|
|
#rasisit
|
Re: #rasisit
[Re: ]
03/06/2019 12:57
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Det er nødvendigvis SNL sine redaktører som er ansvarlig for alt innhold på SNL, og når du har lagt opp til en diskusjon der relevansen og bevistyngden til ulike artikler skal veies opp mot hverandre må vi være enige om hvilke faktiske forhold diskusjonen utgår fra
Torshov-Simen liker fortsatt ikke at SNLs fagansvarlige sa, og velger igjen å overse eller bagatellisere: "Rødts prinsipprogram, senest endret på deres landsmøte i 2014, er en tekst som nok kunne vært klarere formulert på en rekke områder, men er likevel relativt tydelig på at det langsiktige målet er et kommunistisk, klasseløst samfunn. " Om Torshov-Simen bare var villig til å innrømme Rødts kommunistiske historie og politikk, ville det vært mulig å diskutere videre. Men han satser nå alt på kortet "anonymous13 må lime inn fra SNL, selv om det er mitt argument, ellers har liksom diskusjonen stoppet" Folk ellers får nesten gjøre seg opp en mening om Rødts kommunismegrad og hvem det er stopper diskusjonen av hvilken grunn. anonymous13 fordi Torshov-Simen ikke vil ta inn over seg at fageksperter i SNL er uenige med han, eller Torshov-Simen fordi han krever at noen andre skriver i tråden. Du har lagt opp til en diskusjon der relevansen og bevistyngden til ulike artikler skal veies opp mot hverandre, og da må vi være enige om hvilke faktiske forhold diskusjonen utgår fra, hvis ikke risikerer vi at du stikker av på sidespor når du møter dine logiske brister og selvmotsigelser. Hva sier SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets ideologi? I fall du ikke har forstått det ennå så er det uaktuelt å gå videre i diskusjonen før dette er klarlagt.
Redigert av Torshov-Simen; 03/06/2019 12:58.
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
03/06/2019 14:55
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Du har lagt opp til en diskusjon der relevansen og bevistyngden til ulike artikler skal veies opp mot hverandre
Her prøver Torshov-Simen å finne på ting debattmotstanderen har sagt for å slippe å svare. Han har funnet seg et lite hjørne hvor argumentet hans består, og velger selvfølgelig å ikke se på nyanser. Da unngår han heldigvis emnet vi egentlig diskuterte og han slipper snakke mer om kommunismens folkemord, utsultinger, fengslinger osv. Han har ikke kommet med noe bedre forsvar enn å prøve å bagatellisere folkemord, så man må tvile på at han har noe mer oppklarende innspill til temaet. Og han fyller på med en en liten ny regel som han selv har funnet på for videre debatt. Hva sier SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets ideologi? I fall du ikke har forstått det ennå så er det uaktuelt å gå videre i diskusjonen før dette er klarlagt. Som alle ser er en unnskyldning for å slippe diskutere sakens tema. Det er jo pinlig åpenbart at du er livredd for at argumentasjonen din skal gjennomgås ryddig (det hadde jeg også vært i ditt sted). Men når jeg har lagt fram en SNL artikkel som dokumentasjon og du legger fram en annen artikkel fra samme sted med delvis motstridende informasjon, så gir det seg selv at det må bli en diskusjon om de ulike artiklenes relevans og beviskraft uavhengig av om du har bedt eksplisitt om det eller ikke. Hadde du klart å forholde deg ryddig og etterrettelig i en debatt så hadde vi ikke trengt å gjøre dette så skjematisk, så om formen plager deg får du ta det på egen kappe. Hva sier SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets ideologi? I fall du ikke har forstått det ennå så er det uaktuelt å gå videre i diskusjonen før dette er klarlagt
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
03/06/2019 16:57
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Men når jeg har lagt fram en SNL artikkel som dokumentasjon og du legger fram en annen artikkel fra samme sted med delvis motstridende informasjon, så gir det seg selv at det må bli en diskusjon om de ulike artiklenes relevans og beviskraft uavhengig av om du har bedt eksplisitt om det eller ikke. så er det uaktuelt å gå videre i diskusjonen før dette er klarlagt
Her ser vi Torshov-Simen faktisk vedkjenne seg at SNL har motstridende informasjon, men han påstår fortsatt at kun den som viser hans side skal være grunnlag for diskusjon. Ellers vil han fortsett å nekte å svare for seg. Når har jeg nektet å svare? Når har jeg sagt at SNL har motstridende informasjon? (Hint: delvis) Når har jeg påstått at det kun er den ene som skal være grunnlag for diskusjon? Jeg har sagt at premissene for diskusjonen skal være klarlagt før vi går videre, men du har så langt nektet å delta i den klarleggingen. Hva sier SNL sin hovedartikkel om Rødt om partiets ideologi?
Redigert av Torshov-Simen; 03/06/2019 16:59.
|
|
|
03/06/2019 17:18
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Når har jeg nektet å svare?
