Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 9 av 11 1 2 7 8 9 10 11

UNAAS

Re: UNAAS [Re: magnusc] #2559611 11/06/2019 08:19
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: magnusc
Sitat: HNK
Usikker på om jeg liker at navnet på tråden er endret fra UNAAS konkurs? til bare UNAAS

Nå virker det som at dette er en generell erfaringstråd om UNAAS, noe det absolutt ikke er. Og det mener jeg UNAAS ikke fortjener

Jeg tenkte med en gang at det har noe med dette å gjøre:
Sitat: Alpers
Unaas ble når det gjelder hjulsett ikke spurt, da en av våre testere hadde en avtale med merket.

Det har ingenting med dette å gjøre. Sindre Haugsvær som har vært med å teste sykler og hjul for oss har en avtale med Unaas - eller har hatt. Jeg kjenner ikke detaljene akkurat nå. Sindre har ikke moderator-status, eller legger noen føringer på hva moderatorene foretar seg.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2559742 11/06/2019 18:20
Gulesider Offline
Entusiast
Entusiast
Har skummet meg gjennom tråden og er litt overrasket over den negative omtalen. Det er tydelig at Unaas må ta seg sammen.
Når det er sagt så skjønner jeg det ikke. Jeg har tidligere kjøpt hjulsett der. Ved to anledninger. Og nå for ikke så lenge siden kjøpte jeg en sykkel. Har ikke opplevd noen problemer med hverken leveransen eller tingene. Så jeg er fornøyd kunde. Men jeg ser av tråden at de bør foreta seg noe. Virker som de mangler en kommunikasjons-sekretær-admin.

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2559770 11/06/2019 23:08
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Hei,

Man sitter litt i en situasjon hvis man tar seg tid til å svare på forumet får man kritikk for det, mens noen andre venter på tilbakemeldinger. Men jeg tar sjansen likevel.

Det er ikke gøy å høre at kunder er misfornøyde, og noe av kritikken som kommer ville nok blitt sett litt annerledes hvis hele historien ble lagt frem. Generelt sett er det ekstremt mye mer krevende å drive butikk i dag, enn for bare noen år siden. Og det reflekteres veldig godt hvis man sjekker ulike regnskapene til ulike sykkelbutikker.

Nå har det vært sånn at vi ikke ville hasteansette folk for å ta unna for et stort rush nå, men bygge videre på en stabil drift. I retrospekt kunne det kanskje vært smart, men det blir ren spekulasjon. Likevel burde vi absolutt tatt høyde for den økte pågangen som plutselig kom i april. Nå begynner det å roe seg litt igjen, og vi skal selvfølgelig få ryddet opp med de som er misfornøyde, og de er ikke så mange som man får inntrykk av i denne tråden.

Er det en ting som er sikkert, så er det at vi ikke har intensjoner om å lure noen eller stjele penger fra kunder. Vi har drevet med dette i ti år, og skal i hvert fall fortsette i ti år til. I løpet av de ti årene har vi lært oss å drive butikk mye mer inngående enn hva de fleste her på forumet er i stand til å klare, men fra utsiden ser alltid løsningene alltid enklere ut enn hva det faktisk er ICON_SMILE

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2559773 11/06/2019 23:48
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Hvis det ikke er så mange, trykket har tatt av og dere er så gode på å drive butikk kan vel de som har gitt lyd her i tråden forvente at dere tar kontakt i mårra?

Re: UNAAS [Re: lim3] #2559787 12/06/2019 06:03
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: lim3
I løpet av de ti årene har vi lært oss å drive butikk mye mer inngående enn hva de fleste her på forumet er i stand til å klare, men fra utsiden ser alltid løsningene alltid enklere ut enn hva det faktisk er ICON_SMILE

Selvskryt skal man høre på, det kommer fra hjertet ICON_LAUGH

Re: UNAAS [Re: lim3] #2559803 12/06/2019 06:41
yolo Offline
Ringrev
Ringrev
...I løpet av de ti årene har vi lært oss å drive butikk mye mer inngående enn hva de fleste her på forumet er i stand til å klare...
Gratulerer med det!

