Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Raskeste rute Trondheimsvn/ Nittedal til Bjørvika

Raskeste rute Trondheimsvn/ Nittedal til Bjørvika #2520441 05/11/2018 18:16
E
eirikbk Online OP
Ivrig
OP Online
Ivrig
E
Har fått ny jobb i Bjørvika og må finne raskeste rute fra Nittedal og dit. På sykkel, naturligvis. Er det ruter man kan holde en god flyt? Sykler gjennom Groruddalen, som var vist seg å være raskere enn over Movatn.
Kan finne ut av dette selv med prøving og feiling, men tidsklemma er presserende for tiden ICON_GRIN

Re: Raskeste rute Trondheimsvn/ Nittedal til Bjørvika [Re: eirikbk] #2520444 05/11/2018 18:39
A
AGT Offline
Avhengig
Avhengig
A
Ta av ved Kalbakken - Nedre Kalbakkvei ned til Østre Aker Vei - sykle Østre Aker vei på venstre side til Brobekkveien.

Brobekkveien ned til E6 - like før E6 tar du og sykler gang/sykkel broen som går over E6

Strøsmveien (egen gangsykkel vei som går parallelt med E6 ) videre nedover til Galgeberg. Resten klarer du selv.

Kart

Redigert av AGT; 05/11/2018 18:45.
Re: Raskeste rute Trondheimsvn/ Nittedal til Bjørvika [Re: eirikbk] #2520511 06/11/2018 08:11
K
klev1 Offline
Avhengig
Avhengig
K
Jeg syklet Skytta -> Hausmanns bru i vår. Da brukte jeg denne ruta https://www.strava.com/activities/1530379537. Alternativ avslutning er Finnmarkgata -> Tøyengata -> Grønland.

Da hadde ikke snøen gått skikkelig i skogen. Nå som det er bart ville jeg syklet gjennom skauen fra Skytta -> Grorud, eller Skytta -> Årvoll. Førstnevnte er litt raskere for meg, men det avhenger vel litt av hvor i Nittedal du sykler fra.

Redigert av klev1; 06/11/2018 08:21.
Re: Raskeste rute Trondheimsvn/ Nittedal til Bjørvika [Re: eirikbk] #2520881 07/11/2018 18:25
E
eirikbk Online OP
Ivrig
OP Online
Ivrig
E
Takk, dere. Hvordan er det å sykle disse rutene om vinteren?
Hadde første tur i dag. Prøvde to ulike varianter til og fra. Hjemover ca turen til AGT, men på nordsiden av Østre Aker. Generelt litt mer kupert enn ønskelig. Tror nok jeg vil foretrekke å komme opp til Trondheimsveien tidligere.
Vurderer om via Carl Berner blir jevnest, men det er nok mer flyt å komme mer østfra..

Har utgangspunkt i Kruttverket, Rotnes. Om ma kunne syklet på fast dekke til Gjelleråsen uten å måtte sykle ned og opp de samme 100 høydemetrene... og motsatt.

Re: Raskeste rute Trondheimsvn/ Nittedal til Bjørvika [Re: eirikbk] #2520888 07/11/2018 19:21
A
AGT Offline
Avhengig
Avhengig
A
Ok , en liten vri på hjemturen :

Opp til Teisenkrysset - ta til venstre - 50 meter før Vallhall arena tar du til venstre med gang sykkelbru over Ring 3 - Karl Staffs vei - ta til venstre når den butter - Ulvenveien - Persveien - Haralrudveien - Brobekkveien

Idet du krysser Østre Aker vei fortsett ca 10 meter og ta gang/sykkelvei som går parallelt med T-banen - fortsett inn i skogen til Statsråd Mathisens vei -

Følg den ca 500 meter til den tar en lang sving til venstre - til høyre i Veitvetstubben - Veitvetveien til venstre - og ta tunnell under Trondheimsveien - da kommer du ut ved busstopp Veitvet.

Fordelen er at du unngår dumpa ved E6 og lang klatring Brobekkveien.
Ved den ruta her vil du knapt merke noen stigning fra Teisenkrysset til Østre Aker vei.

En rute jeg selv sykler om vinteren.
Minuset er vel at det krever lokale kjennskaper , sannsynligvis vil du rote litt første gangen

Link med kart utganspunkt Teisenkrysset / Vallhall Arena.
Kart

Moderator  support