Beklager, ny skitråd
Jeg har flyttet til et sted hvor det tydeligvis er større garanti for skiføre enn sykkelføre gjennom vinteren. Den nærliggende løsningen for å få luftet seg nok i hverdagen blir da langrennsski. Har fra før topptur/alpinski, fjellski og skøyteski. Skøyteski skal selges grunnet at jeg aldri kommer til å få teknikk, det er lettere tilgang til klassiskløyper enn skøytetraseer og jeg anser klassisk ski som mer anvendelig.

Jeg skal ha ett (-1-) skipar som må være så allround som mulig. Er ikke nødvendigvis noe stort behov å komme seg ut på alle mulige og umulige forhold og er inneforstått med at det blir kompromisser. Ser liten vei utenom felleski, og flyttbar binding er vel et must som utvider bruksområdet en del. Jeg ønsker ski som jeg kan ta en ok treningstur på, men som jeg også kan labbe litt rundt på kanskje til og med med pulk på slep. Håpløs kombo? Føler jeg faller litt mellom markaski og racingski, men dras mest mot en mild versjon av sistnevnte. Aldri i nærheten av å ha gått aktivt på langrenn, men gått mye på andre typer ski. Teknikk er udefinert, men prøver påstand om at den er litt mer aktiv enn tante på 65 og håper den raskt vil forbedres etter bruk. Hvor racete ski er det greit å også gå rolig på tur med? Rossignol får mye skryt. Tanker om hva jeg vil få mest ut av, f.eks. R-Skin eller R-skin plus?