|
YouTube for barn på nettbrett
|
YouTube for barn på nettbrett
27/12/2018 11:12
|
Ripen
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Ungene fikk nettbrett til jul, på forhånd lagde jeg hver sin Google konto for barn til dem. Youtube er ikke tilgjengelig siden kontoene er for barn under 13 år, men det skulle ikke være noe problem å legge til YouTube Kids i etterkant. YouTube må vi ha for å få tilgang til Ninjago, My Little Pony osv.
Men så er det bare det med det, at YouTube Kids er ikke tilgjengelig i Norge. Hvilken app bruker vi da?
Har forsøkt et par forskjellige men de funker dårlig, KidsTube, YouChoose...
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
Re: YouTube for barn på nettbrett
[Re: Ripen]
27/12/2018 16:08
|
Jeggs
Entusiast
|
Entusiast
Må det være youtube? Netflix o. l har mye til barn de også 
|
|
|
27/12/2018 16:30
|
espenta
Ringrev
|
Ringrev
Har hørt at eneste som funker er å endre fødselsdato til at de er 13.
|
|
|
27/12/2018 17:08
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det finnes i hvertfall én, antagelig flere, tjeneste som leverer "kuratert" YT innhold, tilpasset aldersgruppe, slik at man unngår at de ender opp med de mørkeste avkrokene av nettet rett i fleisen. Det koster noen kroner/mnd naturlig nok, men jeg har gått og vurdert det i det siste.
Ellers er jo Netflix og NRK Super obligatoriske apper for bandittene.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
27/12/2018 17:23
|
Ripen
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Netflix og Nrk Super er på brettene, men nå er det altså YouTube vi trenger. Dere skjønner, vi må finne og se de filmene hvor de bygger og tester Ninjago byggesett. for eksempel.
Å endre alderen til 13 år er selvsagt en løsning, det har fungert ok å ikke ha noen begrensinger til nå på gamle smarttelefoner uten barnekontoer. Men jeg tenkte vi skulle gjøre det riktig nå med de nye nettrettene uten å måtte trykke "godkjenn" på alt de klikker på. Da blir nettbrettene raskt låst inne og nøkkelen kasta i en grotte med slimete slanger og blodsugende flaggermus... *grøss* Greit om det koster litt bare det ikke blir et evig sluk, og viser godkjent innhold på YouTube.
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
03/03/2019 12:46
|
Ripen
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Youtube Kids har nå vært tilgjengelig for Norge en stund, men jeg får det ikke til å funke på tabletene til ungene. Får feilmelding etter pålogging når jeg skal velge om søkefunksjin skal være av eller på. "Noe gikk galt" og prøv igjen senere. Har avinstallert og reinstallert, forsøkt flere ganger ila de siste par ukene.
Noen som har YT kids og har fått det til?
Roy
|
|
|
03/03/2019 15:46
|
Bananagent
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Funker helt fint å søke på min telefon (Android), men der har søkefunksjonen alltid vært tilgjengelig. Kan heller ikke finne noe i innstillingene om å slå det av. Testet på en annen enhet? Eventuelt med annen Google-konto?
|
|
|
[Re: Bananagent]
03/03/2019 17:39
|
Ripen
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Funker helt fint å søke på min telefon (Android), men der har søkefunksjonen alltid vært tilgjengelig. Kan heller ikke finne noe i innstillingene om å slå det av. Testet på en annen enhet? Eventuelt med annen Google-konto? YouTube Kids? Jeg får som nevnt feilmelding etter at jeg har logget på, da skal man velge om søkefunksjon skal være av eller på. Gjelder begge nettbrettene til ungene, de har barnekontoer aministrert gjennom min konto.
Roy
|
|
|
04/03/2019 12:20
|
Bananagent
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
YouTube Kids, ja. Fant ut hvordan man slår av og på søkefunksjon i etterkant. Må innunder selve kontoen til ungen.
Kommer feilmeldingen før du rekker å velge ja eller nei til søking? Kan jo være at nettbrettene har en eller annen funksjon som hindrer appen å gi tillatelse til å kjøre riktig.
Hva slags nettbrett er det snakk om? Er det et som er spesifikt for barn?
Du kan eventuelt å prøve slette all data og cache some er relatert til appen, uten å avinstallere den. Via Instillinger - Apper - YT Kids - Lagring. Og skru på tillatelser til appen har tilgang til enhetens lagring. Dette løste et problem jeg hadde med appen, hvor det var feilmelding på flere videoer som ikke ville laste inn, selv om videoen fungerte fint i vanlig YT-app.
Redigert av Bananagent; 04/03/2019 12:27.
|
|
|
|
|
|