Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaringer med reklamasjon/reparasjon av Reverb

Erfaringer med reklamasjon/reparasjon av Reverb #2538322 27/02/2019 13:58
Flo Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Hei!

Har en reverb som (kanskje?) har begynt å synke litt i toppen. Ca 3mm for øyeblikket.

Har ikke brukt pinnen på over ett år, og husker ikke hvor mye som er normalt på disse pinnene. Mener vel bestemt at den aldri har vært dønn fast oppe i toppen uansett.

Sendte mail til der jeg kjøpte pinnen og fikk vite at garantien er utgått (2 år).
Men det kan fortsatt være en reklamasjonssak.

For å finne ut om dette dekkes av reklamasjon må jeg sende inn pinnen og den åpnes opp for å finne ut om det dreier seg om feil i luft/olje-pakning.

- Om det da er en feil i pinnen, så dekkes det selvfølgelig av reklamasjon.

- Om det ikke er noe feil, men bare en generell lufting/service som trengs så må jeg betale for dette. Ca 1500,-

Spørsmålene da er: Er 3mm noe å bry seg om? Tyder det på at noe er galt, eller er dette innafor normalt? Noen som har sendt inn en pinne med såpass lite svikt og fått det dekket som reklamasjon?

Hadde jeg vist på forhånd at det ikke ble dekket, så klarer jeg meg nok fint med pinnen slik den er, merker ingenting til det når jeg sitter på setet uansett.

Men hadde jeg vist på forhånd at jeg fikk servet pinnen gratis som reklamasjon, så vil jeg jo selvfølgelig det.

Problemet er jo at det vet man ikke før man sender inn. Så jeg prøver å veie sannsynligheten for om det er noe galt eller ikke.

Re: Erfaringer med reklamasjon/reparasjon av Reverb [Re: Flo] #2538325 27/02/2019 14:29
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Hadde ikke brydd meg, om 3mm. For meg tar det ikke mye mer enn halvtime å fikse slik, og om jeg har 3mm sag så bryr jeg meg ikke før det uansett er på tide å åpne opp og se til at ting er godt smurt.

Jeg har reparert reverber som har gått feilfritt i flere år, men som ikke ser ut, inni. Messingpinner har blitt svarte, og teflonbelegget har løsnet fra både øvre og nedre foring. Da blir det utrivelige utgifter på nye deler.

De pinnene som jeg gjør service på hvert år, har ingen problemer med slikt.

Re: Erfaringer med reklamasjon/reparasjon av Reverb [Re: Flo] #2538986 03/03/2019 18:23
Flo Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Et lite tips til andre som frykter at pinnen begynner å krangle. Sjekka lufttrykket og det var helt nede på 140psi. Med litt påfyll opp til 250psi funker pinnen som den skal igjen ICON_SMILE

Re: Erfaringer med reklamasjon/reparasjon av Reverb [Re: Flo] #2538988 03/03/2019 18:28
olechr Offline
More than words
More than words
Jeg har bare gode erfaringer med SRAM når det kommer til reklamasjon på Reverb. Om 3 mm er noe å bry seg om kommer jo helt an på hva du synes selv. Jeg hadde sendt den inn selv.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Erfaringer med reklamasjon/reparasjon av Reverb [Re: Flo] #2538993 03/03/2019 19:02
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Lufttrykk er viktig uansett pinne. Har en OneUp jeg tok full "service" på tidligere i uken, og den krangla fælt etterpå (er litt billigere løsninger enn Reverb, kan man si), men så tenkte jeg å sjekke lufttrykket - ogdet var dårlig. Rett opp på 290 psi, og pinnen smalt rett opp!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Erfaringer med reklamasjon/reparasjon av Reverb [Re: Flo] #2547255 12/04/2019 12:08
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg fikk også denne slarken (opp/ned en liten cm) og ble bedt om å kontakte den lokale RS representanten. Til tross for at han hadde vært borti mange Reverbs hadde han "aldri sett" det problemet. Etter noen dager konkluderte de med at det ikke var en reklamasjonssak. Eller det vil si: De pekte på at det kun er 1 års garanti.

Denne setepinnen har stått på en gjestesykkel og er dermed svært lite brukt .

Her bør alle som vurderer en Reverb være oppmerksom på at de nå gir kun 1 års garanti og at de krever at pinnen får en service som koster 1600 kr hvert år.

Verkstedet sa at Cycle Service Nordic hadde sagt at jeg kunne få en service for halv pris "kun" 800 kr. Dvs. det de tar for delene. Dum som jeg var sa jeg ja til det, selv om jeg hadde mest lyst til å hive sjiten på Nidelva. Som flyter noenlunde nærme verkstedet. Når jeg kommer hjem og finner ut at Bikeshop selger servicekittet for 550 kr så skjønner jeg at denne generøsiteten er ganske falsk. Dessverre var de i gang med arbeidet da jeg ringte for å be dem glemme det.

Oppdatering: Fikk nå beskjed om at Cycle Service Nordic / RockShox dekket servicen.

Redigert av erikskon; 12/04/2019 12:35.

Moderator  support