|
Har Altibox men GET pusher på..
|
Har Altibox men GET pusher på..
06/12/2018 08:14
|
jan erik
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Sikkert diskutert før men! har altså en 350/350 linje med Altiboks med tv boksen og er egentlig OK fornøyd. Nå lusker GET rundt her med tilbud om det samme men til 30% rimeligere pris. Prisen er jo en ting men er mere opptatt av muligheter og ikke minst driftsikkerhet. Hvordan er bildekvalitet og brukersnitt på Get utstyret i forhold til Altiboks. Noen som har hatt begge som kan komme med en anbefaling?
|
|
|
Re: Har Altibox men GET pusher på..
[Re: jan erik]
06/12/2018 08:34
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har kun hatt GET, der synes jeg brukergrensesnittet var enkelt og bra. Bedre enn Riks-TV.
OT: Ellers er jeg forundret over at så få tør å gå over til streaming, vi gjorde det for et par år siden, og det er helt fantastisk. Koster oss mye mindre, vi ser kun det vi vil se på, ingen reklame og like gode muligheter for direkte-tv som tidligere. Strømmetjenester kan også aktiveres og deaktiveres alt etter behov. Forrige uke hadde jeg Tour De Finnmark på jobb, stor leveranse til hele Fylkeskommunen, bodde på hotell hele uka. Å se på vanlig TV med reklamepauser og uten mulighet for å selv velge hva man skulle se på føltes veldig "steinaldersk". PVR er bare en halvgod løsning i forhold til streaming.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
[Re: Hoaas]
06/12/2018 08:46
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Har kun hatt GET, der synes jeg brukergrensesnittet var enkelt og bra. Bedre enn Riks-TV.
OT: Ellers er jeg forundret over at så få tør å gå over til streaming, vi gjorde det for et par år siden, og det er helt fantastisk. Koster oss mye mindre, vi ser kun det vi vil se på, ingen reklame og like gode muligheter for direkte-tv som tidligere. Strømmetjenester kan også aktiveres og deaktiveres alt etter behov. Forrige uke hadde jeg Tour De Finnmark på jobb, stor leveranse til hele Fylkeskommunen, bodde på hotell hele uka. Å se på vanlig TV med reklamepauser og uten mulighet for å selv velge hva man skulle se på føltes veldig "steinaldersk". PVR er bare en halvgod løsning i forhold til streaming. Har Get fiber helt til teknisk rom. Bruker Get sin AppleTV app 98% av tida. Get-boksen føles gammeldags sammelignet. Man får dog et knepp dårligere bildekvalitet... Har ellers null problemer med driftssikkerhet fra Get. Men, jeg har skjønt at det er hipp som happ hvem som liker, eller ikke liker. For meg er Get de eneste som leverer fiber helt inn, alle andre som kommer med tilbud har hybride løsninger... så inntil videre forblir jeg hos Get.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
06/12/2018 08:54
|
magio
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Vi hadde Altibox i borettslaget tidligere, men byttet til GET. Jeg er meget fornøyd med driftsikkerhet, hastighet og tv løsning på nett. Jeg bruker ikke dekoderen deres, da jeg ser såpass lite på tv, men bruker nettløsningen sammen med chromecast i de tilfeller jeg gjør. De kommer snart med en ny tv-boks basert på Android, men usikker på når den ankommer.
|
|
|
06/12/2018 09:19
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
Get er bra det. De har en god app til Apple TV som gjorde at jeg aldri brukte dekoderen. Ikke minst er det mulig å få HBO gjennom abonnementet ved å velge bort alle de ræva kanalene som ingen velger uansett. Så har du HBO i dag så kan du regne hjem den besparelsen også.
|
|
|
06/12/2018 09:49
|
vetleg
Avhengig
|
Avhengig
Brukergrensesnittet på Get er veldig tregt og uoversiktlig sammenligna med Altibox synes jeg. Du må gjennom så jævlig mange steg for å komme dit du skal, særlig når du bruker noe annet enn standard tv, og det er mye delay mellom trykk og ny meny. Et eksempel. Trykk opp for å få opp menyen. Bla bort til reprise, trykk på reprise (tar 1 til 1,5 sek mellom trykk og utført handling), bla til velg kanal, trykk på velg kanal, bla gjennom kanalene, trykk på eurosport, bla gjennom en haug med ting før du finner det du vil se. Eller du kan søke, men det tar like lang tid.
|
|
|
06/12/2018 10:41
|
parob
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
OT: Ellers er jeg forundret over at så få tør å gå over til streaming, vi gjorde det for et par år siden, og det er helt fantastisk. Koster oss mye mindre, vi ser kun det vi vil se på, ingen reklame og like gode muligheter for direkte-tv som tidligere. Strømmetjenester kan også aktiveres og deaktiveres alt etter behov.
