Usikker på om jeg liker at navnet på tråden er endret fra UNAAS konkurs? til bare UNAAS
Nå virker det som at dette er en generell erfaringstråd om UNAAS, noe det absolutt ikke er. Og det mener jeg UNAAS ikke fortjener
Jeg tenkte med en gang at det har noe med dette å gjøre:
Sitat: Alpers
Unaas ble når det gjelder hjulsett ikke spurt, da en av våre testere hadde en avtale med merket.
Det har ingenting med dette å gjøre. Sindre Haugsvær som har vært med å teste sykler og hjul for oss har en avtale med Unaas - eller har hatt. Jeg kjenner ikke detaljene akkurat nå. Sindre har ikke moderator-status, eller legger noen føringer på hva moderatorene foretar seg.
Har skummet meg gjennom tråden og er litt overrasket over den negative omtalen. Det er tydelig at Unaas må ta seg sammen. Når det er sagt så skjønner jeg det ikke. Jeg har tidligere kjøpt hjulsett der. Ved to anledninger. Og nå for ikke så lenge siden kjøpte jeg en sykkel. Har ikke opplevd noen problemer med hverken leveransen eller tingene. Så jeg er fornøyd kunde. Men jeg ser av tråden at de bør foreta seg noe. Virker som de mangler en kommunikasjons-sekretær-admin.
Man sitter litt i en situasjon hvis man tar seg tid til å svare på forumet får man kritikk for det, mens noen andre venter på tilbakemeldinger. Men jeg tar sjansen likevel.
Det er ikke gøy å høre at kunder er misfornøyde, og noe av kritikken som kommer ville nok blitt sett litt annerledes hvis hele historien ble lagt frem. Generelt sett er det ekstremt mye mer krevende å drive butikk i dag, enn for bare noen år siden. Og det reflekteres veldig godt hvis man sjekker ulike regnskapene til ulike sykkelbutikker.
Nå har det vært sånn at vi ikke ville hasteansette folk for å ta unna for et stort rush nå, men bygge videre på en stabil drift. I retrospekt kunne det kanskje vært smart, men det blir ren spekulasjon. Likevel burde vi absolutt tatt høyde for den økte pågangen som plutselig kom i april. Nå begynner det å roe seg litt igjen, og vi skal selvfølgelig få ryddet opp med de som er misfornøyde, og de er ikke så mange som man får inntrykk av i denne tråden.
Er det en ting som er sikkert, så er det at vi ikke har intensjoner om å lure noen eller stjele penger fra kunder. Vi har drevet med dette i ti år, og skal i hvert fall fortsette i ti år til. I løpet av de ti årene har vi lært oss å drive butikk mye mer inngående enn hva de fleste her på forumet er i stand til å klare, men fra utsiden ser alltid løsningene alltid enklere ut enn hva det faktisk er
Hvis det ikke er så mange, trykket har tatt av og dere er så gode på å drive butikk kan vel de som har gitt lyd her i tråden forvente at dere tar kontakt i mårra?
I løpet av de ti årene har vi lært oss å drive butikk mye mer inngående enn hva de fleste her på forumet er i stand til å klare, men fra utsiden ser alltid løsningene alltid enklere ut enn hva det faktisk er
Selvskryt skal man høre på, det kommer fra hjertet
Man sitter litt i en situasjon hvis man tar seg tid til å svare på forumet får man kritikk for det, mens noen andre venter på tilbakemeldinger. Men jeg tar sjansen likevel.
Det er ikke gøy å høre at kunder er misfornøyde, og noe av kritikken som kommer ville nok blitt sett litt annerledes hvis hele historien ble lagt frem.
Jeg kan gjerne legge fram all kommunikasjon oss mellom for forumet så kan folk dømme selv.
Sitat: lim3
Generelt sett er det ekstremt mye mer krevende å drive butikk i dag, enn for bare noen år siden. Og det reflekteres veldig godt hvis man sjekker ulike regnskapene til ulike sykkelbutikker.