Torshov-Simen later her som han har bidratt til å vise hva venstresiden har gjort av troverdige politiske justeringer for å unngå ulykkene som alle de andre velmenende kommunistene og sosialistene har bidratt til når de har kommet til makt. Det har jeg bidratt til i massevis, men det er forferdelig mange av dine egenproduserte sidespor siden vi var i nærheten av å diskutere noe som ligner på den problemstillingen. For tiden er vi opptatt med det siste av disse sidesporene, og for å komme videre derfra må følgende avklares: Hva sier SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets ideologi?
Redigert av Torshov-Simen; 03/06/2019 17:19.
|
|
|
03/06/2019 19:44
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
For tiden er vi opptatt med det siste av disse sidesporene, og for å komme videre derfra må følgende avklares:
Hva sier SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets ideologi?
Torshov-Simen-nekter-å-sitere-kilder-selv-counter = 7 Torshov-Simen fortsetter her med å kalle diskusjonsemnet for et sidespor, og nekter å ta den videre før han spør etter informasjon alle selv kan finne på SNLs sider. Det er nok ikke lett å se hva motivasjonen hans for dette er, men det mest sannsynlige er det samme som for et barn som holder pusten i et forsøk på å frem viljen sin når de er tommer for argumenter. Fortsatt ingen innrømmelse av at han tok feil når han påstod at Rødt ikke er kommunistisk, til tross for at han egne kilder både kaller og har kalt rødt kommunistisk. Jeg har sitert den kilden mange ganger, for eksempel her Dette er SNL sin hovedartikkel om Rødt https://snl.no/R%C3%B8dt Der står følgende Rødt er et sosialistisk partimen du ser ikke ut til å ha fått det med deg, så før vi går videre skal vi være enige om det følgende: Hva sier SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets ideologi?
Redigert av Torshov-Simen; 03/06/2019 19:53.
|
|
|
03/06/2019 20:02
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Jeg har sitert den kilden mange ganger, for eksempel her
Dette er SNL sin hovedartikkel om Rødt https://snl.no/R%C3%B8dt Der står følgende Rødt er et sosialistisk parti
[quote=Torshov-Simen] Hva sier SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets ideologi?
Se over. Jeg har sett det hele tiden, men vi går ikke videre før jeg har fått en bekreftelse på at du har sett det samme, ettersom du har argumentert som om det ikke har vært presentert tidligere. Hva sier SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets ideologi? Og jeg er fullt klar over at motvilje din mot å gi den bekreftelsen er at vi da tar bort dine foretrukne retretter "når har jeg sagt...", "har ikke ment", "har aldri godtatt premisset..." osv., men det er liksom hele poenget
Redigert av Torshov-Simen; 03/06/2019 20:18.
|
|
|
04/06/2019 10:13
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Jeg har sitert den kilden mange ganger, for eksempel her
Dette er SNL sin hovedartikkel om Rødt https://snl.no/R%C3%B8dt Der står følgende Rødt er et sosialistisk parti
[quote=Torshov-Simen] Hva sier SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets ideologi?
Se over. Jeg har sett det hele tiden, men vi går ikke videre før jeg har fått en bekreftelse på at du har sett det samme, ettersom du har argumentert som om det ikke har vært presentert tidligere. Hva sier SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets ideologi? Dette har jeg jo kommentert for flere titalls poster siden? I diskusjonen med fingre og tomler. Noen steder omtales Rødt som fingre (sosialistisk) andre steder som spesialiseringen tommel (kommunistisk). Var det det som var problemet du måtte til livs før du innrømmer at din hardnakkede påstand om at Rødt aldri har vært kommunistisk var alt for påståelig i forhold til fagfolks vurdering? Nei, den diskusjonen har vi ikke begynt på foreløpig ettersom du fortsatt nekter å klargjøre hva som er utgangspunktet for den, fordi du ikke tørr å slippe den redningsplanken det er å kunne trekke deg tilbake til "har aldri anerkjent premisset..." og bytte tema når du møter de logiske britene i resonnementene dine. Hva står det i SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets ideologi?
|
|
|
05/06/2019 07:27
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Nei, den diskusjonen har vi ikke begynt på foreløpig ettersom du fortsatt nekter å klargjøre hva som er utgangspunktet for den
Det er klargjort for mange sider siden, men Torshov-Simen ser ut til å ønske ikke ta debatten ved å sette så mange beskrankninger at diskusjon ikke er nødvendig. Nei, det er det ikke, for du har fortsatt ikke svart på hva som står i SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets ideologi Tvert imot har du gjort alt du kan for å unngå det med å tilsløre diskusjonen med tomprat og henvisninger til din egen subjektive oppfatning av debattensinnhold for å beholde muligheten til å feige unna igjen når du står fast i de logiske britene og selvmotsigelsene i dine egne argumenter som vi nå skal gjennomgå punkt for punkt. Men dette er jo bare standard MO for liberalister; sleng ut en løgn og gjenta den skamløst til den forhåpentligvis blir tatt som sannhet av menigheten som er enkle nok til å kjøpe den slags. Men du kan jo prøve å bryte mønsteret og vise at du kan forholde deg etterrettelig til en diskusjon du selv har lagt premissene for: Hva sier SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets ideologi?