Da har du kanskje regnestykket klart for dette allerede? Lisensen koster ca. 3000,-, så det sparer vi. Deretter koster plombering av TV-ene i huset. 2 stk. til 1290,- pr.stk. Hva annet må man ha? Kobler du bare en laptop til TV-en med HDMI? Vi har Canal Digital i dag, og ser på NRK, TV2, TV3, TVN, Eurosport, Discovery, MTV, BBC, Auto Motor og Sport, og kanskje noen flere jeg ikke kommer på nå.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
|
|
|
[Re: parob]
06/12/2018 11:50
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
OT: Ellers er jeg forundret over at så få tør å gå over til streaming, vi gjorde det for et par år siden, og det er helt fantastisk. Koster oss mye mindre, vi ser kun det vi vil se på, ingen reklame og like gode muligheter for direkte-tv som tidligere. Strømmetjenester kan også aktiveres og deaktiveres alt etter behov.
Da har du kanskje regnestykket klart for dette allerede? Lisensen koster ca. 3000,-, så det sparer vi. Deretter koster plombering av TV-ene i huset. 2 stk. til 1290,- pr.stk. Hva annet må man ha? Kobler du bare en laptop til TV-en med HDMI? Vi har Canal Digital i dag, og ser på NRK, TV2, TV3, TVN, Eurosport, Discovery, MTV, BBC, Auto Motor og Sport, og kanskje noen flere jeg ikke kommer på nå. Vi har ikke gidda å ta oss bryet med å plombere tvene, lisensen må du nok betale uansett på sikt. Dessuten bruker vi NRK appen ganske så flittig, så har ingen problemer med å betale lisens. Vi betalte 650kr i mnd til GET for 2 dekodere (hvorav èn PVR) og familiepakken, hvis det fortsatt heter det. Nå har vi 2 Apple TV koblet på 2 plasma-tver som ikke er smart. Kostnad GET - 7800kr i året Nå bruker vi NRK, TV2 sumo, Netflix, viaplay og HBO Sumo - 129,- Netflix - 89,- HBO - 99,- Viaplay - 119,- Totalt - 436 pr mnd - 5232kr pr år. I snitt ligger vi ned på ca 4000,- i året siden vi kansellerer tjenester når de ikke er i bruk. Du trenger NRK app, Dplay (tvn, FEM, discovery osv), Viafree, Eurosportplayer, MTV play osv. Det fine er jo at du kan kansellere abonnement du ikke bruker, om det f.eks er sesongbasert osv. Jeg har nå kansellert viaplay, siden vi ikke har brukt det på en stund og seriene vi så på er ferdig. Så da sparer jeg 119kr i mnd. Med GET, CD osv så får du en pakke, ja du har kanskje noen valg om kanaler, men du må fortsatt betale samme pris. Også er det jo en drøm å slippe all reklamen. Og det går utrolig mye dritt på TV, det er helt slutt på målløs svitsjing mellom kanaler.
Redigert av Hoaas; 06/12/2018 11:53.
|
|
|
06/12/2018 11:56
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Og det går utrolig mye dritt på TV, det er helt slutt på målløs svitsjing mellom kanaler.
Enig enig. Overrasker meg sjøl innimellom der, når jeg en og annen gang ser på linæer tv med reklame... det er ekstremt sjelden jeg ser videre når det kommer reklamepause! Da skifter jeg kanal, eller hva jeg ser på.
|
|
|
06/12/2018 12:55
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
Du kan jo lufte tilbudet fra Get til Altiboks og høre om de kan matche det. Har forresten Altiboks selv og er fornøyd. Hadde tidligere kun div streaming alternativer som Hoas, men i sameiet jeg bor nå inngår Altiboks grunnpakke i husleia så valget er gitt.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
06/12/2018 13:02
|
parob
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
OT: Ellers er jeg forundret over at så få tør å gå over til streaming, .
Nå har vi 2 Apple TV koblet på 2 plasma-tver som ikke er smart.
Du trenger NRK app, Dplay (tvn, FEM, discovery osv), Viafree, Eurosportplayer, MTV play osv. Det fine er jo at du kan kansellere abonnement du ikke bruker, om det f.eks er sesongbasert osv.
