Juhuuu, hold på den "etablerte profilen" flere tilsvarende obskure ryttere, den med sjokoladefontene på Mallorca, to lommer på trøya, sponsorbonanza, hva het den med pro ryttere som tåler en fest og som egner seg i slagsmål...
Dette gleder jeg meg til ! ! !
Mener dere ba om innspill til temaer og fikk noen gøyale forslag.... for lenge siden
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Radio landevei har helt siden starten vært i risikogruppen for å bli nedprioritert. Det siste som knakk oss var nedstengingen i Oslo.
Det ser ut til å lysne nå, og vi er brått tilbake!
Eller var det noe annet du hadde i tankene?
Nei, det var bare det at det ble så stilt. Følte meg nesten litt "ghosta", som jeg tror ungdommen kaller det på nynorsk. Er ikke mange podcaster jeg følger, og enda færre jeg savner. Men Radio Landevei har vært et savn.
Det er og blir The Cycling Podcast som holder stabilt høyt nivå. Synes mange andre sliter med kontinuiteten og kvaliteten. Wiggins show var bra før han ble emo, og mange andre, f.eks Cycling Tips podden eller CXhairs podden er litt for bransjete/nerdete/påtatt blaserte. Life in the Peloton med Mitch Docker er bra.
"Hvordan kan dere IKKE ha Jaques Anquetil på laget ?"
Hvor ble det av det off season bildet av Mark Cavendish ?
Da jeg vokste opp var det en skotte som hadde fasaner på Nesodden. Under en flom ble alle sluppet ut (eller stakk av ?). Flere år etterpå kjørte vi biler på noen jorder (på bygda dette), hørte hissige hakkelyder og jeg stoppet, der sto en fasan hann. Gikk man mot den var den helt rolig og kunne sitte på armen men snudde man ryggen til gikk den til angrep på folk og ja biler. Den løp stadig etter bilene og hakket i bakskjermen, makan til hissigpropp !
Veldig hyggelig gjensyn !
Redigert av EmilZipp; 27/01/202208:48.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Hehe. Kjente meg godt igjen i Bikepacking-delen. Etter å ha handla telt, liggeunderlag og sovepose sommeren 2020, pludra verre med å få med alt på sykkelen, stressa med hvordan jeg skal få med nok mat og drikke til campsite (pluss lettere nevroser i forhold til at noen skal stjæle sykkelen mens jeg sover, mannevond mygg og flått og bjørn, og lett noia for ikke å kunne starte hver dag med en ordentlig dass og en ordentlig dusj), skjønte jeg at jeg vil sykle langt, lett og fort, og at det er så mye lettere å pakke sykkelen for hytte/hotell. Sykkelturen blir også mye morsommere uten telt, teltstenger, liggeunderlag og sovepose, bekymringen for vær og vind forsvinner nesten helt (er ikke noe problem å sykle i regn når man vet at dusj, varm mat og seng venter), og jeg slipper å innta lunsjen på en kafé, sammen med andre mennesker, uten å ha dusja skikkelig på flere dager.
Litt dyrere, men så mye mer komfortabelt.
Landeveis-episoden minnet meg således på at teltet har ligget stille i et skap siden den ene overnattingen jeg fikk før jeg skjønte at det er for sent å bli noen slags syklende Lars Monsen i min alder, og at det var på tide å selge. Utstyret var heldigvis lettsolgt.
Det er og blir The Cycling Podcast som holder stabilt høyt nivå. Synes mange andre sliter med kontinuiteten og kvaliteten. Wiggins show var bra før han ble emo, og mange andre, f.eks Cycling Tips podden eller CXhairs podden er litt for bransjete/nerdete/påtatt blaserte. Life in the Peloton med Mitch Docker er bra.
The Cycling Podcast er en strålende sykkel podcast og i siste utgaven bruker de ca. 25 minutter på Uno X, intervju med Tobias Halland Johannessen og intervju med Magnus Aarre. Vil også slå et slag for Gruppo Compatto av Jarle Fredagsvik og Jonas Lindstrøm, synes alle episodene de har laget så lang er veldig bra.
Sitter og nikker til det meste som sies, særlig om dekkbredder, felger og oppsett.
Har bare én innvending: Ikke vondt ment, men det blir dessverre litt feil å kritisere nye Cannondale Synapse for bare å ha 32-33 mm dekklaring. Det var forrige generasjon. Den nye har vitterlig 35+ og tar dermed de aller feiteste landeveisdekkene, for ikke å snakke om krossdekk, grusdekk eller til og med smale piggdekk
Herlig lytting! Men om Cervélo sine modeller... der var det mye rot
Ny R5 (lettvektsraceren) ble jo sluppet i oktober, så de nye endringene på Wout sin aero-racer er jo bare en liten facelift på S5.
Wout har blitt observert på to-tre racere i år - En ny S5 - med slankere rør, men ellers lignende konstruksjon som tidligere, R5 som ble lansert på tampen av fjoråret og en mer Caledonia-lignende brosteinssak. Men det ble litt mye armer og bein der ja. ;-)
Glimrende podcast! Hadde aldri trodd jeg skulle sitte og høre på en mer enn times lang sending om proffenes utstyr, men dere klarte jaggu å gjøre det interessant selv for en som kun ser litt sporadisk TourDeFrance (men i år har jeg sett diverse ritt på Eurosport, og jaggu hadde jeg ikke kontroll på Cervelos modeller, så det tar seg visst opp).
Den spalten dere avslutta med må dere forresten gjøre mer av!
Man skal ikke gjøre narr av pedalen PD-ES600! Den er så vidt jeg vet, i motsetning til hva som ble sagt, lettere enn XTR og koster vel omtrent halvparten. At den er ensidig gjør meg absolutt ingenting på en grussykkel. Det landeveislignende utseendet er jo også kurant og fordelen er jo en større plattform til skoen. Om man merker akkurat det i praksis, er jeg mer usikker på, men hvorfor ikke.
Wout har blitt observert på to-tre racere i år - En ny S5 - med slankere rør, men ellers lignende konstruksjon som tidligere, R5 som ble lansert på tampen av fjoråret og en mer Caledonia-lignende brosteinssak. Men det ble litt mye armer og bein der ja. ;-)
Enig i den oppsummering. Caledonia ble vel brukt i P-R i hvert fall. Fortsett gjerne med utstyrssnakk. Fornøyelig å høre på.
Også ganske gøy og random at dere trakk frem Aurum Magma som en av de mest attraktive rammene for 2022.
For øvrig bra podkast! Dere har fin tone og godt driv. Dere har derimot ganske like stemmer/sosiolekter, som gjør det - iallfall for meg - vanskelig å høre hvem som snakker til tider. Har dere vurdert å legge på litt panorering i miksen for å skille dere bedre?
For øvrig bra podkast! Dere har fin tone og godt driv. Dere har derimot ganske like stemmer/sosiolekter, som gjør det - iallfall for meg - vanskelig å høre hvem som snakker til tider. Har dere vurdert å legge på litt panorering i miksen for å skille dere bedre?
Huskeregel: Øyvind er han som ikke nevner sin USA-tur annenhver setning