Redigert av Torshov-Simen; 05/06/2019 08:17.
|
|
|
05/06/2019 09:14
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Hva sier SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets ideologi?
Igjen ser vi Torhov-Simen mer interessert i å unngå disusjon og mer interessert i å etterpørre informasjon som har blitt gjengitt tidligere i tråde. (Et par-tre ganger om jeg ikke tar feil). Det er vanskelig å forstå hva annet han ønsker å oppnå enn å unngå diskutere temaet. Det er å snu problemstillingen på hodet, men det er jo også standard MO for liberalister. Jeg har sagt at dette er starten på en del av diskusjonen som fortsetter så snart du har svart på spørsmålet om hva SNL sin hovedartikkel om Rødt sier om partiets ideologi. Ergo er det du som trenerer diskusjonen og som jeg har påpekt er det åpenbart med bakgrunn i at du ikke tørr å delta i en saklig og etterrettelig diskusjon hvor argumentenes logiske gyldighet skal gjennomgås punktvis og åpent. Men du kan jo motbevise det ved å slippe redningsplanken og svare på spørsmålet en gang for alle: Hva sier SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets hrunnideologi?
Redigert av Torshov-Simen; 05/06/2019 09:42.
|
|
|
05/06/2019 10:35
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Hva sier SNL sin hovedartikkel om Rødt med hensyn til partiets hrunnideologi?
Det du sa: Dette er SNL sin hovedartikkel om Rødt https://snl.no/R%C3%B8dt Der står følgende Rødt er et sosialistisk parti
Alle ser jo at Torshov-Simen her viser en slags ideologisk holdning i at mennesker må være villige til å gjenta ting han allerede har sagt eller mener for at det skal være mulig å delta. Han lurer ikke på noe, han har ikke et genuint spørsmål. Han vil bare at andre skal si ting han mener. Torshov-Simen har gitt opp og funnet ut at debattmotstanderen, som de fleste andre, ikke har spesielt mye til overs for tvunget tale. Og ved å fortsette med den litt odde oppførselen, oppnår han målet sitt: Å slippe å forsvare standpunktet sitt. Neida, som jeg har sagt flere ganger nå så skal vi bare sørge for å være enig om premissene diskusjonen føres på før jeg starter på en argumentasjonrekke. Så da er vi enige om at SNL sin hovedartikkel sier at Rødt er et sosialistisk parti? Ja eller nei?
|
|
|
05/06/2019 15:29
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Så da er vi enige om at SNL sin hovedartikkel sier at Rødt er et sosialistisk parti? Ja eller nei? Dette er SNL sin hovedartikkel om Rødt https://snl.no/R%C3%B8dt Der står følgende Rødt er et sosialistisk parti
I dag er Rødt Norges største kommunistiske parti.
Torshov-Simen fortsetter å ønske en slags bekreftelse på at andre ser det samme som han når de er på SNL sine sider. Hvilken grunn han kan ha til å tro at andre ikke ser det samme, er uavklart. Fortsatt vil han ikke på noe vis anerkjenne andre aktive artikler og historikken på SNL. Det er litt uklart hvorfor han har fått dette voldsomme opphenget på én artikkel hos SNL når han setter spørsmålstegn ved deres etterrettelighet og korrekthet. Vi får se. Det er rimelig sikker har kommer til å fortsette spørre om vi ser det samme på SNL side, til tross for at det ville vært veldig merkelig om vi ikke gjorde det. Kanskje han kan sjekke hos en venn? Men som sagt tidligere. Ganske interessant at du er så redd for å bidra til en redelig diskusjon hvor det vil være tydelig for alle hvem som klarer å underbygge påstandene sine på en logisk og etterrettelig måte at du heller tyr til tidkrevende og uproduktiv tastaturonani enn å simpelthen svare ja eller nei på et helt enkelt spørsmål. Og det er jo smått utrolig at du som har skrytt av å ha analysert deg frem til en rimelig god oversikt over hvordan jeg tenker fortsatt later til å tro at jeg har tenkt å basere argumentasjonen utelukkende på å få deg til å gjengi hovedpoenget i en artikkel for så å si "there you go, case closed" Som sagt flere ganger så er det starten på en argumentasjonsrekke, men jeg bruker ikke tid på den så lenge vi ikke er krystallklart enige om forutsetningene for diskusjonen. Så da er vi enige om at SNL sin hovedartikkel sier at Rødt er et sosialistisk parti? Ja eller nei?
|
|
|
06/06/2019 08:26
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Ganske interessant at du er så redd for å bidra til en redelig diskusjon hvor det vil være tydelig for alle hvem som klarer å underbygge påstandene sine på en logisk og etterrettelig måte at du heller tyr til tidkrevende og uproduktiv tastaturonani enn å simpelthen svare ja eller nei på et helt enkelt spørsmål.
