Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Canyon

Canyon #2523570 23/11/2018 18:21
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 15
K
kimsalabim Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 15
Hei,
Da har jeg vel så og si bestemt meg for kjøp av ny sykkel. Og valget har falt på en https://www.canyon.com/no/mtb/lux/lux-cf-slx-9-0-race-team.html

Ser de er utsolgt på Canyon sine sider, men håper de får den inn iigjen snart, eller kanskje en 2019 modell står for døren.
Er det noe ved denne sykkelen, netthandelen, eller annet jeg bør være oppmerksom på?


Redigert av kimsalabim; 23/11/2018 18:22.
Re: Canyon [Re: kimsalabim] #2523583 23/11/2018 19:26
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821
P
Paulus Offline
Besatt
Offline
Besatt
P
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821
Du må huske at moms kommer i tillegg.

Re: Canyon [Re: kimsalabim] #2523629 24/11/2018 06:25
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 367
jan357 Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 367
Jeg ville tatt i betraktning at den har gammeldags geometri. Flere nye rittfulldempere kommer nå med mye slakkere styrevinkel, lengre reach og brattere seterør. Se bla på BMC.
Har hatt lux og det er en skikkelig otb-maskin

Re: Canyon [Re: jan357] #2523633 24/11/2018 07:43
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 15
K
kimsalabim Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 15
Om jeg ikke er helt på villspor her så kan vel disse to modellene sammenlignes med Canyoen sin?

https://www.specialized.com/no/en_GB/mens-epic-expert/p/154346?color=239064-154346

https://www.bmc-switzerland.com/us-en/bikes/mountain/crosscountry-fourstroke-01-one/

Kanskje dere har noen andre gode forslag.
Ønsker en XC cross country str S ( noen mod finnes bare i M)
Lettest mulig karbon ramme og hjulsett.
"Beste" gir og bremse
Heve senke pinne
Lock out

Re: Canyon [Re: kimsalabim] #2523643 24/11/2018 08:50
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Nye Orbea Oiz?

Singletrack har tatt en prøvetur.

XC eller Trail-versjon, m.a.o. valg av 100 eller 120 mm demping. Mulighet for custom-lakkering. En viss valgfrihet hva gjelder komponenter, bl.a. kan du velge med eller uten heve/senkepinne. Avhengig av modell, kan du også velge mellom alternative styrer, krank, bremser, hjul og dekk.

Oppgitte priser inkluderer moms, i motsetning til Canyon. Unaas er importør og har hittil kjørt lavere priser enn i andre land nettopp for å møte konkurransen fra nettmerker som Canyon og Rose. Jeg kjenner ikke leveringstider.

Litt moro: Orbea - eneste sykkelmerke med eget helikopter? ICON_LAUGH Legg merke til sykkelstativene


Orbea: Oiz Experience

Ellers går min stemme til Fourstroke, om du har budsjett til det. Se også omtale i Terrengsykkel.

Re: Canyon [Re: jan357] #2523803 26/11/2018 09:10
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Sitat: jan357
Jeg ville tatt i betraktning at den har gammeldags geometri. Flere nye rittfulldempere kommer nå med mye slakkere styrevinkel, lengre reach og brattere seterør. Se bla på BMC.
Har hatt lux og det er en skikkelig otb-maskin

Å si den har gammeldags geometri blir vel ikke riktig. Den har brattere styrevinkel enn en del av de nyeste syklene på markedet. Bratt styrevinkel til rittsykling har fortsatt sine fans - Specialized Epic tok flest medaljer i årets VM - den har 69,5 graders styrevinkel og kortere front enn Lux.
MVDP tok andreplass i verdenscupen sammenlagt på årets Lux.
Den nye BMC-sykkelen og Intense Sniper er unntaket i denne sammenhengen - de fleste andre rittsykler har styrevinkler rundt 69-70.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Canyon [Re: kimsalabim] #2523837 26/11/2018 11:47
Registrert: Feb 2015
Innlegg: 54
E
Egi Offline
Medlem
Offline
Medlem
E
Registrert: Feb 2015
Innlegg: 54
Øyvind, tror du terrengsykkel kommer til å teste nye Canyon Lux?

Re: Canyon [Re: Egi] #2523840 26/11/2018 11:54
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Sitat: Egi
Øyvind, tror du terrengsykkel kommer til å teste nye Canyon Lux?

Ja - det kommer vi til. Se opp for en test i papir tidlig i 2019.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Canyon [Re: kimsalabim] #2524076 27/11/2018 19:46
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 15
K
kimsalabim Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 15
Ser ikke ut til at det blir noe Lux på meg med det første.

Hei Kim
Takk for din mail.
I vanlige fall så hadde jeg rett og slett bare sagt, dessverre men når en modell står som utsolgt så kommer den ikke at bli tilgjengelig igjen innen neste årsmodell (2020), i dette tilfelle dog så skiller det seg litt.
Lux ble lansert veldig tidlig som 2019 modell da våre sponsede ryttere ville bruke sykkelen i konkurranser og dermed valgte Canyon at gjøre en tidlig lansering, dette innebærer at sykkelen allerede har solgt i mange måneder, hvilket idag også synes på tilgjengeligheten.
Internt så planeres det derfor om at prøve at få tak i flere rammer og utstyrsgrupper for at kunne tilby denne serien igjen men det blir først til våren. Jeg har dessverre ikke et dato at gi og det finnes ikke et system for at kunne holde av en kommende modell.

Re: Canyon [Re: kimsalabim] #2524078 27/11/2018 19:54
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
larsdx Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
Jeg snuser på Lux selv. Synes ikke gravel racer passer så godt i Østmarka, savner en sykkel som et bra på grusen og samtidig funker på stipartker for å sy sammen grus og kjerrevei.

Har jo stisykler fra før, så ren stibruk blir med andre våpen.

Re: Canyon [Re: sykkeloyvind] #2524630 30/11/2018 19:13
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 367
jan357 Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 367
Nå er vel ikke i hvilke grad proffene omfavner nye sykkeltrender spesielt god markør for hva som blir fremtiden. Såvidt jeg husker er de negative til stort sett alt nytt. Se bare rabalderet med skivebremser som jeg mener å huske har vært omtrent likt både for terreng, sykkelkross og landevei.
Selv er jeg nokså sikker på at om få år er normalen slakkere front og brattere seterør. Se bare til endurosykler hvordan det har endret seg på kort tid.


Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå