Legger hodet på hoggestabben og spår følgende TDF: Polka => Alafpolak Hvit => Bernal Grønn => Sagan Gule hjelmer => Ineos Flest etappeseire => Dylan - loses inn av AGJ
Topp-5 GC: 1. Bernal - kun forbikjørt oppover av folk han knuser på tempoene. 2. Fuglsang - aldri vært i bedre form, mistet de rette kiloene siden vårsesongen. 3. Quintana - burde vært året i år pga løype, men top2 i egen klasse. 4. Thomas - verdens mest off off-season satt sine spor. 5. Kruijswijk - Noen ville solobrudd og sterkt lag.
Nibali er segen etter giro, går for etapper. Porte og Kelderman er i dårligere slag enn tidligere. Martin har ikke nivået, dessverre. Yates ender sekunder bak Kruijswijk på 6. Bardet skuffer igjen #allezlesbleus
Vet ikke om jeg synes "topp 2" er i en egen klasse. Bernal har aldri opplevd å skulle leve med presset over 3 uker. Sannsynligvis går det fint, men er noe med at man skal sove skikkelig osv. - som er annerledes når man kjemper om seieren kontra det å være hjelperytter. Jeg tror han vinner, men ville ikke vært første gang en ung rytter "faller igjennom" hvis så skulle skje.
Contador og Ullrich vant i ung alder, men så vet vi jo historien der. Froome var vel 28 før han vant - og stort sett er det de eldre som vinner.
Hadde vært utrolig kult om Fuglesang hadde vunnet, men han har en historie med å aldri lykkes i 3-ukersritt. Skal det plutselig forandre seg som 34-åring? Jeg har 0 tro på Fuglesang.
En hel haug som kan vinne etter mitt syn.
Bernal, Thomas, A. Yates, Porte, Quintana, Pinot, Kruijswijk, Bardet og Uran definitivt. Enda ikke sikker på at jeg har nevnt vinneren. Så håper jeg at jeg tar feil og at Fuglesang vinner.
Akkurat nå virker det sinnsykt åpent. Mye fjell, kan bli mye aggressiv kjøring, ingen tempo som man skal spare seg til på 20.etp. Har så sykt troen på et underholdende ritt uten full Ineos-kontroll. Men har vel tenkt det samme de siste årene...
I utgangspunktet skulle man tro TdF blir fullstendig kaos i år (kaos som i noe positivt).
Håper virkelig folk gir jernet og ikke blir for passive fordi man plutselig føler man kan vinne og ikke vil "dumme seg ut" før den siste uka. Blir det kjørt hardt fra etappe 12 så tror jeg dette kan bli det beste TdF noensinne.
Egentlig bare Bernal jeg kan se for meg kan være god nok til å gjøre det kjedelig. Og der er det store spørsmålstegn ved at han muligens er for ung til å kunne tåle den avslutningen de siste 3 fjelletappene i alpene.
Ser på en litt platt «reklame for Belgia + intervjurunde med lagpresentasjon i TdF. Edvald, Porte og Dan Martin svarer litt klønete i hytt & pine mens Sagan og Nibali briljerer på engelsk. Stakkars Adam Yates måtte lære seg å si jeg elsker Belgia på lokalt språk. Flotte Stefan Kung er klar for tempo. EF er de desidert mest jålete, alle nyfrisert med kledelige like solbriller, Smashing !
Amund i Mestertrøya så veldig bra ut, gleder meg til å se den langt fremme i feltet de neste ukene :-)
Redigert av EmilZipp; 04/07/201916:37.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Alle snakker så sakte at det har blitt en tålmodighetsprøve å se på sykling. Hva er greia med den sportsjournalist sjargongen? Til og med Nordhaug har blitt smitta.
Quintana har jeg sluttet å tro på, gjetter på at de på forunderlig vis roter bort 2 minutter på lagtempo / single tempo (selv om de er korte) og tre minutter på en dustete splitt i feltet hvor Movistar og AG2R fortvilet forsøker å bringe Quintana og Bardet opp til et hardt arbeidende Ineos.
...
Dessverre ser det ut til at tempo skiller så mye som jeg trodde. Quintana 45 og Bardet 59 bak Egan Bernal allerede. Stusselig for Porte (58), Dan Martin (43). Ser ut som fuglen overlevde gårsdagen :-)
Sjukt rå start for Jumbo Visma
Jeg synes Kristoff så skarp ut i går, gjetter på at han vinner i Paris som i fjor :-) Hvilke spurtere blir med helt til Paris foruten Sagan og Kristoff ?
Spurten i går må være en kjempe-boost for selvtilliten hans! Nummer to med knappest mulig marging, der samtlige spurtere er med og vil vinne. Ikke mange som hadde Kristoff som favoritt i går.