Torshov-Simen tenker at det er logisk og etterretterlig å ikke ville diskutere noe før noen repeterer ting som er skrevet i tråden sikkert 10 ganger snart. Jeg vet ikke hva slags logikk og etterrettelighet man lærer på Torshov, men jeg er nesten helt sikker på at det å holde pusten til man får viljen sin, ikke er er i pensum. Fortsatt livredd for å delta i en diskusjon hvor alle argumenter skal kunne ettergås i full åpenhet ser seg. Logikken har jeg forklart deg mange ganger nå; jeg begynner ikke på en argumentasjonsrekke før vi er enige om premissene for diskusjonen, og du har fortsatt ikke gitt ditt nødvendige bidrag for å komme videre. Er vi enige om at SNL sin hovedartikkel om Rødt sier at de er et sosialistisk parti, ja eller nei?
Redigert av Torshov-Simen; 06/06/2019 08:27.
|
|
|
06/06/2019 08:58
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Så da er vi enige om at SNL sin hovedartikkel sier at Rødt er et sosialistisk parti? Ja eller nei? Dette er SNL sin hovedartikkel om Rødt https://snl.no/R%C3%B8dt Der står følgende Rødt er et sosialistisk parti
Jeg får nesten ikke gjort annet enn å referere til SNL, så får du egentlig selv gå god for hva du mener om deres troverdighet. Jo, du kan helt enkelt svare ja eller nei på om vi er enige om at SNL sin hovedartikkel om Rødt sier at det er sosialisme som er partiets ideologi, slik at vi kan komme videre. Ja eller nei?
|
|
|
06/06/2019 10:48
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Jo, du kan helt enkelt svare ja eller nei på om vi er enige om at SNL sin hovedartikkel om Rødt sier at det er sosialisme som er partiets ideologi, slik at vi kan komme videre.
At vi ikke kommer videre på ditt barnslige innfall om tvungen tale får nesten bare stå som prikken over i'en for hvem som ga opp. "Buhuu, jeg går ikke videre i diskusjonen vis ikke du innrømmer at Moxnes er hunk. Alle kan se det, men jeg vil at du skriver: Moxnes gjør meg lubben i shortsen" Erfaring fra denne diskusjonen viser at vi må ha klart definerte premisser å diskutere ut fra for å få en etterrettelig debatt, og at du ikke tørr å bli med på en debattform hvor argumenter kan ettergås uten at noen kan skjule seg bak "har ikke sagt...", "mente ikke det slik...", "har ikke godtatt premisset..." slik at det blir synlig for alle hvem som kan føre logiske argumentrekker og hvem som må forkle sine subjektive pjatt-teorier i tomprat og infantile innfall er beklagelig, men i ditt tilfelle i høyeste grad forståelig. Er vi enige i at SNL sin hovedartikkel om Rødt slår fast at partiets ideologi er sosialisme, ja eller nei?
Redigert av Torshov-Simen; 06/06/2019 10:53.
|
|
|
06/06/2019 21:02
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Er vi enige i at SNL sin hovedartikkel om Rødt slår fast at partiets ideologi er sosialisme, ja eller nei?
Torshov-Simen velger igjen å unngå å snakke om temaet. Vi kommer til temaet så snart vi har fått avklart premissene for diskusjonen, hadde du ikke vært så redd for en debatt hvor alle kan se hvem som klarer å argumentere ryddig for sine påstander hadde vi vært der allerede. Er vi enige i at SNL sin hovedartikkel om Rødt slår fast at partiets ideologi er sosialisme, ja eller nei?
|
|
|
07/06/2019 05:51
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Vi kommer til temaet så snart vi har fått avklart premissene for diskusjonen
Vi får bare knise litt av Torshov-Simen, som nekter å ta inn over seg hva SNL sier om kommunister og Rødt, og later som han han plutselig sitter på en vilje til å diskutere venstresidens vanskeligheter med å sette grenser for sin egen politikk. 1. Han bagatelliserer folkemord. 2. Han nekter å relatere Rødt til kommunisme. 3. Han kommer med SNL som kilde, men diskreditter kilden når han blir informert at SNL både refererer og har referert til Rødt som et kommunistisk parti. 4. Han later som anonymous13 er hinderet for at han skal legge fram sitt glimrende forsvar for kommunisme og Rødt/SV. Som om anonymous13 bestemmer hva han kan skrive til forsvar for sitt syn Det er bare å venne seg til folkens. Hvis folk som Torshov-Simen liker får lov til å bestemme, så blir man nødt til å si akkurat de tingene de vil man skal si. Vi andre får bare passe på å force-check'e de og henge de ut for de dødelige synspunktene de har. Sånne som folkemordbagatellisereren fra Torshov. Tja, jeg tørr i det minste å delta i en etterrettelig diskusjon hvor argumentasjonen kan ettergås i full åpenhet, så jeg har tilsynelatende mindre å skjule enn deg i hvertfall. Og jeg trenger heller ikke å ty til forsøk på hets, latterliggjøring og annen personbasert diskreditering av meningsmotstandere fordi jeg vet at jeg har en ryddig argumentasjonsrekke hvor jeg kan underbygge mine synspunkter på en logisk gyldig måte. For å vise deg hvor enkelt det er kan opplyse om at jeg er enig i at SNL artikkelen du har linket til sier at Rødt er et kommunistisk parti, hvorfor skal det være så vanskelig for deg å gjøre det tilsvarende? Er vi enige i at SNL sin hovedartikkel om Rødt sier at partiet har en sosialistisk grunnideologi, ja eller nei?
