Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Rep av campingvogn - forsikringssak - tidsaspekt

Rep av campingvogn - forsikringssak - tidsaspekt #2518229 24/10/2018 12:33
P
Polly Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
P
Hei,
Kjøpte ei vogn i høst, dro på ferie i sl av august og ble påkjørt 01/09. Ikke min feil da jeg kjørte på E6 og bil fra venstre så meg ikke og kjørte ut, bilen fikk jeg styrt unna men ikke vogna. Skader taksert til 89000 og vi ga 140000 av autorisert forhandler, har full kasko. Jeg kjørte vogna opp til de vi kjøpte av (8 mil) og satte den igjen der for 3-4 uker siden. Verkstedet sier dette vil ta tid, deler fra Tyskland etc, og den vil ikke bli ferdig på denne siden av nyttår.
Da dette er ei vintervogn, kjøpt for alternativ til hytta (som da kan leies ut), så står jeg litt fast nå. Ikke kan jeg leie ut, ikke kan jeg bruke vogna, ikke vet jeg når jeg kan +++
Har jeg noen rettigheter mht fremdrift innen rimelig tidsaspekt? Hva med kompenasjon for tort og svie (kjøring, rengjøring + div av vogna ifb påkjørselen).

Re: Rep av campingvogn - forsikringssak - tidsaspekt [Re: Polly] #2518554 26/10/2018 10:05
BjornS Offline
Ivrig
Ivrig
Har vært borti lignende for ti år siden. Ikke mye rettigheter ei heller mye hjelp å få hos If iallefall. Vi endte med å kjøre hjem igjen (40 mil), pakke om og re-starte ferieturen med skiboks istedet. Snakk om endrede forutsetninger...

Sammenlign med om du har rett til leiebil inkl i bilforsikring, blitt vanlig å ha det men var ikke vanlig før. Det får du om det er en del av vilkårene for din forsikring. Er nok slik med campingvogn også. Tar det et halvt år å reparere så blir det slik. Vår vogn var ferdig reparert etter fem måneder.

Bjørn

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå