Selger et helt nytt Canyon Lux rammesett, 2018-modell. Denne sykkelen er testvinner i Terrengsykkel hele 2 ganger, sist i 2016 (se bilder på
Finn). Tråkkeffektiv ramme med 100mm vandring som også er meget stødig nedover. Størrelse L, passer nok ryttere fra 175-185cm litt avhengig av preferanser (se geometritabell nedenfor)
Rammen er ny på garanti, men jeg velger å selge den da stallen forøvrig er mer eller mindre konvertert til Boost. 2018-rammen er forsterket ved nedre svingpunkt, som var en svakhet på de tidligere modellene. Den har også mulighet for intern dropper. Ramma veier ca. 2400g inkl. bakdemper, bakaksling og annen HW som vises på bildene.
Fargen er "Bullet Blue", en semi-lyseblå metallic lakk som ser helt rå ut! Sjekk
finn.no for flere bilder.
Rammen selges uten styrelager, men med øvre lagerkopp installert. Ellers medfølger:
- – Headset topcap tilpasset "Impact protection system"
- – Ny KCNC 142x12mm bakaksling, 43g
- – Nytt Syntace X12 girøre + mutter til aksling
- – Canyon Seteklemme
- – Ritchey WCS Carbon 30.9 setepinne
- – Rock Shox Monarch XX bakdemper med hydraulisk lockout. Service i sommer, lockout fungerer bra.
- – Wolftooth deksel for feste til framgir
- – Div. hardware for vaierføring, skruer til flaskeholder etc.
Rammen befinner seg i Tromsø. Ved lokalt salg kan jeg være behjelpelig med bygging av sykkel. Rammen kan sendes ved forskuddsbetaling, men jeg prioriterer lokale kjøpere.
Rammen selges til 11 000,- eller HB. Kontakt via PM.