Redigert av Torshov-Simen; 07/06/2019 05:52.
|
|
|
10/06/2019 12:28
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Er vi enige i at SNL sin hovedartikkel om Rødt sier at partiet har en sosialistisk grunnideologi, ja eller nei? Dette er SNL sin hovedartikkel om Rødt https://snl.no/R%C3%B8dt Der står følgende Rødt er et sosialistisk parti
Du gjengir fortsatt bare hva jeg har sitert uten å tilkjennegi om vi er enige om hva som står der. Er vi enige i at SNL sin hovedartikkel om Rødt sier at partiet har en sosialistisk grunnideologi, ja eller nei?
|
|
|
11/06/2019 14:57
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Jeg fortsetter å underbygge mine synspunkter, så får Torshov-Simen bare gjøre det han synes passer for å slippe underbygge sin. (F.eks holde pusten til han får vilja si om tvunget tale)
Bernt Hagtvedt, tidliger professor i statsvitenskap ved UiO, som har brukt mye av sitt virke på å fokusert på folkemord- og totalitarismestudier. Dette er hvert fall hva jeg vil kunne kalle en relativt uhildet autoritet på området. Jeg vet Torshov-Simen kommer til å diskreditere han på en eller annen greie, på samme måte som han gjør med SNL.
Det trenger jeg ikke å gjøre for det klarte han fint selv i dette tilfellet https://www.aftenposten.no/meninger/deba...-Bjornar-Moxneshttps://www.aftenposten.no/meninger/deba...agnus-E-MarsdalAndre politisk skolerte snakker om norsk organisert venstreekstremisme i fortid https://www.dagbladet.no/kultur/det-ekstreme-venstre/64011358Det er åpenbart at du fortsatt feiger unna en etterrettelig debattform hvor man er enige om forutsetningene det diskuteres utfra, men det overrasker jo ikke så mye - forsøk på diskreditering av meningsmotstandere gjennom løgn, sjikane og skittkasting krydret med dårlig skjulte "jeg veit hvor du bor" trusler og stalking på sosiale medier fremfor ryddig presentasjon av saklige argumenter oser jo ikke akkurat av velutviklet debattkultur. Det eneste innlegget ditt tjener til er å synliggjøre hvorfor debatten nå står der den gjør ettersom det er ett glimrende eksempel på hvordan du heller avsporer ved å skifte tema fremfor å forholde deg til argumentasjon du ikke ønsker å svare på. Er vi enige om at SNL sin hovedartikkel om Rødt sier at partiet har en sosialistisk grunnideologi?
Redigert av Torshov-Simen; 11/06/2019 15:50.
|
|
|
11/06/2019 17:13
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Jeg fortsetter å underbygge mine synspunkter, så får Torshov-Simen bare gjøre det han synes passer for å slippe underbygge sin. (F.eks holde pusten til han får vilja si om tvunget tale)
Bernt Hagtvedt, tidliger professor i statsvitenskap ved UiO, som har brukt mye av sitt virke på å fokusert på folkemord- og totalitarismestudier. Dette er hvert fall hva jeg vil kunne kalle en relativt uhildet autoritet på området. Jeg vet Torshov-Simen kommer til å diskreditere han på en eller annen greie, på samme måte som han gjør med SNL.
Det trenger jeg ikke å gjøre for det klarte han fint selv i dette tilfellet Torshov-Simen viser igjen at han komplett mangler evne til å vurdere motargumenter. Som motargumenter mot en professor i statsvitenskap, velger han altså 1. Den fornærmedes forsvar. Altså sosiolog mot statsviter. 2. En venstreorientert tenketank-leder. Politisk vridde tenketankmedarbiedere er uten troverdighet i emnet følge Torshov-Simen. Men bare hvis de kommer fra høyresiden og har relevant utdannelse kanskje? 3. En taboloidavisredaktør med mellomfag i historie og historie som politisk aktiv langt på venstresiden. 1.5 års utdannelse er det som er skolert i Torshov-Simens vurdering. Så man skulle jo tro han så det merkelige troverdighetsmaktforholdet selv, sånn faglig sett. Men det mest påfallende er jo at hverken Torshov-Simen eller kritikerne av artikkelen påpeker virkelige tiltak og vurderinger som er gjort av Rødt for å gi den høyst nødvendige forklaringen på hvor de setter grensene for sin sosialisme og hvordan de hindrer at grensene blir flyttet om de havner i maktposisjon. Vi får bare vente på argumentasjon med litt mer punch før vi kan anse Torshov-Simen som deltakende debattant og ikke bare en drittslenger som holder pusten om han ikke får vilja si. Tja, du er tydeligvis mer komfortabel med autoritær tenkning enn jeg er og hopper når autoriteten sier hopp - når én autoritet har sagt noe så er det automatisk sant? Da skjønner jeg virkelig hvorfor du ikke tok opp klimatråden igjen, selv om du der tilsynelatende var helt happy med å hevde at ekspertisen tok feil så lenge den varte. Du viser igjen at du ikke klarer å forholde deg etterrettelig i debatter, men endrer standpunkt og logikk ettersom det passer argumentasjonen din. Og du må nesten bestemme deg med hensyn til hvem og hva som kan siteres som autoriteter, jeg følger bare ditt eksempel i så måte. Vi kommer aldri i gang med den diskusjonen du hevder at du ønsker om du hele tiden feiger unna å definere grunnlaget for den. Er vi enige om at SNL sin hovedartikkel om Rødt sier at partiet har en sosialistisk grunnideologi? Eller vil du fortsatt hindre en saklig og etterrettelig debatt til fordel for monolog, trusler og stalking?
