Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Styrkeprøven pulje 1 erfaringer mottas med takk

Styrkeprøven pulje 1 erfaringer mottas med takk #2541970 18/03/2019 17:28
Spiffhopeless Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Hei.

Hvordan er pulje 1 lagt opp? Noen som kan dele erfaringer eller vet om det finnes noen andre ordninger for pulje 1 enn vanlig dødelige?

jeg tenkte å bruke camelbac også ICON_BLUSH Noen som mener noe om det? Er det ulurt eller ? jeg sykler ofte med sekk og den plager meg ikke. Har syklet Styrkeprøven mange ganger før men ikke solo og uten støtte.

~Spiff

"If you are going to die! make sure
its in the front of the peloton!"
Raphael Geminiani to Jacques Anquetil

If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Re: Styrkeprøven pulje 1 erfaringer mottas med takk [Re: Spiffhopeless] #2542597 21/03/2019 20:00
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hva/når er pulje 1 ? finner kun oversikt mht tidspunkt start og antatt tid som brukes.

Re: Styrkeprøven pulje 1 erfaringer mottas med takk [Re: Spiffhopeless] #2542662 22/03/2019 09:34
Spiffhopeless Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Pulje 1 på styrkeprøven er en stor pulje med individuelle syklister som kjemeper om den beste tiden individuelt fra Trondheim til >Oslo. Starter 06.15. Såpass lenge etter lagkonkurransen at de ikke kan surfe ned og før alle andre puljer med individuelle syklister som er i tur klassen.

......trur eg

If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Re: Styrkeprøven pulje 1 erfaringer mottas med takk [Re: Spiffhopeless] #2542679 22/03/2019 10:48
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Pulje 1 er vel fellesstartkonkurransen. Jeg deltok der for noen år siden og holdt med frem til Drivdalen. Der måtte jeg slippe etter å ha vært med å sette bruddet. Syklet derfra og de siste 400km alene (plan B). Det er ikke noe problem å sykle med bare flasker og noen barer på lomma. Jeg stoppet på matstasjonene og fylte flaskene ved behov. med mindre du har planer om å fylle sekken underveis, så ville jeg droppa camelback. Men det kommer jo veldig an på hvor mye du trenger å drikke. Jeg pleier å klare meg med 6-8 flasker underveis.

Redigert av Juffe; 22/03/2019 10:53.

'...once more, and more intensity!'
Re: Styrkeprøven pulje 1 erfaringer mottas med takk [Re: Spiffhopeless] #2542709 22/03/2019 12:04
Spiffhopeless Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Takk for tips Juffe. Jeg tenker flasker vil holde for meg da. Uansett om jeg ender opp i plan B eller ikke.

Men hvordan organiserte bruddet seg ? stoppet de på matstasjonene som en slags "deal" og startet felles ut derfra ?

Re: Styrkeprøven pulje 1 erfaringer mottas med takk [Re: Spiffhopeless] #2542724 22/03/2019 12:48
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Jeg var med første året, og slik opplegget var den gang, var at vi syklet samlet til Oppdal og etter en kort stopp der, ble sluppet løs. Jeg forstår at dette er noe de har droppet de siste to årene så det er mer eller mindre åpen allerede fra start i Trondheim. Jeg vil likevel tro at det er noen som ønsker å prøve seg i bakkene tidlig i løpet, men det skal godt gjøres da det er såpass mange lange flater og noen utforkjøringer frem til Oppdal. Drivdalen er vel der det meste avgjøres for mange. Og jeg skal love at det ble kjørt hardt der. Tok ett par KOM der som bl.a. slo mine tidligere tider fra dengang jeg deltok på vinnerlaget i lagkonkurransen i 2011.

Det var tøft å sykle alene i sterk motvind over Dovre, men etter jeg styrta en halvliter cola og hadde medvind fra Dombås til Kvam og videre, ble det den beste opplevelsen jeg har hatt på de åtte gangene jeg har deltatt.

'...once more, and more intensity!'

Moderator  support