|
Hvilke PC skjermer gjelder på kontor?
|
Hvilke PC skjermer gjelder på kontor?
31/01/2019 19:53
|
nordfonn
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Vurderer å be arbeidsgiver om nye PC skjermer. Jobber som ingeniør og bruker mange timer foran skjerm. Kjører 2 skjerms løsning. Eneste jeg kan noe om er størrelse, og er ikke helt oppdatert der heller. Har i dag 2 stk. Samsung skjermer privat og disse er like brede som de jeg har på jobb, men litt dypere - altså større. Tenker at jeg i alle fall må ha denne størrelsen på jobb også. Hvilken størrelse bør man ha i 2019 på kontor? og hva annet er viktig å tenke på? Noen forslag til ok skjermer som ikke er alt for dyre?
|
|
|
Re: Hvilke PC skjermer gjelder på kontor?
[Re: nordfonn]
31/01/2019 19:59
|
stalsan
Entusiast
|
Entusiast
Kjøp så store som mulig innenfor budsjett. Jeg har en ny 30 tommers Dell, og en 4 år gammel 24 tommer dell. 30 tommeren gir 3 sider i Word ved siden av hverandre, med lesbar oppløsning.
Så om du må prioritere, kan det funke med en stor hovedskjerm og en mindre ved siden av.
Ståle
|
|
|
31/01/2019 20:00
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Sørg for god/justerbar lysstyrke og eventuelt privacy-filter for "nysgjerrige naboer" og anti-glare/matt overflate så eventuelt gjenskinn fra vinduer/andre blanke flater ikke blir for irriterende. Stor nok skjerm/høy oppløsning er vel neppe et problem å bruke mye tid på med mindre de fisker frem en gammel skjerm fra lageret.
Litt avhengig av hva du jobber med også - det er sikkert ikke alle oppgaver som fordrer dobbel 27"...
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
31/01/2019 20:31
|
Paulus
Besatt
|
Besatt
Jeg vet ikke hvordan en ingeniør jobber på data men jeg foretrekker en stor vid skjerm som erstatter to enkle. Så stor skjerm som jobben din har råd til er fint. Jeg foretrekker ips eller mva siden de har best innsynsvinkel og farger. Tn-panel er for gaming.
|
|
|
31/01/2019 21:20
|
zabel