Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 8 av 11 1 2 6 7 8 9 10 11

UNAAS

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2558715 06/06/2019 08:40
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Bygd i Norge og sendt til kina, altså? ICON_SMILE Vil du ha meg du å tro på dèt? Det er vel heller unaas' kinesiske leverandør som har bygd noen selv?

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2558718 06/06/2019 08:48
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Men kjære vene da folkens. Den ene eller den andre av dere har da vel intet større grunnlag for å vite noe om hva som faktisk er tilfelle for hvor de eksakte hjulene i den videoen er bygget? Men, spiller det egentlig noen rolle?

Det blir spekulasjon, og med mindre dere ser noe nytte i det svaret jeg ikke helt ser, så spiller det vel ingen rolle heller? Så hvorfor bruke tid på å diskutere det. @lime3 kan vel alltids svare på hvordan de eksakte hjulene ble bygget, for de som måtte finne det relevant, fremfor at forumet skal spekulere ene eller andre veien?

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: UNAAS [Re: Sepeda] #2558746 06/06/2019 09:57
S
Skogen Offline
Medlem
Medlem
S
Sitat: Sepeda
Sitat: sun flyer
Det er jo drøssevis av unaashjul i denne videoen fra shanghai. Se fra 0:50) De er vel neppe bygd i Norge og så sendt ned dit. Så hvorfor ikke få flere ferdigbygd derfra i stedet for å håndbygge her?

Alle Unaas-hjul bygges av Emil. Men dere kan ha lagt merke til at teksten på nye felger nå er på engelsk fordi det er etterspørsel internasjonalt, også i det stadig rikere Kina med en voksende middelklasse, sulten på importerte håndbygg fra eksotiske land. Som mange vil vite, har Emil bodd i Kina, snakker språket og kjenner både industrien og sykkelmiljøer godt.

Denne tråden tar virkelig kaka i spekulasjoner om alle mulige ting ICON_LAUGH og det har åpenbart ingen ende.

Du har åpenbart gode forbindelser til disse brødrene. Kan du få dem til å ordne opp med kundene sine? (Jeg legger til et ICON_SMILE )

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2558749 06/06/2019 10:08
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Aclima feks sender norsk ull til Kina, får det sydd og shippet tilbake som ferdige plagg til det norske markedet.

Her går det altså andre veien.
Råvare fra Kina, til Norge for håndbygging og tilbake til kinesiske markedet

Re: UNAAS [Re: vviz] #2558762 06/06/2019 11:04
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Denne tråden er ubetalelig ICON_SMILE

Jo, de av oss som er lokale kunder av Unaas og hyppig snakker med brødrene, vet litt mer om hva som foregår, uten at vi kjenner enkeltsakene.

Emil kommer sikkert innom når han har tid.

Men la oss være venner, ok? yes

Re: UNAAS [Re: sun flyer] #2558766 06/06/2019 11:18
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Sitat: sun flyer
Bygd i Norge og sendt til kina, altså? ICON_SMILE Vil du ha meg du å tro på dèt? Det er vel heller unaas' kinesiske leverandør som har bygd noen selv?

Spør du eller påstår du?

'...once more, and more intensity!'
Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2558768 06/06/2019 11:27
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Spør men antar ICON_SMILE

Re: UNAAS [Re: sun flyer] #2558774 06/06/2019 11:48
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Unaas har ikke én kinesisk leverandør. Felger, nav og eiker kjøpes av forskjellige produsenter og hjulene bygges altså som kjent av Emil ICON_SMILE

Jeg vet ikke hva som er tilfellet for dagens hjul, men tidligere var i hvert fall felgene produsert i Taiwan, eikene bl.a. i Belgia og navene i fastlands-Kina. 

Selv snirkler jeg meg ut av Stockholm på Svenska flaggans dag og strever med at mobilen overopphetes i gode 30 varmegrader og Google svikter. Må ta pauser i skyggen og da havner jeg på forumet. Hjemturen vil ta laang tid om det fortsetter slik frown

Re: UNAAS [Re: Sepeda] #2558794 06/06/2019 13:22
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ja for her koker det også! ICON_GRIN

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2558807 06/06/2019 14:09
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
God tur fra Sverige, sepeda!

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2558809 06/06/2019 14:27
Panda Offline
Besatt
Besatt
Denne tråden tar virkelig kaka i spekulasjoner om alle mulige ting ICON_LAUGH og det har åpenbart ingen ende.