Re: UNAAS [Re: lim3] #2559848 12/06/2019 08:20
S
Skogen Offline
Medlem
Medlem
S
Hei,

Man sitter litt i en situasjon hvis man tar seg tid til å svare på forumet får man kritikk for det, mens noen andre venter på tilbakemeldinger. Men jeg tar sjansen likevel.

Det er ikke gøy å høre at kunder er misfornøyde, og noe av kritikken som kommer ville nok blitt sett litt annerledes hvis hele historien ble lagt frem.

Jeg kan gjerne legge fram all kommunikasjon oss mellom for forumet så kan folk dømme selv.

Generelt sett er det ekstremt mye mer krevende å drive butikk i dag, enn for bare noen år siden. Og det reflekteres veldig godt hvis man sjekker ulike regnskapene til ulike sykkelbutikker.

Nå har det vært sånn at vi ikke ville hasteansette folk for å ta unna for et stort rush nå, men bygge videre på en stabil drift. I retrospekt kunne det kanskje vært smart, men det blir ren spekulasjon. Likevel burde vi absolutt tatt høyde for den økte pågangen som plutselig kom i april. Nå begynner det å roe seg litt igjen, og vi skal selvfølgelig få ryddet opp med de som er misfornøyde, og de er ikke så mange som man får inntrykk av i denne tråden.

Er det en ting som er sikkert, så er det at vi ikke har intensjoner om å lure noen eller stjele penger fra kunder. Vi har drevet med dette i ti år, og skal i hvert fall fortsette i ti år til. I løpet av de ti årene har vi lært oss å drive butikk mye mer inngående enn hva de fleste her på forumet er i stand til å klare, men fra utsiden ser alltid løsningene alltid enklere ut enn hva det faktisk er ICON_SMILE

Jeg mottok en mail forrige uke som jeg velvilligst oppfattet som en uforbeholden unnskyldning og med beskjed om at pengene ville bli refundert (neste uke) så snart regnskapsfører var tilbake fra ferie. Neste uke er nå. Saken avsluttes fra min side så snart kontoen min blir fyllt opp. Du vet hvem jeg er og har all informasjon.

Re: UNAAS [Re: Skogen] #2560017 12/06/2019 19:56
E
erik e Offline
Avhengig
Avhengig
E
Regnskapsfører tilbake fra ferie. ????? Har han/hun med seg kassa eller hemmelige konto nummer. Vås!

Re: UNAAS [Re: erik e] #2560261 13/06/2019 18:44
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: erik e
Regnskapsfører tilbake fra ferie. ????? Har han/hun med seg kassa eller hemmelige konto nummer. Vås!

Nå må du ikke glemme at Unaas har lært seg å drive butikk mer inngående enn de fleste.

Redigert av larsdx; 13/06/2019 18:44.
Re: UNAAS [Re: Skogen] #2560298 14/06/2019 06:00
S
Skogen Offline
Medlem
Medlem
S
Sitat: Skogen

5. Vi opplever omsetningsøkning hver eneste måned i 2019, og det er selvfølgelig beklagelig at vi har bommet grovt med oppfølging på enkelte kunder. Det er noe vi skal bli bedre på, og det er ikke ulikt hva f.eks Bikeshop.no opplevde for endel år tilbake. Vekst er vanskelig å betjene, men vi jobber nærmest døgnet rundt for å følge opp både fornøyde og misfornøyde kunder. Uheldigvis er internett slik at det kun er de som er misfornøyd som kommer med tilbakemeldinger.

Det er hvertfall lett å bli kvitt meg som misfornøyd kunde på internett. Det er bare å refundere innbetalt beløp. Særlig nå som dere i går faktiskt kunne meddele pr mail at dere ikke kan levere det jeg har bestilt, etter snart to måneder.

Da er denne saken over for min del. Til alle forumlesere. beklager maset!

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2562132 25/06/2019 09:41
J
JanUllrich Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
J
Ser mange er misfornøyde med Unaas, og jeg er ikke noe unntak. Bestilte et hjulsett i slutten av mars som de ikke klarte å levere til riktig tid. De hevdet da blant annet at hjulene var sendt til feil postkontor... Jeg valgte dermed å heve kjøpet, og forventet å få pengene tilbake relativt raskt. Dette skjedde aldri og i starten av mai sendte jeg avgårde en ny mail der jeg etterspurte pengene. Fikk svar den 8 mai at de skulle sjekke opp i saken. Etter det har jeg verken mottatt pengene eller fått noen flere svar. Så er nå litt rådvill på hva jeg eventuelt kan gjøre for å få tilbake pengene. Noen tips?

Vil til slutt fraråde å bestille noe som helst hos Unaas basert på både min egen erfaring og det jeg kan lese i denne tråden. Den desidert dårligste kundeservicen jeg har vært borte i!

Re: UNAAS [Re: JanUllrich] #2562181 25/06/2019 11:27
jan erik Offline
Besatt
Besatt
Sitat: JanUllrich
Ser mange er misfornøyde med Unaas, og jeg er ikke noe unntak. Bestilte et hjulsett i slutten av mars som de ikke klarte å levere til riktig tid. De hevdet da blant annet at hjulene var sendt til feil postkontor... Jeg valgte dermed å heve kjøpet, og forventet å få pengene tilbake relativt raskt. Dette skjedde aldri og i starten av mai sendte jeg avgårde en ny mail der jeg etterspurte pengene. Fikk svar den 8 mai at de skulle sjekke opp i saken. Etter det har jeg verken mottatt pengene eller fått noen flere svar. Så er nå litt rådvill på hva jeg eventuelt kan gjøre for å få tilbake pengene. Noen tips?

Vil til slutt fraråde å bestille noe som helst hos Unaas basert på både min egen erfaring og det jeg kan lese i denne tråden. Den desidert dårligste kundeservicen jeg har vært borte i!

Folk som oppretter ny bruker for å så poste 1 innlegg i denne tonen kan fort oppfattes sokm spam eller troll. bare så det er sagt

Re: UNAAS [Re: jan erik] #2562196 25/06/2019 12:18
J
JanUllrich Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
J
Sitat: jan erik
Sitat: JanUllrich

Folk som oppretter ny bruker for å så poste 1 innlegg i denne tonen kan fort oppfattes sokm spam eller troll. bare så det er sagt

Ja, det skjønner jeg. Godt mulig jeg var litt vel krass, men jeg kjenner jeg er ganske så lei av å vente på penger fra et produkt jeg aldri mottok..

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2562234 25/06/2019 14:52
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Det er selvfølgelig ikke bra, og beklager såpass dårlig kundeservice. Send meg kontonummer og navn på pm så skal jeg få ordnet dette raskt,

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2584311 28/11/2019 12:21
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Ble det en løsning på alle de som hadde kluss?

Re: UNAAS [Re: Stupfull] #2584706 02/12/2019 10:51
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
Hadde ikke kluss, men kjøpte en grusreser fra Unaas nå i juni.
Det var en fin kjøpsopplevelse der de svarte og informerte kjempefint i løpet av prossessen. Fikk den sendt til Vestlandet og er grisefornøyd.

Det eneste dumme var at de ikke sendte med et sånn lite unaasklistremerke til å feste på ramma.

Sitat: Stupfull
Ble det en løsning på alle de som hadde kluss?

Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2584714 02/12/2019 13:23
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
En sykkelkompis i Trondheim fikk seg en Rallon med lakkskade ved ankomst, og opplever radiotaushet. 8-10 måneder siden kjøp. Ikke mulig å få Unaas i tale.

