Hei!
Jeg er ny, både i forumet og som syklist. Kjøpte meg en hybrid (Everest Adventurer) til jobbpendling i høst, og er blitt hekta på å sykle. Jeg vil forsøke meg på vintersykling og i den forbindelse trenger jeg hjelp med vinterdekk.
Jeg bor i Oslo og jobbruta går langs ringveien, som jeg tror er godt rydda og salta mesteparten av vinteren. Jeg er ute og sykler veldig tidlig på morgenen og sent på kvelden, så det vil nok være en hel del frost. Mistenker at underlaget hovedsakelig vil være frostdekket asfalt, men tidvis kanskje noe is og snø. Det er en del helling på ruta. Jeg har fått forskjellige tilbakemeldinger i fht behovet for vinterdekk. Noen mener at det ikke vil være nødvendig å skifte dekk i det hele tatt, mens andre mener at det absolutt er nødvendig men at man ødelegger piggene dersom man sykler på asfalt og ikke is. Så hva bør jeg gjøre, hva er mitt behov? Kan legge til at jeg ikke er spesielt tøff, så jeg prioriterer det som kjennes tryggest. Jeg bruker sykkelturen til/fra jobb til trening, og det vil jeg fortsette med, så jeg ønsker meg et dekk som ruller godt.
Setter pris på alle tips og tilbakemeldinger! Siden dette er nytt for meg tar jeg dessuten veldig gjerne imot innspill på ting jeg ikke har tenkt på eller vet at jeg trenger/må tenke på.
Takk!
Redigert av theellenshow; 31/10/2018 08:35.