Jeg bestilte carbon hjul. Etter mange mailer om når disse blir sendt, benyttet jeg angreretten. Fikk aldig noe svar på når disse skulle leveres. Ble lettere irritert når de skriver at de sender samme dag. Unaas forslo selv at jeg benyttet angreretten da de kun ville ha glade kunder. Nå har jeg snart ventet på pengene jeg skal ha tilbake i 3 uker uten å ha sett noe til dem.
Hvis du har bestilt med kredittkort, kan du kanskje få hjelp av banken/visa?
Du kan vel strengt tatt ikke bruke angreretten før du har mottatt varen. Det kalles vel å avbestille før du har mottatt noe. Men i dette tilfellet vil jeg kanskje si at du burde heve kjøpet.
Kjøpet er hevet for snart 3 uker siden. Har betalt med mastercard så får ta saken videre der. Pengene fra unaas ser ut til å utebli. Han legger kun skyld på banker og kortselvskaper.
Du kan vel strengt tatt ikke bruke angreretten før du har mottatt varen. Det kalles vel å avbestille før du har mottatt noe. Men i dette tilfellet vil jeg kanskje si at du burde heve kjøpet.
Angreretten gjelder fra avtalen er inngått, men fristen utløper ikke før 14 dager etter at varen(e) er mottatt.
Jeg bestilte carbon hjul. Etter mange mailer om når disse blir sendt, benyttet jeg angreretten. Fikk aldig noe svar på når disse skulle leveres. Ble lettere irritert når de skriver at de sender samme dag. Unaas forslo selv at jeg benyttet angreretten da de kun ville ha glade kunder. Nå har jeg snart ventet på pengene jeg skal ha tilbake i 3 uker uten å ha sett noe til dem.
Det er rett og slett trist å lese slike innlegg. At de går i denne fella er umulig for meg å forstå. Er det noe som skaper negativ oppmerksomhet, så er det nettopp slike saker. Unaas har virkelig mye å gjøre om dagen (så det selv da jeg var innom her om dagen), men det er ingen unnskyldning som er god nok for å ikke betale tilbake hva man skylder. Håper du får tilbake pengene dine kjapt!
Du kan vel strengt tatt ikke bruke angreretten før du har mottatt varen. Det kalles vel å avbestille før du har mottatt noe. Men i dette tilfellet vil jeg kanskje si at du burde heve kjøpet.
Angreretten gjelder fra avtalen er inngått, men fristen utløper ikke før 14 dager etter at varen(e) er mottatt.
Ok, greit å vite. Men man mister vel en del rettigheter ved å bruke angreretten i de tilfeller hvor man også kan heve kjøpet? Tenker da både på erstatning av tap/skade og muligheten for dekningskjøp, eller tar jeg feil?
Hvordan stiller det seg med renter i slike situasjoner? Hvis saken treneres fra Unaas utover den eventuelle rentefrie perioden, er det sluttkunde eller forhandler som må ta den kostnaden?
Du kan vel strengt tatt ikke bruke angreretten før du har mottatt varen. Det kalles vel å avbestille før du har mottatt noe. Men i dette tilfellet vil jeg kanskje si at du burde heve kjøpet.
Angreretten gjelder fra avtalen er inngått, men fristen utløper ikke før 14 dager etter at varen(e) er mottatt.
Ok, greit å vite. Men man mister vel en del rettigheter ved å bruke angreretten i de tilfeller hvor man også kan heve kjøpet? Tenker da både på erstatning av tap/skade og muligheten for dekningskjøp, eller tar jeg feil?
Det er i forbrukerkjøpsloven du finner bestemmelsene om erstatning etc. dersom varen ikke leveres som avtalt, så hvis man tenker å kreve mellomlegg for dekningskjøp må man bruke denne loven. Bruker man angreretten terminerer man bare avtalen om levering/betaling som er inngått ved kjøp.
Mange år siden jeg jobbet med dette, så ta det med en liten klype salt i tilfelle jeg bommer
Hvordan stiller det seg med renter i slike situasjoner? Hvis saken treneres fra Unaas utover den eventuelle rentefrie perioden, er det sluttkunde eller forhandler som må ta den kostnaden?
Tipper at hvis du tar dette via kredittkortselskapet, så koster deg ikke en krone - de setter tommeskruene på leverandør for deg:-)
Noen som rakk å ta screen shots av det fantastiske innlegget på Facebook Sykkelprat i går? En kar langet ut mot Unaas for manglende svar. Unaas svarte med screen shots av chaten de hadde hatt.. Mistenker at poster slettet innlegget sitt fort som f.. da han så hvor det bar. Men hadde vært morsomt å se hvor langt det gikk :-)
Jeg bestilte 55mm karbonhjul 9 april, fikk ikke hjulene tilsendt. Tok kontakt 17 april og lurte på hvor de ble av, dette skulle sjekkes opp hos dem. Valgte å avbryte kjøpet 23 april og kjøpte hjul et annet sted. Fikk så en epost hvor de bekreftet at kjøpet skulle slettes i deres systemer, og info om at hjulsettet hadde stått i butikken hele tiden uten å ha blitt sendt. Fikk aldri vite hvorfor.
Pengene for kjøpet har ikke blitt refundert til meg. Har tatt kontakt med butikken flere ganger og da er alltid svaret at de skal "sjekke opp" uten at det fører til noe.
Fikk 21 mai en mail om at de først må få tilbake hjulsettet fra meg før pengene kan bli refundert, og at en revisor må sjekke opp om det blir mulig med en refusjon...????
Så her vil de ha tilbake et hjulsett som de aldri sendte, og i tillegg så er de usikre om de klarer å følge norsk kjøpslov. Har aldri vært borti en mer useriøs aktør, med dårligere service i hele mitt liv.
Høyt volum trenge jo ikke bety så mye, det spørs jo like mye på fortjenesten.
Amazon er vel et godt eksempel på dette.
Hvis man tar eksemplet til siste poster hvor de vistnok har hatt hjulet ferdig bygget, men trodd at det ikke var ferdig for å så akseptere heving av kjøpet står de jo igjen med et tap som må dekkes opp.
De er vel mulig å selge det, gitt at man finner noen som vil ha akkurat samme hjulet.
Men klar det er jo god butikk hvis man selger en vare, lar kunden bli lei, akseptere heving av kjøpet for å så holde igjen penger og hevde at kunden sitter på hjulet.
I mine kretser kalles det meget uryddig og i beste fall syltynn svindel.
De skjønner jo også selv at hvis dette går skeis igjen kan nok aldri Unaas-navnet gjenoppstå.
Jeg vet ikke hva slags marginer de sitter på, men når man er to stk som selger haugevis med sykler så er ikke det å ha oversikt over kostnadene spesielt vanskelig.
Derimot 100% enig i at å ta seg betalt for en vare de ikke klarer å levere er rimelig håpløst (selv om man på nettet alltid får høre mer om de med dårlige opplevelser enn de som får det de forventet). Uryddig, rot osv synes jeg er rimelige ord å bruke. Svindel synes jeg er en klassisk internettforum-overdrivelse.
Virker som de ikke har peiling på hva de driver med. De har flere ganger svart at de skal sjekke opp ang refusjon, og at jeg "burde ha fått pengene nå" o.l...helt til de plutselig skal ha tilbake et hjulsett som de aldri har sendt. Har tatt kontakt med banken og startet en kortreklamasjon, har i forbindelse sendt de screenshot av all dialog med butikken.
Håper de rydder opp, for det er 100% sikkert at Unaas selv gir blanke..
Nr 1. Unaas som butikk og merke har aldri gått konkurs, verken med Argon 18-satsning eller nå i senere tid. Espen har hatt problemer med et personlig skattekrav som stammer mange år tilbake i tid. Butikken, nettsider, e-post, telefonnummere har vært åpent som vanlig.
Nr 2. Vi har hatt en stor vekst de siste årene, og trykket vi har opplevd nå i april og mai har overgått alle tidligere år og skapt leveringsproblemer på enkelte varer. Det handler ikke om uvilje til å levere et produkt, men mer om antall timer i døgnet vi klarer å jobbe. Sykkelbransjen er en ekstremt sesongbetont bransje, og kommer ikke alle lovte leveranser til oss i tide skaper det både problemer for oss og for kundene. Så selv om vi leverer nesten alt av varer innenfor lovt tidsrom vil det i blant bli forsinkelser, og i år har noen hjulsett blitt forsinket mye mer enn det som er akseptabelt. Både fra vårt ståsted og fra kundens.
Det er samtidig dessverre en hårfin balanse hvor mye service man kan yte versus prisen på produktet kunden er villig til å betale. Derfor vil det forståelig alltid være noen som blir misfornøyd med oppfølging tatt i betrakning hvor mye penger man ofte ender opp med å bruke på f.eks en sykkel.
Jo, Unaas har vært konkurs. Du skrev det selv tidligere i denne tråden. At du har tatt over i et nytt firma forandrer ikke på at Unaas gikk konkurs.
Sitat: lim3
Espen Unaas er konkurs. Bedriften var eid 100%. Bedriften har gått veldig bra de siste årene, men krav fra flere år tilbake som det fortsatt er uenighet i.
Jeg tar over i et nytt firma, og følger opp videre forpliktelser.
Nr 1. Unaas som butikk og merke har aldri gått konkurs, verken med Argon 18-satsning eller nå i senere tid. Espen har hatt problemer med et personlig skattekrav som stammer mange år tilbake i tid. Butikken, nettsider, e-post, telefonnummere har vært åpent som vanlig.
Nr 2. Vi har hatt en stor vekst de siste årene, og trykket vi har opplevd nå i april og mai har overgått alle tidligere år og skapt leveringsproblemer på enkelte varer. Det handler ikke om uvilje til å levere et produkt, men mer om antall timer i døgnet vi klarer å jobbe. Sykkelbransjen er en ekstremt sesongbetont bransje, og kommer ikke alle lovte leveranser til oss i tide skaper det både problemer for oss og for kundene. Så selv om vi leverer nesten alt av varer innenfor lovt tidsrom vil det i blant bli forsinkelser, og i år har noen hjulsett blitt forsinket mye mer enn det som er akseptabelt. Både fra vårt ståsted og fra kundens.
Det er samtidig dessverre en hårfin balanse hvor mye service man kan yte versus prisen på produktet kunden er villig til å betale. Derfor vil det forståelig alltid være noen som blir misfornøyd med oppfølging tatt i betrakning hvor mye penger man ofte ender opp med å bruke på f.eks en sykkel.
Var nylig innom og kjøpt en BMC AlpenChallenge, og det var en svært så hyggelig handel. Dette er visst og en av de første BMC med kurv.
Det er jo forståelig å gå på en smell, men på et viss punkt når det kommer til salg er det jo greit å stoppe salget hvis noe skal produseres når bestillingene blir for store.
Hvis jeg går på nettbutikken står det at hvis jeg handler nå sendes varen om 18t. Er ei klokke som teller ned ( se bildet)
For meg tolker jeg det slik at dere bygger og sender innen 18t.
Stemmer dette?
Hvis den han over hevder er riktig kan dere jo ikke dra kortet er forventningen til service er over det kunden betaler for produktet.
Har dere godkjent heving av kjøp er det bare å sende tilbake penga, eller mener dere at er for mye service og forlange?