Nå har det vært sånn at vi ikke ville hasteansette folk for å ta unna for et stort rush nå, men bygge videre på en stabil drift. I retrospekt kunne det kanskje vært smart, men det blir ren spekulasjon. Likevel burde vi absolutt tatt høyde for den økte pågangen som plutselig kom i april. Nå begynner det å roe seg litt igjen, og vi skal selvfølgelig få ryddet opp med de som er misfornøyde, og de er ikke så mange som man får inntrykk av i denne tråden.
Er det en ting som er sikkert, så er det at vi ikke har intensjoner om å lure noen eller stjele penger fra kunder. Vi har drevet med dette i ti år, og skal i hvert fall fortsette i ti år til. I løpet av de ti årene har vi lært oss å drive butikk mye mer inngående enn hva de fleste her på forumet er i stand til å klare, men fra utsiden ser alltid løsningene alltid enklere ut enn hva det faktisk er
Jeg mottok en mail forrige uke som jeg velvilligst oppfattet som en uforbeholden unnskyldning og med beskjed om at pengene ville bli refundert (neste uke) så snart regnskapsfører var tilbake fra ferie. Neste uke er nå. Saken avsluttes fra min side så snart kontoen min blir fyllt opp. Du vet hvem jeg er og har all informasjon.
5. Vi opplever omsetningsøkning hver eneste måned i 2019, og det er selvfølgelig beklagelig at vi har bommet grovt med oppfølging på enkelte kunder. Det er noe vi skal bli bedre på, og det er ikke ulikt hva f.eks Bikeshop.no opplevde for endel år tilbake. Vekst er vanskelig å betjene, men vi jobber nærmest døgnet rundt for å følge opp både fornøyde og misfornøyde kunder. Uheldigvis er internett slik at det kun er de som er misfornøyd som kommer med tilbakemeldinger.
Det er hvertfall lett å bli kvitt meg som misfornøyd kunde på internett. Det er bare å refundere innbetalt beløp. Særlig nå som dere i går faktiskt kunne meddele pr mail at dere ikke kan levere det jeg har bestilt, etter snart to måneder.
Da er denne saken over for min del. Til alle forumlesere. beklager maset!
Ser mange er misfornøyde med Unaas, og jeg er ikke noe unntak. Bestilte et hjulsett i slutten av mars som de ikke klarte å levere til riktig tid. De hevdet da blant annet at hjulene var sendt til feil postkontor... Jeg valgte dermed å heve kjøpet, og forventet å få pengene tilbake relativt raskt. Dette skjedde aldri og i starten av mai sendte jeg avgårde en ny mail der jeg etterspurte pengene. Fikk svar den 8 mai at de skulle sjekke opp i saken. Etter det har jeg verken mottatt pengene eller fått noen flere svar. Så er nå litt rådvill på hva jeg eventuelt kan gjøre for å få tilbake pengene. Noen tips?
Vil til slutt fraråde å bestille noe som helst hos Unaas basert på både min egen erfaring og det jeg kan lese i denne tråden. Den desidert dårligste kundeservicen jeg har vært borte i!
Ser mange er misfornøyde med Unaas, og jeg er ikke noe unntak. Bestilte et hjulsett i slutten av mars som de ikke klarte å levere til riktig tid. De hevdet da blant annet at hjulene var sendt til feil postkontor... Jeg valgte dermed å heve kjøpet, og forventet å få pengene tilbake relativt raskt. Dette skjedde aldri og i starten av mai sendte jeg avgårde en ny mail der jeg etterspurte pengene. Fikk svar den 8 mai at de skulle sjekke opp i saken. Etter det har jeg verken mottatt pengene eller fått noen flere svar. Så er nå litt rådvill på hva jeg eventuelt kan gjøre for å få tilbake pengene. Noen tips?
Vil til slutt fraråde å bestille noe som helst hos Unaas basert på både min egen erfaring og det jeg kan lese i denne tråden. Den desidert dårligste kundeservicen jeg har vært borte i!