Redigert av Torshov-Simen; 11/06/2019 18:06.
|
|
|
11/06/2019 20:10
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Du viser igjen at du ikke klarer å forholde deg etterrettelig i debatter, men endrer standpunkt og logikk ettersom det passer argumentasjonen din. Og du må nesten bestemme deg med hensyn til hvem og hva som kan siteres som autoriteter, jeg følger bare ditt eksempel i så måte.
Torshov-Simen ser ut til å ha glemt at jeg jeg la frem Bård Larsens tekst som et innspill som bedre forklarte problemstillingen enn det jeg klarte. Men det ble av Torshov-Simen lagt frem som et helt ubrukelig innspill, siden han jobbet for en politisk orientert tenketank. Når Torshov-Simen legger fram innspill fra politisk orientert tenketank, så er det en antiautoritær og nobel handling. Nå har det vært forsøkt å få Torshov-Simen til å si hva autoriteter han annerkjenner på om området. Det har vi ikke lykkes få et klart svar på. Vi vet han ikke lenger stoler på SNL, siden de ikke vet hva de snakker om og nå sist har har en professor i statsvitenskap sagt noe Torshov-Simen ikke liker, så da har han feil også. Det er akkurat som det et mønster her? Det er ikke hvem som sier noe med hvilken faglig tyngde som teller, men om Torshov-Simen er enig i det de skriver. Og nåde de som ikke sier det Torshov-Simen vil at de skal si. Da får man pepret diskusjonen krav om å si det Torshov-Simen sier de skal si. Ellers lager han bare støy og ødelegger meningsutveksling. Du glemte å kommentere min henvisning til den påfallende logiske bristen du utviser ved å være autoritetstro og autoritetsfornektende i annenhver diskusjon, fikk du den ikke med deg? Du står åpenbart fritt til å si hva du vil si, blant annet lyver du glatt uten at jeg kan hindre deg i det når du hevder at jeg ikke anerkjenner SNL som autoritet, for det har jeg gjort det klart at jeg gjør flere ganger også med hensyn til den artikkelen du har lagt frem. Men du nekter fortsatt å gjøre det du beskylder meg for å unnlate. Er vi enige i at SNL sin hovedartikkel om Rødt sier at partiet har sosialisme som grunnideologi, ja eller nei?
Redigert av Torshov-Simen; 11/06/2019 20:31.
|
|
|
12/06/2019 09:50
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Du glemte å kommentere min henvisning til den påfallende logiske bristen du utviser ved å være autoritetstro og autoritetsfornektende i annenhver diskusjon, fikk du den ikke med deg?
Her ser vi Torshov-Simen igjen gå person fremfor sak. Han blander inn andre diskusjoner med helt andre forutsetninger, fagfelt og argumenter. For øyeblikket diskuterer vi hverken sak eller person, vi prøver å bli enige om rammene for en etterrettelig og saklig diskusjon og da er definitivt krav om logisk gyldighet og ærlighet med hensyn til konsistens i egne utsagn og virkemidler en selvfølgelig del. Forøvrig følger jeg bare ditt eksempel fra den forutgående diskusjonen på hvor listen for personfokus skal legges. Er det logisk gyldig å skifte mellom en autoritetstro og en autoritetsbenektende debattform, ja eller nei?
Redigert av Torshov-Simen; 12/06/2019 10:00.
|
|
|
12/06/2019 09:56
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Dette er altså kriterier som Hagtvedt oppfyller, men som vi vet: Når noen sier noe Torshov-Simen er uenig i, så har de ikke troverdighet.
Når venstreorientert tenktetank-folk sier noe, er det nyttige innspill, når høyreorienterte tenketank-folk, så er det bare elendighet.
Du ser ut til å ha glemt at jeg ettertrykkelig sa at jeg ikke diskrediterte Hagtvet, men at han diskrediterte seg selv og deretter bare la frem noen tekster som et innspill som bedre forklarte problemstillingen enn det jeg klarte.
|
|
|
12/06/2019 09:58
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Fortsatt ingen argumenter fra Torshov-Simen om venstresidens egen grensetting og mekanismer for å beholde disse grensene når/om de får flertallsmakt.
Nei, for den diskusjonen kommer ikke i gang før vi har avklart rammene for den, og der nekter du å bidra. Er vi enige om at SNL sin hovedartikkel om Rødt sier at partiet har sosialisme som sin hovedideologi, ja eller nei?
|
|
|
12/06/2019 10:33
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Du ser ut til å ha glemt at jeg ettertrykkelig sa at jeg ikke diskrediterte Hagtvet, men at han diskrediterte seg selv og deretter bare la frem noen tekster som et innspill som bedre forklarte problemstillingen enn det jeg klarte.
