Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ferie, vannkopper, fly og forsikring..

Ferie, vannkopper, fly og forsikring.. #2528009 26/12/2018 19:51
Awesnes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Heisann.
Sitter et stykke opp i nord på juleferie hos familie. Vi fløy. Minstemann har klart å få vannkopper, utbruddet startet i går. Hjemreisen skal etter planen være fredag. Det regner jeg med at nå går i vasken.

Har familiereiseforsikring hos Gjensidige. Har fyrt av en mail til de, men de har vel stengt disse røde dagene (utenom alarmtelefonen, men så hast er det ikke...) regner med at de/jeg tar kontakt i morgen.

Noen med erfaring om veien videre? Blir tur til legevakten i morgen for dokumentasjon. Planen er at eldstemann på sju og mor drar hjem som planlagt fredag, så utsetter jeg og minstemann turen. Har leiebil til fredag, er en evt forlengelse av denne dekket av forsikring? Det samme med parkering på Gardermoen, vil forsikringen dekke ekstrakostnadene?

Bilen er forsåvidt mulig å levere tilbake, men litt styr blir det jo. Og kjekt å ha den på veien til flyplassen. I og med at returreisen er vanskelig å forutse, er det vel kanskje lurt å bestille en flexibillet, dette koster jo en del mer enn vanlig billett, men vil forsikringsselskapet godta dette?

Mange spørsmål som jeg helt sikkert får best svar på direkte fra Gjensidige selvsagt , men greit å høre med folket om erfaringer på området.

Re: Ferie, vannkopper, fly og forsikring.. [Re: Awesnes] #2528018 26/12/2018 20:37
stalsan Offline
Entusiast
Entusiast
Uten egentlig å ha noen håndfaste erfaringer med gjensidige reiseforsikring, er mitt inntrykk at det meste i forbindelse med sykdom dekkes. Og er det nødvendig å forlenge leiebil, så dekkes det også. Og det er tvilsomt om de bryr seg om flexibilett kontra billigbilletter. Så lenge du dokumenterer dine utgifter, går det i orden. Kan velg også tenkes at skadeoppgjør gjøres maskinelt, dvs ingen saksbehandling utover at du registrerer en mengde detaljer på nett.

Ståle
Re: Ferie, vannkopper, fly og forsikring.. [Re: Awesnes] #2528028 26/12/2018 22:16
Panda Offline
Besatt
Besatt
Jeg har prøvd dette siste år. Juleferie i Danmark. En 5 årig ble syk 27.12.
Var planlagt å reise hjem 28.12.
Vi måtte forlenge ferien og reiste hjem 31.12.
Dvs. 3 ekstra netter på hotell og nye fergebiletter.
If dekket alt. De ville ikke engang ha kvitteringer og det tok mindre enn 24 timer før pengene var på konto.
Ble over 10.000 kr.
Fortreffelig service.

Re: Ferie, vannkopper, fly og forsikring.. [Re: Awesnes] #2528032 26/12/2018 23:51
Awesnes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Høres bra ut. Regner med at gjensidig også er "greie" da.

Re: Ferie, vannkopper, fly og forsikring.. [Re: Awesnes] #2528100 27/12/2018 18:08
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har nokså grell erfaring med Gjensidige på annet hold. De krever nok en form for legeerklæring; har du en fastlege som er grei kan du kanskje få skrevet ut denne ved å vise til bilder av banditten i etterhånd. Er fastlegen mer rigid bør dere kanskje finne en annen løsning. Legevakten vil sikkert kunne gi like god dokumentasjon. Better safe than sorry i tilfellet Gjensidige sier nå jeg...

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Ferie, vannkopper, fly og forsikring.. [Re: Awesnes] #2528124 27/12/2018 21:19
Awesnes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Legeerklæring er fikset, så det er greit.

Kostnadene i forbindelse med leiebil dekker de forøvrig ikke, noe jeg egentlig synes er rart.

Kunne jo fort ha vært timesvis unna utleiestedet, og måtte jo da kjørt bilen tilbake for så ha kommet meg tilbake igjen til oppholdsstedet. Men jeg kunne klage på det i ettertid, men den sjansen tar jeg ikke.

For min del går det greit da mine foreldre også skal hjem og kan ta med denne til flyplassen.

Så nå er det egentlig bare å vente på at utslettene tørker inn så vi kan bestille billett hjem igjen...

Re: Ferie, vannkopper, fly og forsikring.. [Re: Awesnes] #2528139 28/12/2018 07:34
Panda Offline
Besatt
Besatt
Utrolig stor forskjell det er fra selskap til selskap.
Vi trengte ikke legeerklæring engang.
Meldte «skaden» på nettet og fikk bare en bekreftelse retur og penger på konto 24 t. senere!
Traff jeg bare en snill kundeservicearbeider?

Redigert av Panda; 28/12/2018 07:35.
Re: Ferie, vannkopper, fly og forsikring.. [Re: Panda] #2528159 28/12/2018 10:23
Bent74 Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Panda
Utrolig stor forskjell det er fra selskap til selskap.
Vi trengte ikke legeerklæring engang.
Meldte «skaden» på nettet og fikk bare en bekreftelse retur og penger på konto 24 t. senere!
Traff jeg bare en snill kundeservicearbeider?

If/europeiske er helt topp, samme erfaring som deg.

Moderator  support