Alle tiders tråd dette her.
At Unaas har fått bygget et hjul i Kina til en expo er vel ikke så farlig? Jeg henger ikke helt med.

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2558814 06/06/2019 15:09
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
mod
Jeg har som dere kan se endret trådtittelen siden det ser ut som om dette er blitt til Tråden Hvor Alle Ting Unaas Diskuteres.
/mod

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: UNAAS [Re: Panda] #2558821 06/06/2019 16:22
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: Panda

Alle tiders tråd dette her.
At Unaas har fått bygget et hjul i Kina til en expo er vel ikke så farlig? Jeg henger ikke helt med.

Det er selvfølgelig ikke farlig. Mente det er noe de kunne gjøre mer av i og med at de ligger såpass bakpå lokalt i Oslo.

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2558833 06/06/2019 17:22
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Veldig hyggelig det er mye interesse rundt oss, og selvfølgelig kritikkverdig at noen leveringer har vært langt bak mål.

Det har hovedsakelig vært en modell, Unaas 55 Team clincher felgbrems som det av forskjellige grunner har vært forsinkelser på. Vi har rundt en 35 andre modeller vi har levert raskt, i tillegg til mye custombygg.

Vi bygger det aller meste av hjul på høsten og vinteren, og at vi har bygget hjul for Asia har således ingen påvirkning på det rushet vi har i butikken her nå om dagen. Selv om noen her hevder det er helt usannsynlig at vi bygger hjul også som eksporteres er vi absolutt ikke alene om det. FFWD, Evne, Zipp med flere har gjort dette i mange år allerede.

Men ting som er sikkert er at jeg for 2020 sesongen ikke har kapasitet til å bygge nok hjul, så da må vi enten ansette flere her i Norge eller outsource mer av hjulbyggingen til Asia.

Re: UNAAS [Re: lim3] #2558906 07/06/2019 05:46
S
Skogen Offline
Medlem
Medlem
S
Sitat: lim3
Veldig hyggelig det er mye interesse rundt oss, og selvfølgelig kritikkverdig at noen leveringer har vært langt bak mål

Det er selvfølgelig kjekt at vi kan bidra til underholdningen på forumet. Men fra å ha vært en som applauderer innovasjonen og det som må ha vært en enorm ståpå vilje hos lokal aktør i en bransje jeg er interessert i, og derfor ønsket å oppgradere sykkelen min med hjul fra en norsk aktør, er jeg nå bare interessert i å få pengene mine tilbake. Så det jeg ikke skjønner er;

1. Når dere i endelig, etter to måneders løgner, innrømmer i mail av 4 juni at dere faktisk ikke kan levere det dere har solgt; hvorfor ikke bare refundere beløpet og bli kvitt saken.
2. Eller, i det minste ta telefonen, svare på SMSer og mailer, diskutere saken og slik bli ferdig med den. Jeg forstår dere har det travelt, men dette forsvinner ikke. Og ingen blir mer medgjørlig av å bli ignorert, løyet for eller svindlet, enten grunnen er bevisst eller bare skyldes for mye å gjøre på jobben.

Kanskje du skal droppe kosepraten med Sepeda neste gang han stikker innom og heller ta deg av kundene dine.

Redigert av Skogen; 07/06/2019 05:49.
Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2558920 07/06/2019 06:37
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Send meg pm med detaljer så skal jeg få tatt tak i det. Jeg vet ikke hvem du er basert på et brukernavn.

Forutenom det prater jeg gjerne sykkel med alle som er innom, det er jo det vi alle brenner for.

Re: UNAAS [Re: lim3] #2558927 07/06/2019 06:54
S
Skogen Offline
Medlem
Medlem
S
Sitat: lim3
Send meg pm med detaljer så skal jeg få tatt tak i det. Jeg vet ikke hvem du er basert på et brukernavn.

Forutenom det prater jeg gjerne sykkel med alle som er innom, det er jo det vi alle brenner for.

Det er gjort.

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2559047 07/06/2019 11:58
HNK Offline
Besatt
Besatt
Usikker på om jeg liker at navnet på tråden er endret fra UNAAS konkurs? til bare UNAAS

Nå virker det som at dette er en generell erfaringstråd om UNAAS, noe det absolutt ikke er. Og det mener jeg UNAAS ikke fortjener

Re: UNAAS [Re: HNK] #2559064 07/06/2019 13:52
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Sitat: HNK
Usikker på om jeg liker at navnet på tråden er endret fra UNAAS konkurs? til bare UNAAS

Nå virker det som at dette er en generell erfaringstråd om UNAAS, noe det absolutt ikke er. Og det mener jeg UNAAS ikke fortjener

Jeg tenkte med en gang at det har noe med dette å gjøre:
Sitat: Alpers
Unaas ble når det gjelder hjulsett ikke spurt, da en av våre testere hadde en avtale med merket.

