, er det kjapt (og fraktfritt) å bestille.

Så jeg anbefaler kaffebox, har ikke sett noe behov for å prøve ut andre leverandører ICON_SMILE

Ståle
Re: Kaffeabonnement [Re: Paulus] #2543190 25/03/2019 11:47
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
God erfaring med disse: https://maridalenbrenneri.no/

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Kaffeabonnement [Re: Paulus] #2543201 25/03/2019 12:17
A
Aunan Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
Jeg har hatt abonnement hos kaffebox ca i ett år. Alltid stas å åpne opp pakken og se hva som ligger der denne gangen. Stor variasjon fra bryggerier. Det pleier å være en fra mellom-amerika og en fra afrika. Kvaliteten er bra. Det pleier ofte å være en som er veldig god mens den andre er mer grei. Men til prisen så er det ikke noe å si på det. Jeg kjøper som regel noe annen kaffe i mellom og ser da etter andre destinasjoner eller helst "superkaffe" som jeg ikke får fra kaffebox. Men de er ikke alltid så lett å finne. S&H synes kanskje som de mest stabile.

Re: Kaffeabonnement [Re: Paulus] #2543202 25/03/2019 12:18
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
Hvis variasjon er viktig så er Kaffebox et bra konsept. Jeg tester nå disse, har bare hatt abonnement en måned så vi får se over tid. Sånn ellers har både f.eks. Tim Wendelboe, Solberg Hansen osv god kaffe og abonnementstilbud.

Jeg har også god erfaring med kaffen fra Maridalen Brenneri som nevnes her, og jeg tenker vel det er noe de som sykler mye i Maridalen bør unne seg :-) Selges på Brekkehagen storkiosk rett nedenfor Brekkekrysset, og i tillegg på Gørja til 'markapris'.

Re: Kaffeabonnement [Re: Paulus] #2543207 25/03/2019 12:31
A
Aunan Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
Det synes for meg at kvaliteten fra kaffe-brenneriene varierer. I en periode kan ett sted være bra ett sted så bedre et annet sted. Egentlig ikke noe rart i og med at de kan være heldige med å få inn gode partier. Sist jeg kjøpte kaffe fra Wendelboe ble jeg veldig skuffet til å være knalldyr kaffe. Å kjøpe de dyrest kaffene er et sjansespill. Fant mye bra hos Jacu i Ålensund, men ikke prøv de i det siste. Ble for dyrt med frakt også.

Re: Kaffeabonnement [Re: Paulus] #2543216 25/03/2019 12:43
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har kun erfaring med Postkaffe.no men det er god erfaring.

Re: Kaffeabonnement [Re: Paulus] #2543231 25/03/2019 13:15
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Lippe er i ferd med å sette opp en Abo-løsning nå.
Jeg kjøper kaffe derfra uten et offisielt abonnement.

Forbruket vårt er på litt over 1 kilo i måneden, noe som kløner til og fordyrer frakten med de fleste standard-abonnement.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Kaffeabonnement [Re: Aunan] #2543233 25/03/2019 13:27
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: Aunan
Det synes for meg at kvaliteten fra kaffe-brenneriene varierer. I en periode kan ett sted være bra ett sted så bedre et annet sted. Egentlig ikke noe rart i og med at de kan være heldige med å få inn gode partier.

Anbefales å føre logg med hva man drikker, land-produsent-bønnetype-vaskemetode osv, for å finne ut bedre hva man liker og ikke liker og kunne kjøpe basert på det. Det har gitt meg noen aha-opplevelser, og ikke minst unngått noen bomkjøp. Jeg har ikke funnet noen app som jeg synes er bra for formålet, så jeg bruker helt enkelt et regneark.

Re: Kaffeabonnement [Re: Paulus] #2543243 25/03/2019 14:03
A
Aunan Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
Ja, så langt inn i det har jeg ikke gått. Jeg har vel tre kategorier.

Lys og fruktig kaffe fra Kenya (ikke så god erfaring med Rwabda og Burundi). Fyldig og mørk fra mellom-amerika (alle landene). Og andre karismatiske kaffe som nødvendig vis ikke har så høy kvalitet men med spennende karismatiske smaker. F.eks India. Kona (hawaii).

Har enda ikke funnet noen spesielt gode kaffer fra Sør-Amerika.

Lippe har litt middels erfaring med, men kanskje de er bedre nå? Kaffebrenneriet er bra synes jeg.

Det jeg synes er gøy med abonnement er at man ikke vet hva man får.

Redigert av Aunan; 25/03/2019 14:05.
Re: Kaffeabonnement [Re: EspenS] #2543248 25/03/2019 14:10
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: EspenS
Sitat: Aunan
Det synes for meg at kvaliteten fra kaffe-brenneriene varierer. I en periode kan ett sted være bra ett sted så bedre et annet sted. Egentlig ikke noe rart i og med at de kan være heldige med å få inn gode partier.

Anbefales å føre logg med hva man drikker, land-produsent-bønnetype-vaskemetode osv, for å finne ut bedre hva man liker og ikke liker og kunne kjøpe basert på det. Det har gitt meg noen aha-opplevelser, og ikke minst unngått noen bomkjøp. Jeg har ikke funnet noen app som jeg synes er bra for formålet, så jeg bruker helt enkelt et regneark.

Det er jo nettopp a-ha opplevelsene som er det morsomste med kaffe og for å få de så må man være åpen og prøve hele spekteret. Det er jo noen "vinentusiaster" som sverger til (rød) vin fra et land eller et distrikt eller en drue og da vil jeg påstå at man går glipp av en del altså.

Re: Kaffeabonnement [Re: Paulus] #2543366 26/03/2019 05:30
M
ML1 Offline
Entusiast
Entusiast
M

Moderator  support