Jeg ser du har satt opp Cannondale Super X i utvalget ditt. Sprek, lett og rå sykkel men det er en sykkel laget for CX ritt med hissigere geometri enn de du andre du har satt opp. Er det noe mer enn litt bredere dekk som skiller SE fra de øvrige Super X ?
Tror ikke den er satt opp med skjermfester og annet samt at 11-42 er rimelig smalt og du må velge mellom for lav toppfart eller stå i kneikene. Jeg har akkurat fått Topstone 105 og etter to turer sist uke synes jeg 46/30 - 11/34 er veldig anvendelig men vurderer å øke til 50/34 foran med så stor kassett.
Hva slags turer skal du på, pendling, blandevei, overnatting osv ?
Sykler på en CX i dag uten å savne mer stabilitet, men den gamle Fuji CX-en er ikke spesielt aggressiv. Men enig i at jeg nok ikke er ute etter en rendyrket CX. Tror det bare er bredere dekk og girutveksling som er forskjell på X og SE.
Bruken vil være trenings- og opplevelsesturer på blandevei og grus (noe av den er relativt grov), kommer neppe til å reise på overnattingstur. Bor i Drammen og det er er lange tidvis bratte bakker opp til marka, derfor ønske om lett utveksling. Ønsker primært 46/30 og 11/34 som du har.
chalshus, den Salsa-en så tøff ut, men litt i overkant grov.