Der tror jeg du har svaret på hvorfor så få tør/gidder. Det er jo nettopp alt slikt som CD ordner for oss gjennom dekoderen sin, så slipper man noe styr. Det er verd en hundrings eller to ekstra i måneden for å slippe å ha x antall abonnement, kansellere og åpne opp igjen, osv. Reklame ser vi uansett lite av da det går mye i start-forfra og ukesarkiv, da kan man spole over.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
|
|
|
[Re: parob]
06/12/2018 13:14
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tja, hvis man ikke "orker" eller klarer å administrere 3-4 abonnement en sjelden gang, så spørs det vel om man ikke bør la andre ta seg godt betalt for å gjøre jobben for deg, enig i det  Det man slipper med streaming, er å ha ørten kanaler man betaler for men aldri ser på. Men er man sint på pengene sine, så er det jo greit 
|
|
|
06/12/2018 22:05
|
gabbar
Entusiast
|
Entusiast
Byttet fra get til altibox i sommer. Er veldig glad for det. Dekoderen (get box 2) er skikkelig herk. Få ting som har irritert meg mer. Eneste vjeg kommer på er George Price, fra brannmann Sam
|
|
|
06/12/2018 22:14
|
laowai
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Tja, hvis man ikke "orker" eller klarer å administrere 3-4 abonnement en sjelden gang, så spørs det vel om man ikke bør la andre ta seg godt betalt for å gjøre jobben for deg, enig i det  Det man slipper med streaming, er å ha ørten kanaler man betaler for men aldri ser på. Men er man sint på pengene sine, så er det jo greit Man har sikkert forskjellige behov og ønsker, men har vanskelig for å se at det er MYE penger å spare på kun streaming. Her har vi Canal Digital og betaler 489 kr/mnd for basispakke. Har da et T-We box (som vi riktignok har betalt for) i stua og ser i tillegg alle kanaler på tre andre TV'er i huset via Apple TV og T-We app. Ser veldig mye via ukesarkiv og spoler kjapt forbi reklame, så synes det fungerer utmerket. Med Canal Digital har vi også Viaplay Sport inkludert, og dette betalte jeg tidligere 299 kr/mnd for i perioder med Champions League. Skulle vi droppet TV abonnement og hatt Sumo, DPlay, Eurosport Player og Canal Digital i tillegg hadde det ikke vært mye å spare for oss og vårt behov.
|
|
|
06/12/2018 22:20
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Neida, behovene er helt klart forskjellig. Men det er bare den gammeldagse måten å se på tv jeg er lite tilhenger av. Selv det å måtte spole over reklame var noe herk  Om det så hadde kostet det samme, synes jeg streaming og direkte-tv via app fungerer så vanvittig mye bedre 
|
|
|
06/12/2018 22:58
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
Når vi hadde streaming så hadde vi ikke alle produktene samtidig. Tv2 Sumo var fast, ellers så byttet vi på Viaplay, Hbo og Netflix. Etter å ha kjørt en stund på feks Netflix og sett ferdig de seriene som vi ville så byttet vi til Hbo osv. Eurosport var under sykkelsesongen, og ellers ved behov. Fikk også virkelig øynene opp for hvor bra NRK nett var og alt som ligger der inne.
Ellers er det jo blitt mer av at man velger kanaler hos feks Altibox. Mener vi gjennom sameiet har ca 15 faste kanaler + noen lokal-tv etc. Deretter har vi vel 20 poeng å bruke til andre kanaler. Et poeng pr kanal, Eurosport pakka er 20 poeng, HBO er 40 poeng. Kan kjøpe 50 poeng i mnd for 99 kr. Da har jeg for de 99 kronene altså HBO, Eurosport og til slutt 10 poeng igjen til å bruke på div kanaler. Vet selvfølgelig at noe av prisen er bakt inn i husleia fra før, men siden jeg ikke kan velge det bort så ser jeg derfor bort fra det. Så for min del og sikkert for mange andre som har sameiebasert lineær tv så blir streaming unødvendig dyrt.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
[Re: RazeFaze]
07/12/2018 07:35
|
Trond Vidar
|
Og det går utrolig mye dritt på TV, det er helt slutt på målløs svitsjing mellom kanaler.
Enig enig. Overrasker meg sjøl innimellom der, når jeg en og annen gang ser på linæer tv med reklame... det er ekstremt sjelden jeg ser videre når det kommer reklamepause! Da skifter jeg kanal, eller hva jeg ser på. - På lineær-TV er målet å ha deg interessert nok til neste reklamepause (penger inn) - På strømmetjenester er målet å ha deg interessert nok til å betale for neste måned (penger inn)
|
|
|
[Re: Trond Vidar]
07/12/2018 08:09
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Enig enig. Overrasker meg sjøl innimellom der, når jeg en og annen gang ser på linæer tv med reklame... det er ekstremt sjelden jeg ser videre når det kommer reklamepause! Da skifter jeg kanal, eller hva jeg ser på. - På lineær-TV er målet å ha deg interessert nok til neste reklamepause (penger inn) - På strømmetjenester er målet å ha deg interessert nok til å betale for neste måned (penger inn) Yes, markant forskjell. Holde meg betalende inntil neste episode av Better call Saul :-D Nytt abb kjøpes i januar, når The Grand Tour kommer tilbake... og det sies nok opp når siste episode er over. Jeg må holde på med lineær tv inntil jeg har skifta leieboer, har kabeltv inkl i kontrakt. Men overlever det 
|
|
|
|
|