Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

GoldenCheetah forum

GoldenCheetah forum #2524913 03/12/2018 12:15
kjull Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Ifm at gamle Fortius rullen er oppgradert letet jeg etter software som kan kjøre RLV (Real Live Video) via Neo. Her kom jeg over open source programmet GoldenCheetah som kan kjøre RLV for smartruller.

Men det er også et kraftig analyseverktøy, spesielt om man bruker effektmåler, eller 'wattmåler' som det heter på folkemunne.

Aberet er en for min del litt høy brukerterskel. Her er det mye forkortelser, og gitt frihetene man har for å tilpasse, muligheter for kodebruk og annet hardcore nerding. Men via tutorials videoene på websidene deres er jeg litt i gang og får, syns jeg, bedre mulighet å lære av effektmålingene enn i Strava_Premium og Garmin.

Tenkte vi kunne ha en norsk erfaringstråd her og evt utveksle gode plott/rapport oppsett etc.

https://www.goldencheetah.org/

Jeg lurer på:
- Hvordan customisere RLV opppsettet så man får video i fullskjerm eller nær fullskjerm
- Hvordan lettest får økter fra Zwift til GoldenCheetah ('GC')

Re: GoldenCheetah forum [Re: kjull] #2525637 07/12/2018 21:24
jok Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg har prøvd å få til noe fornuftig med GoldenCheetah, men har ikke fått til noe, men i dag lastet jeg ned Hadsel en av de neste etappene i rulletour i BigRingVR og det var meget enkelt. Opprettet bare en mappe som jeg kalte Videos. Så la jeg bare AVI, PGMF og RLV filene der og startet. Syklet bare den første kilometeren, men alt fungerte utmerket og da jeg avsluttet ble alt lastet automatisk opp til Strava. Big Ring VR koster ca 10UDS pr med., men har en uke gratis prøveperiode. I tillegg har de en løype (Nordheimsund-Tørvikbygd) som er gratis, og løyper som du selv legger inn og som også er gratis. Selv har jeg ikke abonnement enda, bare bruker. Jeg har nylig kjøpt Elite Drivo2 rulle, og hadde tenkt å sykle endel av gratisløypene der først.

Redigert av jok; 07/12/2018 21:25.
Re: GoldenCheetah forum [Re: kjull] #2525837 09/12/2018 20:10
kjull Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Det høres spennende ut. Får ta en kikk på BigRingVR for RLV kanskje om ikke Cheetah gjør jobben.
Men det er vel først og fremst som analyseverktøy GC virker lovende tenker jeg.
At man kan kjøre RLV'er der er en bonus som gjør at gode gamle RLV opplevelser også kan brukes på Neo'n.
Jeg fikk det greit til. La til Neo som device og scannet HDD for filer, så var det bare å klikke på video, rlv og pgmf fil som skulle brukes.

Litt om WKO 4 vs GoldenCheetah her:
https://forum.slowtwitch.com/forum/Slowt...nd%3F_P6171550/

Redigert av kjull; 09/12/2018 20:10.

Moderator  support