Folk som oppretter ny bruker for å så poste 1 innlegg i denne tonen kan fort oppfattes sokm spam eller troll. bare så det er sagt
Ser mange er misfornøyde med Unaas, og jeg er ikke noe unntak. Bestilte et hjulsett i slutten av mars som de ikke klarte å levere til riktig tid. De hevdet da blant annet at hjulene var sendt til feil postkontor... Jeg valgte dermed å heve kjøpet, og forventet å få pengene tilbake relativt raskt. Dette skjedde aldri og i starten av mai sendte jeg avgårde en ny mail der jeg etterspurte pengene. Fikk svar den 8 mai at de skulle sjekke opp i saken. Etter det har jeg verken mottatt pengene eller fått noen flere svar. Så er nå litt rådvill på hva jeg eventuelt kan gjøre for å få tilbake pengene. Noen tips?
Vil til slutt fraråde å bestille noe som helst hos Unaas basert på både min egen erfaring og det jeg kan lese i denne tråden. Den desidert dårligste kundeservicen jeg har vært borte i!
Folk som oppretter ny bruker for å så poste 1 innlegg i denne tonen kan fort oppfattes sokm spam eller troll. bare så det er sagt
Ja, det skjønner jeg. Godt mulig jeg var litt vel krass, men jeg kjenner jeg er ganske så lei av å vente på penger fra et produkt jeg aldri mottok..
Hadde ikke kluss, men kjøpte en grusreser fra Unaas nå i juni. Det var en fin kjøpsopplevelse der de svarte og informerte kjempefint i løpet av prossessen. Fikk den sendt til Vestlandet og er grisefornøyd.
Det eneste dumme var at de ikke sendte med et sånn lite unaasklistremerke til å feste på ramma.
Sitat: Stupfull
Ble det en løsning på alle de som hadde kluss?
Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
En sykkelkompis i Trondheim fikk seg en Rallon med lakkskade ved ankomst, og opplever radiotaushet. 8-10 måneder siden kjøp. Ikke mulig å få Unaas i tale.
Lurte på Rallon jeg også, men havnet på Offering. JBS-Jørgen svarer på noen sekunder når jeg har noe på hjertet.
En sykkelkompis i Trondheim fikk seg en Rallon med lakkskade ved ankomst, og opplever radiotaushet. 8-10 måneder siden kjøp. Ikke mulig å få Unaas i tale.
Det har vært mye dialog med kunden om denne sykkelen. Sist kontakt med denne kunden var i oktober. Det har blitt sendt 26 mailer mellom denne kunden og oss fra mars til oktober.
"det var leit, vil du ha ny ramme eller avslag på kr xxxx"?
Rekorden i antall mailer ved kjøp av sykkel er 271, så det absolutt ikke uvanlig med lange korrespondanser enten på telefon, mail eller spørsmål i butikken. Det er jo en hobby hvor det finnes uendelig av muligheter på utstyrsspesifikasjoner.
Ellers fikk vi ryddet opp i kunder som dessverre måtte vente lenge i våres, og vi skal være bedre rustet med flere ansatte og flere produkter klare neste vår.
Ellers fikk vi ryddet opp i kunder som dessverre måtte vente lenge i våres, og vi skal være bedre rustet med flere ansatte og flere produkter klare neste vår.
Rusla inn til dere en gang i mai var det vel, pekte på en beltedreven BMC Alpenchallenge, dro den med meg, og satte en brooks-kurv på den. Det ble vel sendt en e-post relatert til skjermer, men siden dette ikke var å oppdrive ble godt fungerende alternativ skaffet via andre kanaler.
Har fungert vakkert, og trolig en av de få med kurv.
Dog, sikler på en roadmachine med axs, men det får vente.
Dog, sikler på en roadmachine med axs, men det får vente.
Nå er det utstilt nye Orbea Orca OMX. Attpåtil satt opp med 33 mm krossdekk for å vise dekklaringen.
Sterkt alternativ til Roadmachine om man vil ha mer rendyrket rittgeometri, men i kombinasjon med betydelig større dekklaring og mer vibrasjonsdemping enn forrige generasjon Orca. Forhåpentligvis kommer den i rimeligere versjoner etterhvert som tidligere Orca fases ut.
