Vi har barnevogn stående i utendørs bod. Om vinteren må vogna trekkes inn i huset i forkant av hver gang den skal brukes, slik at bag og pose får plussgrader innen det skal en liten kropp oppi der. Dette er ganske upraktisk, og jeg ser etter en løsning for å kunne varme opp posen mens den står i boden. Et varmeelement med fjernkontroll hadde vært ideelt, men jeg klarer ikke finne noen åpenbare produkter som gjør dette. Er det noen her som har sett varmekilder som kan løse dette?
For liknende formål har jeg brukt en 1,5 liter Nalgene flaske med kokende vann. Men det er selvsagt ikke like lett som en noe med en fjernkontroll. Hva med sånne varmetepper til å ha i senga sammen med en wifi stikk? Med f. eks. Mill sin får du jo også termostat.
Hva med en sånn klassisk skotørker som blåser passe varm luft gjennom 4 slanger? Kan sikkert modifiseres med å forlenge/samle slangene, plasseres nedi soveposen. Styres med en sånn fjernkontrolldings til stikkkontakt.
Betyr ikke så mye om selve vogna er kald. Normalen her er vel å ta posen inn og la vogna stå ute..? legg ett saueskinn e.l. mellom pose og vogn, så slipper du at posen kjøles så raskt ned.
Edit: Så først nå at du har bag, den kan vel løsnes enkelt fra vogna og tas inn?
Hva med en sånn klassisk skotørker som blåser passe varm luft gjennom 4 slanger? Kan sikkert modifiseres med å forlenge/samle slangene, plasseres nedi soveposen. Styres med en sånn fjernkontrolldings til stikkkontakt.
Det var en god ide, men da blir det enklere med et par enkle skotørkere/varmere (fin for far å ta med på tur også)
Jeg har disse og når de er laget for å stå nedi et par sko så ville jeg føle meg trygg på å legg dem nedi en pose også. De blir jo ikke veldig varme, men kanskje nok? Usikker på hvordan de er regulert, men om de slår seg av ved en gitt temperatur kan man jo egentlig bare la dem ligge nedi og droppe å glemme å skru på varmen.
I forbindelse med å lage gjæringsskap for ølbrygging endte jeg med å kjøpe en varmeplate/-folie fra eBay. Tror dette egentlig er for å ha i bunnen av (tomme) akvarier for å kunne ha slanger, edderkopper for den som liker den slags. Ganske liten effekt så burde ikke nødvendigvis være en brannfelle...
I forbindelse med å lage gjæringsskap for ølbrygging endte jeg med å kjøpe en varmeplate/-folie fra eBay. Tror dette egentlig er for å ha i bunnen av (tomme) akvarier for å kunne ha slanger, edderkopper for den som liker den slags. Ganske liten effekt så burde ikke nødvendigvis være en brannfelle...
Disse er ofte ikke selvregulerende, så vær obs. Jeg bruker slike for å drive frem varmekrevende planter som italienske tomater og chilli tidlig på våren, og de aller billigste har trinnløs justering men ingen temp sensor, slik at en "god nok" isolering kan gi veldig høye temperaturer. Jeg lagde ufrivillig varmebehandlet parkett på stua med en slik under en litt for stor kasse. Imponerte ingen med den løsningen for å si det sånn.
Voksiposen inn, resten ute i kulda er vel greieste løsning, hvis ikke ville jeg forvarmet med en vannflaske slik som beskrevet over.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Gode forslag! Kan selvfølgelig ta inn posen, men det er jo litt plunder hver gang med å tre selene inn og ut. Skal kikke på noen av alternativene som er nevnt her.
Kan vel se ut som de enkle skotørkerne leverer 5-9 W, det blir såpass lite at det ikke er noe problem å la de ligge fult isolert i en dunpose. Spørsmålet er vel heller om det rett og slett blir for lite effekt til å kunne varme opp noe vesentlig?
Hvilken type vogn er det snakk om? Og hva er alderen på barnet? Ta med pose/bag inn er vel det enkleste. Behovet for seler er kanskje ikke veldig stort når de ligger innpakket nedi en pose.
Vi har barnevogn stående i utendørs bod. Om vinteren må vogna trekkes inn i huset i forkant av hver gang den skal brukes, slik at bag og pose får plussgrader innen det skal en liten kropp oppi der. Dette er ganske upraktisk, og jeg ser etter en løsning for å kunne varme opp posen mens den står i boden. Et varmeelement med fjernkontroll hadde vært ideelt, men jeg klarer ikke finne noen åpenbare produkter som gjør dette. Er det noen her som har sett varmekilder som kan løse dette?
Ja: Minst en slik har garantert besteforeldrene dine, og kanskje foreldrene også: https://www.apotek1.no/produkter/fashy-varmeflaske-standard-graa-1stk-919328p Finn dem på apotek eller jysk, etc.. fyll en eller to med så varmt vann du får fra springen og legge i vognposen. Gjorde alltid vi da vi hadde vogn-barn. Trenger ikke være mer komplisert.
Redigert av ingeplinge; 03/01/201923:05.
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye