Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Håndverker som fikset badegulv ødela gulv i gang..

Håndverker som fikset badegulv ødela gulv i gang.. #2535159 08/02/2019 17:02
Flo Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Hei gode forum i nøden!

Har hatt brudd i varmekablene på badet. Og nå skal jeg selge leiligheten så ingen tid passer vel bedre for å fikse dette ICON_SMILE

Har hatt håndverker innom for å gjøre jobben, og de har vært veldig ryddige og greie å ha med å gjøre.

I dag da jeg kom hjem fra jobb så jeg at alle fugene på laminaat gulvet i gangen hadde svulmet opp. Jeg ringte rett til håndverkeren, som innrømmet å ha «sølet noe vann».

Så nå har jeg betalt dyrt for å fikse ett gulv, og fått ødelagt et annet i prosessen.

Vi har blitt enige om å vente til mandag for å se hvordan det utvikler seg. Så skal han komme til oss for en prat og se hva vi gjør med det.

Vi skal ha prospektforografering på tirsdag etter helgen og visning på søndag/mandag etter der igjen.

Jeg poster her for å være mest mulig forberedt. Hva kan jeg kreve? Prisavslag på badegulvet er egentlig ikke aktuelt. Problemet er at en leilighet som skulle være strøken, nå har en helt tydelig vannskade i gulvet. Hvor mye mindre får jeg for leiligheta nå liksom?

Jeg vil i utgangspunktet kreve at de legger nytt gulv, men dette rekker de neppe før visning.

Tar i mot alle tips og råd ICON_SMILE

Re: Håndverker som fikset badegulv ødela gulv i gang.. [Re: Flo] #2535161 08/02/2019 17:08
J
jkl Online
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Du får selvfølgelig nytt gulv i gangen!
Laminat koster ikke mange kroner, så det løser seg.
Er vel ikke noe problem med et tidligere fuktskadet gulv som er utbedret av seriøs firma (dokumentert) på visning??
Skriv et par ord i prospektet (dersom det kan sees på bildene) at gulvet blir byttet !!

Redigert av jkl; 08/02/2019 17:19.
Re: Håndverker som fikset badegulv ødela gulv i gang.. [Re: Flo] #2535164 08/02/2019 17:49
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Legg inn beskrivelse at håndverker hadde et uhell som medfører at gulvet byttes innen overtagelse, med mulighet for å angi en variant innenfor x antall kr/m2 som kjøper vil ha. Da har du plutselig snudd en dårlig situasjon til noe som kan trekke opp for en kjøper.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Håndverker som fikset badegulv ødela gulv i gang.. [Re: Flo] #2535203 09/02/2019 08:42
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat: Flo
alle fugene på laminaat gulvet i gangen hadde svulmet opp. Jeg ringte rett til håndverkeren, som innrømmet å ha «sølet noe vann».

All den tid håndverkeren (firmaet hans) er villig til å bøte på skaden, antar jeg at dette neppe var en "håndverker from hell"? (= rask håndverker fra Østeuropa.)

Re: Håndverker som fikset badegulv ødela gulv i gang.. [Re: Flo] #2535262 09/02/2019 17:13
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Opplagt at dette skal dekkes. Jeg fikk levert en sofa for ~20 år siden i en leilighet der fraktfirmaet presterte å miste den ned trappa(!). Slo inn noen bord i en vegg, gode hakk i parketten og rift i ryggen på sofaen.

Litt krangling var det, men nytt gulv, nye veggbord og godt avslag på sofaen.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Håndverker som fikset badegulv ødela gulv i gang.. [Re: Flo] #2535263 09/02/2019 17:20
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Dere får unngå å få med det ødelagte gulvet på bildene så får dere forklare skadene på visning hvis gulvet ikke er reparert til da. Det kan jo selvsagt påvirke eventuelle kjøpere, men jeg tror nok de fleste klarer å overse gulvet hvis de vet det vil bli fikset før overtakelse.

Moderator  support