Lurte på Rallon jeg også, men havnet på Offering. JBS-Jørgen svarer på noen sekunder når jeg har noe på hjertet.

Re: UNAAS [Re: ØysteinS] #2584740 02/12/2019 18:42
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: ØysteinS
En sykkelkompis i Trondheim fikk seg en Rallon med lakkskade ved ankomst, og opplever radiotaushet. 8-10 måneder siden kjøp. Ikke mulig å få Unaas i tale.

Det har vært mye dialog med kunden om denne sykkelen. Sist kontakt med denne kunden var i oktober. Det har blitt sendt 26 mailer mellom denne kunden og oss fra mars til oktober.

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2584744 02/12/2019 19:53
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Høres ut som ting har gått på skinner...
26 mail?

"det var leit, vil du ha ny ramme eller avslag på kr xxxx"?

Re: UNAAS [Re: Stupfull] #2584753 02/12/2019 20:57
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
26 mail?

Rekorden i antall mailer ved kjøp av sykkel er 271, så det absolutt ikke uvanlig med lange korrespondanser enten på telefon, mail eller spørsmål i butikken. Det er jo en hobby hvor det finnes uendelig av muligheter på utstyrsspesifikasjoner.

Ellers fikk vi ryddet opp i kunder som dessverre måtte vente lenge i våres, og vi skal være bedre rustet med flere ansatte og flere produkter klare neste vår.

Re: UNAAS [Re: Stupfull] #2584759 02/12/2019 22:07
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
26 mail?

Takes two to tango osv.

Re: UNAAS [Re: lim3] #2585133 05/12/2019 06:44
tmork Offline
Lilloman
Lilloman

Ellers fikk vi ryddet opp i kunder som dessverre måtte vente lenge i våres, og vi skal være bedre rustet med flere ansatte og flere produkter klare neste vår.

Rusla inn til dere en gang i mai var det vel, pekte på en beltedreven BMC Alpenchallenge, dro den med meg, og satte en brooks-kurv på den. Det ble vel sendt en e-post relatert til skjermer, men siden dette ikke var å oppdrive ble godt fungerende alternativ skaffet via andre kanaler.

Har fungert vakkert, og trolig en av de få med kurv.

Dog, sikler på en roadmachine med axs, men det får vente.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: UNAAS [Re: tmork] #2585141 05/12/2019 07:42
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: tmork

Nå er det utstilt nye Orbea Orca OMX. Attpåtil satt opp med 33 mm krossdekk for å vise dekklaringen.

Sterkt alternativ til Roadmachine om man vil ha mer rendyrket rittgeometri, men i kombinasjon med betydelig større dekklaring og mer vibrasjonsdemping enn forrige generasjon Orca. Forhåpentligvis kommer den i rimeligere versjoner etterhvert som tidligere Orca fases ut.

Jeg prøvde meg på en gjennomgang av geometrien her.

Re: UNAAS [Re: Sepeda] #2585261 05/12/2019 15:50
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: Sepeda
Sitat: tmork

Nå er det utstilt nye Orbea Orca OMX. Attpåtil satt opp med 33 mm krossdekk for å vise dekklaringen.

Sterkt alternativ til Roadmachine om man vil ha mer rendyrket rittgeometri, men i kombinasjon med betydelig større dekklaring og mer vibrasjonsdemping enn forrige generasjon Orca. Forhåpentligvis kommer den i rimeligere versjoner etterhvert som tidligere Orca fases ut.

Jeg prøvde meg på en gjennomgang av geometrien her.

Ikke dum, ikke dum.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2711966 26/06/2022 12:30
Q
quiverlabor Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
Q
Jeg lurte på om noen på forumet kan hjelpe eller har erfaring med Orbea sykler.
Jeg fant denne tråden som handler om Unaas. Jeg vet ikke om det er riktig å skrive her, eller å starte en ny tråd (hvis det er en moderator her, så gi gjerne veiledning).