For de som ikke har fått det med seg: Torshov-Simen har ikke referert noen kilder med kompetansenivå som kan matche Hagtvet til knærne engang. Torshov-Simen omtalte til og med Egeland, med 1.5 år på universitetet som "skolert" :-) Ut over det var det to Rødt/Klassekampen/Minerva-folk, som på samme vis som Torshov-Simen ikke ønsket ta tak i problemstillingen Hagtvet tok opp. De ville bare ta mannen. Lyder det kjent? App, app, app, jeg sa politisk skolert - Egeland har vært politisk redaktør og sjefredaktør i Norges største liberale avis. Dessuten sa jeg ettertrykkelig at jeg ikke diskrediterte Hagtvet, men at han diskrediterte seg selv og deretter bare la frem noen tekster som et innspill som bedre forklarte problemstillingen enn det jeg klarte, en forklaringsmodell du selv har introdusert som gangbar mynt i denne diskusjonen. Er vi enige om at SNL sin hovedartikkel om Rødt sier at partiet har sosialisme som sin hovedideologi, ja eller nei? Er det logisk gyldig å skifte mellom en autoritetstro og en autoritetsbenektende debattform, ja eller nei?
Redigert av Torshov-Simen; 12/06/2019 10:41.
|
|
|
12/06/2019 15:41
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
App, app, app, jeg sa politisk skolert - Egeland har vært politisk redaktør og sjefredaktør i Norges største liberale avis. Han er ikke skolert i politikk i det hele tatt. Det finnes rikelig med studier for å blir skolert i politikk, Egeland har valgt å ikke ta noen av de. Hadde vi vært enig om premissene for en debatt kunne det sikkert vært et greit sidespor å diskutere hvem som er mest egnet for å si noe fornuftig om norsk politikk av en historiker/journalist med 20+ års fartstid som politisk kommentator/redaktør eller en professor 2 i internasjonale studier som har uttalt at Norge er et middelmådig og uinteressant land. Dessuten sa jeg ettertrykkelig at jeg ikke diskrediterte Hagtvet, men at han diskrediterte seg selv Hvilken uhildet kilde brukte du for å diskreditere sa du? Som du sikkert la merke til så gjorde jeg det helt klart at han diskrediterte seg selv og at jeg bare la frem noen tekster som et innspill som bedre forklarte hvordan han gjorde det enn det jeg klarte, en forklaringsmodell du selv har introdusert som gangbar mynt i denne diskusjonen. Er det logisk gyldig å skifte mellom en autoritetstro og en autoritetsbenektende debattform, ja eller nei? Hva i all verden får deg til å tro det er et ja-eller-nei-spørsmål? Fordi jeg, som du ser, ikke spør om betingelser for når og hvordan autoriteter kan kritiseres, men endepunktene hvor man blindt godtar eller kategorisk avviser autoritetsargumenter. Er vi enige om at SNL sin hovedartikkel om Rødt sier at partiet har sosialisme som sin hovedideologi, ja eller nei? Er det logisk gyldig å skifte mellom en autoritetstro og en autoritetsbenektende debattform, ja eller nei?
Redigert av Torshov-Simen; 12/06/2019 16:29.
|
|
|
12/06/2019 18:44
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Som du sikkert la merke til så gjorde jeg det helt klart at han diskrediterte seg selv og at jeg bare la frem noen tekster som et innspill som bedre forklarte hvordan han gjorde det enn det jeg klarte, en forklaringsmodell du selv har introdusert som gangbar mynt i denne diskusjonen.
Torshov-Simen ser helt ut til å glemme at han avslo dette som en måte å føre debatt på. Det skulle troverdige kilder til. Men det er visst fortsatt greit for han å basere debatten på andres meningsinnlegg, men helt hoderystende dumt andre gjør det. Vi får fortsette å gnage på duden, så kommer det kanskje et argument som oppriktig belyser åpningshypotesen. Men vi gjetter på at han fortsetter diskredidering av motstandere på samme måte som de andre kommunistene han har sitert. Er det logisk gyldig å skifte mellom en autoritetstro og en autoritetsbenektende debattform, ja eller nei? Hva i all verden får deg til å tro det er et ja-eller-nei-spørsmål? Fordi jeg, som du ser, ikke spør om betingelser for når og hvordan autoriteter kan kritiseres, men endepunktene hvor man blindt godtar eller kategorisk avviser autoritetsargumenter. Dette er en godbit: Torshov-Simen etterspør autoriteter. Når han får det og han er uenig, så må avsender, sendebud og mottaker angripes. For alt i verden må han ikke nærme seg temaet. Vi husker jo sikker påstanden Og nei, marxisme er ikke basisideologien i Rødt og SV, de er definert som sosialistiske partier.
