Antar det var flere som pakket opp Google Home høyttaler i går? Det gikk sånn passe hos oss vil jeg si. Første utfordring var jo å få lov av kona til å skru den på i det hele tatt ;-)
- Noen som vet hvilke norske kommandoer den egentlig forstår? Nettsiden til google har vært nede siden i går (antar at den fikk noen besøk, men allikevel ganske klønete. Hallo, det er jo google! De burde være vant til mange treff på nettsidene sine...). "Skru av lysene i stua" virker ikke, mens "dim lysene i stua" funket som bare det (ja, har hue-lys). Den er tydeligvis rimelig selektiv på ordvalget, men da kunne det jo vært fint med litt info noe sted om hvilke ord det er meningen å bruke....
- Noen som har fått til å sette opp Voice Match? Jeg kommer ikke videre fra første gang man skal si "OK Google". Står bare og spinner.
- Noen som har fått den til å reagere på "Hei Google"? Hos meg skjønner den bare "OK Google".
- Noen som har fått den til å gi noen gode svar? Den klarte ikke engang å svare da 5-åringen min spurte hva 2+2 er... Enda den skjønte spørsmålet (har sjekket i loggen).
Så da kvelden kom og jeg sa "OK Google, god natt", og den svarte "natta", så dro kona ut ledningen på hele greia. "Du har jo meg!", sa hun. Men å si "OK kona, skru av lyset" funket ikke.... ;-)