For noen uker siden knekte jeg en bolt som holder bakdemperen på plass. Jeg sendte epost til Unaas for å bestille en ny bolt, da denne er spesifikk for Orbea. Fikk svar om at de "tror" at de har bolt på lager i Oslo, og at det skal vi få ordnet.

Så hørte jeg ikke noe mer. Ingen ordrebekreftelse, ingen sendingsbekreftelse. Ingen informasjon om jeg får bolten eller ikke. Jeg fulgte derfor opp etter 5 dager og fikk til svar at Unaas skulle sjekke opp med en kollega.

Denne meldingen for 11 dager siden er det siste jeg har hørt fra Unaas. Jeg har fremdeles ikke fått hverken bolt, ordrebekreftelse eller sendingsbeskreftelse. Min Orbea terrengsykkel står i boden på 3. uka og jeg vet ikke om jeg får bolten eller ikke. Om en uke skal jeg på en lengre planlagt terrengsykkelferie. Det ser ut til å bli uten terrengsykkel.

Jeg har vært inne på 2 jernvareforretninger og 2 sportsbutikker men ingen av disse har en slik bolt, det virker som at den har spesielle gjenger og en spesiell størrelse på hodet som er spesifikk for ramma til Orbea. Jeg har også forsøkt å finne en utenlands Orbea-butikk som selger denne bolten, men de jeg fant sender bare innad i sitt eget land. Så jeg er helt prisgitt Unaas for å få tak i denne bolten, siden de er importør av Orbea.

Nå mister jeg uke på uke med terrengsykling (og strukturert trening til ritt) midt i den beste tiden for stisykling. Samidig lurer jeg på om det blir mer terrengsykling i år eller ikke.

Jeg har ikke skrevet noe om Unaas på internett tidligere på tross av et par vanskelige opplevelser (uten å gå i detalj). Jeg tenkte at jeg bare måtte svelge disse dårlige opplevelsene og gi gutta en sjanse. Spesielt nå som de har åpnet ny butikk.

Noen som har tips om hvor jeg kan få tak i en slik Orbea-spesifikk bolt? Se rød pil i vedlegget.

Vedlegg
oiz bolt.PNG (53.73 KB, 134 nedlastinger)
Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2711969 26/06/2022 13:38
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C
Edit, svart i annen tråd

Redigert av Cerberus; 26/06/2022 13:41.
Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2711979 26/06/2022 15:34
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Send mail til service@unaas.no med adressen din så får vi sendt deg ny.

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2711995 26/06/2022 19:42
Panda Offline
Besatt
Besatt
Jeg mista også en bolt til rammen (godt nok landevei) siste år.
Stakk innom butikken / verkstedet og fikk en ny.

Topp service.

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2712079 27/06/2022 11:57
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Litt synd på Unaas som riktignok hadde "rusk i maskineriet" en periode men som nå har en veldig stor og flott butikk med et hav av sykler og utstyr midt i byen, riktig så lekkert. Hver gang en kunde ikke er fornøyd blir "KONKURS" med STORE bokstaver brettet ut. Kanskje har de litt å gå på mht logistikken fortsatt uten at jeg har oversikten.

Jeg synes moderator bør vurdere å stoppe tråden nå. Så kan de som lurer på noe evt begynne med blanke ark om de ikke kommer frem til butikken sin.

"Support Your Local Bikeshop !"

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2712081 27/06/2022 12:13
G
Gråstein Offline
Besatt
Besatt
G
+1 til forrige taler.

(Og å støtte LBS er ikke bare for oss i Oslo å stikke innom Unaas, det er kanskje også for de i andre deler å ikke handle fra Oslo for så å klage på at de ikke kan gå innom butikken.)

Side 9 av 11 1 2 7 8 9 10 11

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå