Noen som har Atomic Backland støvler og kan dele sine erfaringer med de ? Skal ha nye støvler og vurdere disse. Jeg har smal lest og de nyere Dynafit støvlene virker alle som en å ha bredere lester i 102-103 mm segmentet. Nesten som jeg vurderte å se på TLT 6/7 i dame modell for de har smalere lest hos Dynafit. Men tenker at de både vil være vel mjuke og kanskje være lav i skaftet (har inntrykk at damestøvler er lavere, vet ikke om det stemmer) og dermed ikke heldig i forhold til leggen.
Backland har 98 mm lest noe som passer meg. Og lette. Så opp er de nok digg. Men hvordan er erfaringen med kjøreopplevelsen nedover (sammenlignet med for eksempel lignende type støvler..TLT, andre...). Tenker vel først og fremst på carbon versjonen men erfaring med den uten carbon er også topp. Hvor irriterende opplever dere å ta av/på tungen (hadde selv "samme" system på på de to forrige støvlene...TLT 5 og Vulcan) ? Skal også ha nye ski, og det blir i segmentet 90-100 mm midje, tror jeg da. Tviler på bredere. Så støvlene må også sees opp i mot det.
Hvordan oppleves holdbarheten ?
Redigert av Oddefa; 06/11/2018 12:30.