Også finner jeg det merkelig at Unaas har det så fryktelig travelt at de ikke kan svare eksisterende kunder, mens de allikevel finner tid til å skrive innlegg her.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: UNAAS [Re: Sepeda] #2559069 07/06/2019 14:29
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Denne tråden er ubetalelig ICON_SMILE

Jo, de av oss som er lokale kunder av Unaas og hyppig snakker med brødrene, vet litt mer om hva som foregår, uten at vi kjenner enkeltsakene.

Emil kommer sikkert innom når han har tid.

Men la oss være venner, ok? yes

Igjen: Mener du de som klager her gjør det på feilaktig grunnlag? Du har jo selv erkjent tidligere at du kanskje var litt vel skråsikker da du dømte en annen og langt mer profesjonell leverandør nord og ned, kan det være du er rammet av samme skråsikkerhet nå, bare med motsatt fortegn?

Jeg synes ikke det er vanskelig å forstå at noen som har betalt 11.000 kroner for et hjulsett de ikke har fått er litt sure. Hva som er spekulativt med å skrive om det her inne forstår jeg heller ikke. Så kan det selvsagt være at det er ting som ikke har kommet frem her, men det er åpenbart at mange har negative erfaringer med nettbestilling via Unaas denne våren. De kunne kanskje ha stengt for bestillinger online en periode, særlig siden de åpenbart virker mest komfortable med å betjene kunder i butikk. Da ville de hvert fall ha unngått mange negative tilbakemeldinger her på forumet og i andre sykkelgrupper på fb.

Re: UNAAS [Re: larsdx] #2559072 07/06/2019 14:41
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Den kommentaren var rettet til vviz og gjaldt noe helt annet, nemlig Unaas-hjul bygget av Emil, men utstilt i Kina. Om du kunne være så grei å lese mine innlegg med et minimum av velvilje og forståelse, vil jeg sette stor pris på det.

Jeg har gjentatte ganger understreket at de som ikke har mottatt hjul eller penger tilbake har all grunn til å si fra. De har min fulle sympati og forståelse jeg håper og tror Unaas vil rydde opp raskt i disse sakene. Ingenting av det jeg har skrevet her i tråden er ment som kritikk av disse kundene.

Det er spekulasjonene fra dem som ikke har et kundeforhold eller videre kjennskap til Unaas jeg har reagert på.

Re: UNAAS [Re: Sepeda] #2559073 07/06/2019 14:43
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Den kommentaren var rettet til vviz og gjaldt noe helt annet, nemlig Unaas-hjul bygget av Emil, men utstilt i Kina. Om du kunne være så grei å lese mine innlegg med et minimum av velvilje og forståelse, vil jeg sette stor pris på det.

Jeg har gjentatte ganger understreket at de som ikke har mottatt hjul eller penger tilbake har all grunn til å si fra. De har min fulle sympati og forståelse jeg håper og tror Unaas vil rydde opp raskt i disse sakene. Ingenting av det jeg har skrevet her i tråden er ment som kritikk av disse kundene.

Det er spekulasjonene fra dem som ikke har et kundeforhold eller videre kjennskap til Unaas jeg har reagert på.

Du kom jo med en karakteristikk av hele tråden, som handler om konkurs og dårlig kundebehandling, hvor du videre påstår at du "vet litt mer om hva som foregår".

Re: UNAAS [Re: Sepeda] #2559075 07/06/2019 14:51
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S

Det må da for pokker være lov til å uttrykke seg basert på åpen informasjon man har lest og hørt om fra flere kilder over en lengre periode uten at du skal bli skuffa.

Vi er vel så objektive som deg som går inn i nevnte butikk prater med kompiser og får servert vafler og kaffe.

Re: UNAAS [Re: larsdx] #2559080 07/06/2019 15:00
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Lars og Stupfull - jeg kan ikke annet enn å vise til det jeg skrev i forrige innlegg. Det er helt oppriktig ment. Om dere ikke vil akseptere det, er det lite jeg kan gjøre med det.

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2559102 07/06/2019 18:17
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sepeda, du er i mange sammenhenger ekstremt påståelig selv. Helt greit, men da må du tåle motbør. I denne tråden fremstår du som en Unaas-fanboy. Greit nok det og, men du må tåle at du får svar.

Re: UNAAS [Re: larsdx] #2559108 07/06/2019 18:45
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Trist å høre at jeg fremstår slik. Prøver å være saklig på forumet.

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2559113 07/06/2019 19:13
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Motbør? Her spekulerer folk i Unaas-brødrenes moral og i om butikken kan overleve (som mer eller mindre da kan leses som en oppfordring til andre å ikke ta risikoen med å kjøpe der). Det har ingenting med "motbør" å gjøre.

Nå deler jeg ikke Sepedas ønske om å "støtte" lokale bare fordi de er lokale. Jeg støtter butikker som er gode - gir fullstendig blanke i om de er lokale. Men jeg ser ikke helt problemet med at han balanserer kritikken fra noen her inne litt. Spesielt de som ikke uten å ha eget kundeforhold, eller annen faktisk kunnskap om driften til Unaas, skal "konkludere" hvordan tilstanden er der.

Så er det vel ingen som har forsvart Unaas i de konkrete sakene som er tatt opp i denne tråden. Hva mer skal man da si? Skal alle kalle de kjeltringer og udugelige før vi er fornøyde?

Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2559126 07/06/2019 20:22
B
bjarnetv Offline
Ringrev
Ringrev
B
Tror ikke det er noen dårlige intensjoner fra brødrene, men situasjonen i butikken ser ut til å ha sklidd helt ut av kontroll, og om de ikke tar grep ASAP og haste-ansetter noen til å hjelpe i butikken tror jeg omdømmet og goodwillen de har karret til seg opp i gjennom årene kan kastes på sjøen først som sist.

jeg var innom butikken to ganger denne uken, og det var fullt trykk med tydelig frustrerte og misfornøyde kunder i butikken begge dagene - ikke bare på grunn av manglende service, men også på grunn av dårlig utført service...

Det gjør faktisk vondt å se hva som holder på å skje, og en ekstra årslønn eller to kan umulig koste mer enn hele denne situasjonen vil koster dem på lang sikt.

Re: UNAAS [Re: Sepeda] #2559196 08/06/2019 13:54
vviz Offline
Ivrig
Ivrig

Personlig har jeg ikke noe kundeforhold til Unaas, og som nevnt tidligere kommer jeg sannsynligvis ikke til å ha det på (veldig) lenge heller, og har så langt valgt å ikke utdype det, utover det faktum at ett selskap som går konkurs samtidig som de angivelig omsetter som aldri før, og ikke klarer å forklare det på en måte jeg finner tilfredsstillende, er definitivt ikke ett selskap jeg er villig til å forhåndsbetale penger til, eller overlate en sykkel for reparasjon hos.

Dessuten har ikke jeg behov for å la de rote bort en dyr wattkrank for meg for å nekte å handle med de. Det holder forsåvidt at de rota bort wattkranken til en venn.

Jeg trenger ikke betale for hjulsett, ikke få de levert, og deretter ikke få igjen pengene mine. Det holder å lese om andre som opplever det.

Hele sagaen rundt kontinentallaget og Argon-agenturet er jo også... En god saga.

Skjønner rett og slett ikke hvorfor jeg skal "trenge" å ha personlig erfaring med den sjappa for å mene noe om den. Har valgt å ikke snakke dritt om Unaas av respekt for sjappa. Men om man ikke skal få ha meninger om noe uten å ha personlig kundeerfaring, så får jeg ihvertfall begrunne hvorfor jeg har meninger om de.

Det er mine penger. De styres langt vekk fra Unaas. Om de klarer seg noen år til uten flere konkurser, og uten at jeg trenger lese om folk som ikke får igjen pengene sine, så kan jeg alltids vurdere å handle som smått med de om noen år.

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: UNAAS [Re: ghisdal] #2559206 08/06/2019 14:51
K
ksakk Offline
Fersking
Fersking
K
Omsetning har ingenting å gjøre med å faktisk tjene penger, du kan omsette for så mye du vil, men hvis du omsetter til kost eller under så vil det etterhvert gå konk, med mindre det er en rik onkel som står bak ref gsport som har omsetning men ikke tjener penger

Side 8 av 11 1 2 6 7 8 9 10 11

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå