Uggh..I dag skjedde noe ekstremt kjedelig og forhåpentligvis sjeldent.
Var på en kosetur på en av de faste stiene i området, mest grusvei, litt sti og noe traktorvei. Langt fra krevende og ikke hardt for sykkelen skulle mann tro.
Sykkelen er ca 2 uker gammel, forøvrig like gammel som min sykkelkarriere. jeg har måttet feste løse skruer på så og si hele sykkelen, også på bremsecaliperen. Slik er det vel med nye sykler har jeg tenkt og la altså ut på tur i dag.
Etter en liten pause på starten av en traktorvei med la vi i vei nedover. Hadde syklet 100 meter da jeg bremset ned for en sving, i utgangen av svingen tråkket jeg på litt og la merke til at kjeden spann på bakgiret. Før jeg visste ordet av det var bakhjulet låst og jeg begynte min ukontrolerte ferd ned igjenom krattet.
Da jeg fikk stoppa og kommet meg på beina, fikk jeg til min store overaskelse se at bakhjulet delvis var ut av ramma, giret var knekt rett av og sykkelen var full av skraper i lakken.
Det ser lite pent ut med andre ord. Da vi fikk lurt av kjedet og skulle sette på hjulet igjen så jeg fikk trilla hjem oppdaget vi en stor slakke i navet også.
Hvordan angriper jeg dette med butikken? Jeg vet at de ikke har flere igjen av denne typen også. Det er åpenbart at sykkelen er så ødelagt at de vil tro jeg har lekt stuntmann ned galdøpiggen, men sanneheten er rett og slett at sykkelen bit for bit har rast sammen for meg.. Utrolig at ikke de sjekker bedre før de selger noe. Ser for meg at doningen var delvis sammenskrudd for å stille den ut i butikken raskest mulig, for deretter at de glemte det da jeg kjøpte den.
Sitter igjen med tanken på hvor ille dette kunne gått i større fart og om jeg hadde vært på en bilvei osv..