Hei igjen. Her kommer nok et teknisk spørsmål ang. Diamant Mammut F4 fatbiken min. På Global Fatbike Day klarte jeg å tråkke i stykker bosset i en bratt kneik som jeg ville opp.
Jeg har skjønt at nav og boss fra Novatech ikke er verdens mest holdbare eller solide, men finnes det noen gode alternativer som ikke koster all verden? Jeg har ikke forsvare å bruke mange tusen kr på et nytt nav til en sykkel jeg har betalt 3500kr for.
Det skal også sies at bosset ble byttet i vinter, og sykkelen er nok brukt mindre enn 10 ganger siden den gang. Bosset som er ødelagt ser slik ut:
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
Oppdatering i denne saken. Jeg fikk nytt boss på delvis reklamasjon av G-Max i Drammen. Veldig god service. I samme omgang tok jeg jobber med å bytte ut fra 10-delt hjemmemekk Shimano XT (1x10) til SRAM GX 11-delt og SunRace 11-46 kassett. Ut at det kom det egentlig ikke noe annet enn at girøre var særdeles skjevt og at giret nå ikke vil ned i tyngste gir.
Men jeg har en egen tråd om akkurat den biten..
Jeg har hintet frempå til G-Max at de bare må bestille inn stålboss når det måtte passe, så kommer jeg å kjøper det ASAP. Skjønner at med navene på Diamant Mammut F4 er det best å ha ekstra boss med på tur, i verste fall klar i garasjen.
Finnes det noen alternativer som ikke koster skjorta? Hva med fatbike hjula til XXL og husmerke White? Hvordan er kvaliteten på dem?
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
DT swiss br 2250 koster litt men virker.Desverre koster vel bakfelgen nesten like mye som du ga for syklen .Ser at du får den for ca 260euro på googel.
Jeg har hintet frempå til G-Max at de bare må bestille inn stålboss når det måtte passe, så kommer jeg å kjøper det ASAP.
Trur ikke det er så vanskelig å få bestilt et stålboss på nett. Trur heller ikke de koster så veldig mye mer enn et nytt i alu koster på GIntersportmax.
Re: Diamant Mammut F4 - ødelagt boss
[Re: Tange]
#252689217/12/201811:34
Jeg vet at Tri-Sport i Drammen har stålboss. Litt usikker på om det passer til min Diamant Mammut F4, siden han jeg kjenner som har kjøpt der sykler på et annet merke.
Hei. Mitt alu-boss røyk i dag også... Litt kjedelig kan du jo trygt si.
Jeg var innom G-Sport i ettermiddag, han ikke rukket å sjekke rundt dette med stålboss. Jeg fikk nytt på garanti, men er jo skeptisk til kvalitet på disse bossene.