Som er ca hovedargumentet hans for å ikke ville diskutere problematikken rundt Rødt. Dette har han fortsatt med som om hans definisjon er uomstridt og bunnsolid, selv om han får motstand av både SNL og professorer. Han har ikke kommet med noen uhildede autoriteter som underbygger at han er rett, men holder seg til tenketanker, uvilje til å lese flere tekster i sammenhenger og selvfølgelig: nedsettende kommentarer om meningsmotstandere, falske dikotomier og generelt gnål om at folk skal repetere etter han, ellers vil han ikke leke. Rar oppførsel, men moro å ha en av de ute i dagslys til fremvisning. Tipper de fleste nå har forstått at jeg bevisst har gått over til å bruke de samme argumentasjonselementene som du tidligere i diskusjonen har hevdet er gyldige og at du derfor nå argumenter mot deg selv og undergraver gyldigheten av dine egne utsagn, hvilket unektelig er ganske artig. Er vi enige om at SNL sin hovedartikkel om Rødt sier at partiet har sosialisme som sin hovedideologi, ja eller nei? Er det logisk gyldig å skifte mellom en autoritetstro og en autoritetsbenektende debattform, ja eller nei?
Redigert av Torshov-Simen; 12/06/2019 18:48.
|
|
|
[Re: Torshov-Simen]
14/06/2019 09:54
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
[quote=Torshov-Simen] Som du sikkert la merke til så gjorde jeg det helt klart at han diskrediterte seg selv og at jeg bare la frem noen tekster som et innspill som bedre forklarte hvordan han gjorde det enn det jeg klarte, en forklaringsmodell du selv har introdusert som gangbar mynt i denne diskusjonen. Torshov-Simen ser helt ut til å glemme at han avslo dette som en måte å føre debatt på. Det skulle troverdige kilder til. Men det er visst fortsatt greit for han å basere debatten på andres meningsinnlegg, men helt hoderystende dumt andre gjør det. Dette er jo selvfølgelig helt irrelevant for essensen i denne argumentasjonskrekken som er å vise hvordan din argumentasjon er så uetterrettelig, ulogisk og skamløst uærlig at det er tvingende nødvendig å være eksplisitt enige om premissene for diskusjonen før man begynner argumentasjonen om temaet. Det er selvsagt hyggelig om jeg har overbevist deg om å endre tankesettet ditt, men det er også irrelevant for poenget som er at uavhengig av hva jeg har sagt for å overbevise deg så må argumentet enten være gyldig i begge tilfeller eller ugyldig i begge tilfeller, alternativet at det skal være gyldig den ene gangen og ugyldig den andre eksisterer ikke i et logisk gyldig resonnement. Så hva blir det til, tok du feil da eller tar du feil nå? Er vi enige om at SNL sin hovedartikkel om Rødt sier at partiet har sosialisme som sin hovedideologi, ja eller nei?
|
|
|
14/06/2019 12:40
|
Bøygen
Entusiast
|
Entusiast
Jo, og så bruker han mye tid på å kalle ting han ikke forstår for ulogisk, + at han sitter og frister med at han har en argumentasjonsrekke som virkelig forklarer hans ståsted, men den vil han ikke komme med før noen har repetert nøyaktig hva som står på SNLs side. Ut fra det kan vi jo trekke at han enten ikke har noen argumentasjonsrekke (det er ingenting som tyder på det, erfaringsmessig). Eller så er han bare en venstrebølle, som jo som kjent bare hyler og skriker når de er tomme for argumenter. Kan du ikke prøve å svare "ja" på spørsmålet om hva som står i SNL, så finner du kanskje ut av det? En av dere må jo være den voksne i denne diskusjonen. (det er selvsagt ikke helt sant, men det kan jo være at det funker) Edit: evt kan du svare "nei".
Redigert av Bøygen; 14/06/2019 12:41.
|
|
|
14/06/2019 19:25
|
Bøygen
Entusiast
|
Entusiast
Har vanskelig for å se at du hverken ignorerer uønsket adferd eller oppmuntrer ønsket. At det sitte en unge i den andre siden av diskusjonen er jo ikke noe argument for å være en unge og nekte å svare på spørsmålet.
|
|
|
16/06/2019 12:02
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
At det sitte en unge i den andre siden av diskusjonen er jo ikke noe argument for å være en unge og nekte å svare på spørsmålet.
Jeg har svart og sitert flere ganger hva som står der, men det er tydeligvis ikke nok. Hva det har å hans saksframlegg at jeg siterer det ennå flere ganger aner jeg ikke, men han er rimelig opphengt at noe må skrives med akkurat de ordene han vil. Dette er veldig enkelt; du har ikke svart på om vi er enige om hva som står der, du har bare sitert hva jeg har sagt og lenken til artikkelen, hvilket jeg antar er en helt bevisst taktikk fra din side. For som denne diskusjonen tydeligere og tydeligere viser er det poengløst å ha en diskusjon med deg dersom man ikke er eksplisitt enige om forutsetningene for den ettersom det ellers bare blir Tommy-ball ut av det hvor du endrer forutsetninger og tema hver gang du ikke får argumentasjonen til å gå opp. Er vi enige i at SNL sin hovedartikkel om Rødt sier at partiet har sosialisme som sin hovedideologi?
Redigert av Torshov-Simen; 16/06/2019 14:28.
|
|
|
|
|