Jeg prøvde meg på en gjennomgang av geometrien her.
Dog, sikler på en roadmachine med axs, men det får vente.
Nå er det utstilt nye Orbea Orca OMX. Attpåtil satt opp med 33 mm krossdekk for å vise dekklaringen.
Sterkt alternativ til Roadmachine om man vil ha mer rendyrket rittgeometri, men i kombinasjon med betydelig større dekklaring og mer vibrasjonsdemping enn forrige generasjon Orca. Forhåpentligvis kommer den i rimeligere versjoner etterhvert som tidligere Orca fases ut.
Jeg prøvde meg på en gjennomgang av geometrien her.
Jeg lurte på om noen på forumet kan hjelpe eller har erfaring med Orbea sykler. Jeg fant denne tråden som handler om Unaas. Jeg vet ikke om det er riktig å skrive her, eller å starte en ny tråd (hvis det er en moderator her, så gi gjerne veiledning).
For noen uker siden knekte jeg en bolt som holder bakdemperen på plass. Jeg sendte epost til Unaas for å bestille en ny bolt, da denne er spesifikk for Orbea. Fikk svar om at de "tror" at de har bolt på lager i Oslo, og at det skal vi få ordnet.
Så hørte jeg ikke noe mer. Ingen ordrebekreftelse, ingen sendingsbekreftelse. Ingen informasjon om jeg får bolten eller ikke. Jeg fulgte derfor opp etter 5 dager og fikk til svar at Unaas skulle sjekke opp med en kollega.
Denne meldingen for 11 dager siden er det siste jeg har hørt fra Unaas. Jeg har fremdeles ikke fått hverken bolt, ordrebekreftelse eller sendingsbeskreftelse. Min Orbea terrengsykkel står i boden på 3. uka og jeg vet ikke om jeg får bolten eller ikke. Om en uke skal jeg på en lengre planlagt terrengsykkelferie. Det ser ut til å bli uten terrengsykkel.
Jeg har vært inne på 2 jernvareforretninger og 2 sportsbutikker men ingen av disse har en slik bolt, det virker som at den har spesielle gjenger og en spesiell størrelse på hodet som er spesifikk for ramma til Orbea. Jeg har også forsøkt å finne en utenlands Orbea-butikk som selger denne bolten, men de jeg fant sender bare innad i sitt eget land. Så jeg er helt prisgitt Unaas for å få tak i denne bolten, siden de er importør av Orbea.
Nå mister jeg uke på uke med terrengsykling (og strukturert trening til ritt) midt i den beste tiden for stisykling. Samidig lurer jeg på om det blir mer terrengsykling i år eller ikke.
Jeg har ikke skrevet noe om Unaas på internett tidligere på tross av et par vanskelige opplevelser (uten å gå i detalj). Jeg tenkte at jeg bare måtte svelge disse dårlige opplevelsene og gi gutta en sjanse. Spesielt nå som de har åpnet ny butikk.
Noen som har tips om hvor jeg kan få tak i en slik Orbea-spesifikk bolt? Se rød pil i vedlegget.
Litt synd på Unaas som riktignok hadde "rusk i maskineriet" en periode men som nå har en veldig stor og flott butikk med et hav av sykler og utstyr midt i byen, riktig så lekkert. Hver gang en kunde ikke er fornøyd blir "KONKURS" med STORE bokstaver brettet ut. Kanskje har de litt å gå på mht logistikken fortsatt uten at jeg har oversikten.
Jeg synes moderator bør vurdere å stoppe tråden nå. Så kan de som lurer på noe evt begynne med blanke ark om de ikke kommer frem til butikken sin.
"Support Your Local Bikeshop !"
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
(Og å støtte LBS er ikke bare for oss i Oslo å stikke innom Unaas, det er kanskje også for de i andre deler å ikke handle fra Oslo for så å klage på at de ikke kan gå innom butikken.)