|
Lupine lykt for langrenn, løping og sykkel?
|
Lupine lykt for langrenn, løping og sykkel?
03/01/2019 09:56
|
erling
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Hvilken Lupine lykt vi dere anbefale for langrenn, løping og sykling? Jeg tenker Wilma blir hakket for tung. Neo, Piko eller Blika?
|
|
|
Re: Lupine lykt for langrenn, løping og sykkel?
[Re: erling]
03/01/2019 10:16
|
perbl
More than words
|
More than words
Uten å se på pris: Jeg synes Blika er den mest allsidige hvis du også vil ha muligheten for mye lys.
Den har en egen diffus spredemodus som gir en vid lysstråle uten mye sterk stråle jeg synes funker veldig fint hvis jeg vil løpe uten å irritere folk med lys som er smertefult å se på. Marginalt større enn Neo og Piko, men fortsatt lett nok til å løpe med, og mer mer lys og funksjoner.
Samtidig har du mulighet til å skru på masse oompf hvis du skal sykle mørk sti i stor fart eller dra på topptur.
Men om du skal bruke den 99% til løping og langrenn, er Neo det mest prisgunstige, og konfigurert med lite lysstyrke tipper jeg du blir happy med den og. Den selges til veldig bra pris til tider. Men du mister endel funksjoner, både Piko og Blika har bla mulighet til fjernstyring og konfigurering via app i R-utgave. Så om du ser for deg å utvide med en kraftigere lykt på styret og styre begge via remote, er Neo et dårlig valg.
Så spørsmålet blir hvor mye du vil betale, samt bruksområdet innen aktivitetene du lister opp.
Redigert av perbl; 03/01/2019 10:19.
Per B.
|
|
|
[Re: erling]
03/01/2019 11:10
|
SykkelGlenn
Veteran
|
Veteran
Hei. Jeg tenker med en gang at Piko må være perfekt. Nyeste versjon har jo 1800 lumens på full guffe.
Jeg har Piko X2 selv, den yter bare 900 lumen på maks, men det holder i bøtter og spann til løping og langrenn. Til sykkel blir det for lite. Jeg har prøvd den som hjelmlykt i høst (kjøpte GoPro adapter), det gir rett og slett ikke nok lys, selv med Wilma på styret i tillegg.
Men jeg tipper at med nyeste versjon ville det blir helt perfekt. Piko er jo så lett og liten, du kan stake på ski med all din maks, lykta sitter som støpt.
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
|
|
|
[Re: SykkelGlenn]
03/01/2019 11:28
|
perbl
More than words
|
More than words
Piko er knall, men jeg synes forskjellen i størrelse og vekt er liten nok opp til Blika at jeg heller ville gått for den. Litt mer funksjonalitet, mer lys, og prisen er ikke så mye høyere enn Pikoen heller for tilsvarende versjoner med fjernstyring.
Vet XXL har hatt Piko uten blåtann ganske rimelig til tider, men jeg ville gått for versjonen med mulighet for fjernstyring hvis man skal bruke den endel til sykkel, da det er stor sjanse for at man får lyst til å bruke to lykter samtidig.
Per B.
|
|
|
|
|
|