Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

På to hjul i Austin, Texas

På to hjul i Austin, Texas #2538996 03/03/2019 19:55
runermm Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jeg skal være en uke i Austin på konferanse (SXSW) og får kanskje klemt inn en sykkeltur eller to. Noen som har tips til sykkelutleie, -kafeer, -butikker og eller -ruter? Alt av interesse!

Re: På to hjul i Austin, Texas [Re: runermm] #2538998 03/03/2019 20:12
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Mellow Johnny's og Flat Track coffee burde være gode utgangspunkter for både sykkelleie, rutetips og turfølge.

Re: På to hjul i Austin, Texas [Re: runermm] #2539201 04/03/2019 14:15
S
Sixtus Offline
Entusiast
Entusiast
S
Jeg har leid sykler hos Southwest CycleSport. Trivelige folk og gode sykler. Dette ligger vel å merke et godt stykke ut i forstedene (men egner seg godt for å starte en tur her). Litt mer sentralt har du også "Bicycle Sport Shop" som har et godt utvalg av leiesykler og flere butikker.

Mellow Johnny's er som nevnt definitivt et sted å besøke. Kul butikk og god kafé. Her er Lance fortsatt helt. Usikker på om de har leiesykler men de har i alle fall opp til flere shop rides i uken.

Austin er en stor by så mye av syklingen kommer til å foregå langs tungt trafikkerte motorveier, men forholdene er nokså ok for sykling. Jeg vil anbefale en tur opp langs østsiden av Lake Travis, fra demningen og nordover. Her går det en del fine veier uten så mye trafikk.

Re: På to hjul i Austin, Texas [Re: runermm] #2539213 04/03/2019 15:49
runermm Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Hvis jeg starter ved Mellow, hvor sykler for å få en runde på 60-120 min? Finnes det en fin intervallbakke på 4-6 min varighet nær Mellow?

Takk for tips så langt!

Re: På to hjul i Austin, Texas [Re: runermm] #2539332 05/03/2019 09:45
J
Jåddhå Offline
Avhengig
Avhengig
J
Kan ikke reise halve kloden rundt for så velge å sykle bakkeintervaller! Det kan du gjøre i Grefsenkollen. ;-)

Re: På to hjul i Austin, Texas [Re: runermm] #2542000 18/03/2019 21:14
runermm Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Da var SXSW og oppholdet i Austin over. Jeg fikk klemt inn tre sykkelturer, ved morgengry. Ble ordentlig forvirra søndag morgen for øvrig. Tok sikte på sykle ut kl 07 (som dagen før), men det var stupmørkt ute! Skjønte svært lite inntil jeg forstod at amerikanerne går over til sommertid noen uker tidligere enn oss lenger øst. Tenkte at jeg skulle be om 1/24-rabatt hos sykkelutleien pga. timen jeg mista ICON_SMILE

Mellow Johnny's Bike Shop svarte absolutt til forventningene. Svær butikk med sykler, utstyr, klær, bøker, magasiner og masse annet rart. I tillegg en god stall av utleiesykler (jeg lånte en Madone) og en ypperlig sykkelkafe med kompleks espresso, leskende smoothie (a Pelotonic, please!) og saftige kaker. Strøken beliggenhet også, veldig sentralt og rett ved sykkelveien som tok deg ut av byen. De arrangerer shop rides nærmest daglig også, men jeg fristet lykken alene.

Jeg holdt meg til vestsiden av byen. En kort tur i et dovent og dekadent eneboligområde, en tur opp den beryktede FM 2222 og en lang tur opp til Mansfield Dam Park. Fint bølgende terreng med karakteristiske avrunda bakker og mange fine utsiktspunkt. God veistandard (naturligvis), men immense traffic. I helgedagene var det noe roligere, men du skal lete godt for å finne lange eksosfrie strekninger, men fant noen (Spicewood valley blant annet). Downtown Austin var overraskende godt tilrettelagt for sykkel og det var enkelt å komme ut av bykjernen. Bilistene var også ekstremt oppmerksomme på syklister, men det hjelper jo ikke så mye når det er så sykt mange.

Alt i alt var Austin en positiv sykkelopplevelse. Det er kanskje ikke en destinasjon som er verdt å dra til for å sykle, but if you happen to be there, rent a bike!

Takk for tips!

Moderator  support, Valentino