|
|
|
Sjusjøen / Ljøsheim bra? Hytte på Østlandet
|
Sjusjøen / Ljøsheim bra? Hytte på Østlandet
15/11/2018 08:36
|
magb
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Henvis meg gjerne til annen tråd, dreier seg om å finne et snøsikkert hyttested som også er bra for sykling i relativ nærhet til Oslo. Men bolig i Oslo og hytte på fjellet er jo en latterlig dyr kombinasjon!
Så hvor er det mest verdi for pengene? Forstår at Hafjell antakelig er best, men så er det også dyrest. Sjusjøen er jo helt konge, men også dyrt. Og så hele greia med festet tomt da.. Skeikampen er bra, kanskje vel så bra (bedre?) sommerstid og veier opp for marginalt dårligere langrennsforhold (for det er vel å anse som sinnsykt bra etter alle standarder uansett?). Trysil kjenner jeg rett og slett for dårlig. Langrennsforholdene og løypene der?
Men hva med Ljøsheim og områdene der? Betydelig billigere enn Sjusjøen, kortere å kjøre. Antar like snøsikkert men hvordan er terrenget? Noen som vet noe om utbyggingsplaner mtp å få vann i hytta? Hvordan er syklingen der? Takker for all hjelp.
|
|
|
Re: Sjusjøen / Ljøsheim bra? Hytte på Østlandet
[Re: magb]
15/11/2018 08:45
|
pharynx
Besatt
|
Besatt
Hvis du liker langrenn er Sjusjøen tusen ganger bedre enn Trysil, der syns jeg det er downright kjedelig å gå bortover.
|
|
|
15/11/2018 08:47
|
vids
Ivrig
|
Ivrig
Er vel en del i samme område som Sjusjøen som ikke er helt like dyrt. Nordseter er kanskje på samme prisnivå, men enda litt lenger inn kanskje?
I skogene rundt Trysil er det billig, men vet heller ikke hvordan det er med skiforhold der? Det er vel på fjellet man vil være?
Men Nesbyen, der går det å få tak i rimelig hytte i nærheten av ekstremt bra sykkelterreng, samtidig som det er skimuligheter...
..Megatower v2.. ::Vidar::
|
|
|
15/11/2018 08:50
|
Straightline
Ringrev
|
Ringrev
Jeg bor i Lillehammer, så har brukbar kontroll på ski- og sykkelmuligheter. Ljøsheim, Sjusjøen, Nordseter, Hafjell tilhører alle det samme langrennsløypenettet som jeg mener er soleklart best i landet. Skeikampen og omegn er selvsagt bra, men likevel ikke i nærheten. For sykling er bildet litt annerledes: Ljøsheim er omgitt av myrer, og det er faktisk litt vrient å komme seg til de virkelig gode stiene uten å svi av mye tid/krefter på grustråkking. Sjusjøen/Nordseter/Hafjell har knallbra sykling (også videre nordover) og du kan bevege deg i store områder med veldig lite sykling på vei. Skeikampen har også stisykling i spitzenklasse, og kanskje hakket mer spektakulært (høyere topper) og variert enn Sjusjøen/Nordseter/Hafjell. For lavere hyttepriser kan du ta en titt på Nordseterområdet - ofte eldre hytter med lavere standard.
|
|
|
|
|
|
|