Vis oss din 2xxx racer trådene har jo blitt et fast innslag på forumet. Men hva med "Pain Cave'n", "Furteboden" eller hva man ynder å kalle vinterens tilfluktsrom? Noen fiffige løsninger å dele der? Hvilken rulleløsning kjøres? Hjemmesnekrede Rocker-plates og andre oppgraderinger å dele? Hvilken ventilasjonsløsning kjøres osv.
Her er det Neo, dedikert bod med 100mm vifte ut og passiv glugge inn som luftløsning. Ønsker å oppgradere ventilasjonen med en 100m vifte til. Bordvifte på gulvet foran rullen, og en rimelig 40" på veggen. PC høytalere eller øreplugger for Spotify. Luftavfukter på vei som forbedringstiltak mellom øktene.
Glimrende tiltak, denne tråden, kjull. OIL har hele Stangehallen som furtebod. Nytt for denne vinteren er at hele Region Innlandet kan komme og furte sammen med oss så mye de vil hver fredag 1900-2030 fra 23/11.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Plassutfordringer har gjort at jeg har måtte trekke utendørs. Sitter under veranda. Tre tette vegger og en vidåpen åpning mot sørøst. Funker overraskende bra da jeg sitter godt beskyttet mot vind. Men såklart litt mentalt utfordrende å sette seg ut på rulla når det er 10-12 blå på gradestokken. Men det går det også
Litt på lik linje med Nanonils er caven min halvveis ute. Ganske primitivt zwift-oppsett med en Elite Supercrono Fluid jeg fikk av Pontiff, hastighets- og kadenssensor og en laptop fra 2010. Kan i tillegg skryte på meg svært begrensa sjøutsikt over Østensjøvannet.
Litt på lik linje med Nanonils er caven min halvveis ute. Ganske primitivt zwift-oppsett med en Elite Supercrono Fluid jeg fikk av Pontiff, hastighets- og kadenssensor og en laptop fra 2010. Kan i tillegg skryte på meg svært begrensa sjøutsikt over Østensjøvannet.
Hvorfor ikke sette bordet rett foran deg? Jeg har alltid lurt på hvordan noen klarer å sitte og se på en skjerm på siden av seg når de sykler.
Det er ikke "plass", hvis jeg skal fortsette å ha kona på godfoten. Men har mekka no skikkelig ghetto greier som jeg skal ta bilde av i morgen, ellers blir det laptop-bord. Jeg kan selvfølgelig flytte på ting hver gang jeg skal ta en økt, men jeg liker helst at det kan stå hvertfall nesten permanent.
Sitat: kjull
Flott med pain cave med utsikt da
Kan ikke klage
Redigert av vetleg; 31/10/201821:06.
Re: Vis oss din pain-cave 2018-19
[Re: kjull]
#251964001/11/201808:16
Takk for det! 2 stykk 50 cm vifter med 120 watts motor flytter endel luft, men kunne gjerne hatt enda litt bedre kjøling. Kroppen har gjerne en virkningsgrad på mellom ca 20-25%. Det vil si at når man tråkker 400 watt ned i pedalene, produserer kroppen mellom 1200 og 1600 watt i varme. For min del er solid kjøling avgjørende for å kunne presse seg hardt inne..
litt upraktisk å måtte rydde bort greiene etter hver økt for å få plassen tilbake, men rockerplata er heldigvis ganske liten, så den går greit å stue bort i et hjørne uten å måtte ta av og slå sammen kickeren.
Redigert av bjarnetv; 03/11/201811:28.
#252057706/11/201811:37
Enda en 100mm avtrekksvifte, nå 2 stk som tilsammen skal flytte 2* 80-100m³/h, dvs byttet ut luftvolum i 12m² bod på ca 12-15 min. Det virker å være en god forbedring, merkbart bedre luft litt ut i harde økter nå.
Luftavfukter som går ikke minst mellom øktene. Før var det etter øktene kondens på alle vegger, vinduer og tak og veldig godt synlig med dråper på kuldebroer som dørhåndtak etc. Målte ca 64% luftfuktighet i går ved igangsettelse. Den gikk et par timer før første økt og var da redusert til ca 55% fuktighet. Etter 70min relativt rolig zwift økt målte den 87% luftfuktighet. Nede på 50-tallet igjen i morges.
Dette blir bra, satser på friske luftveier hele pain-cave sesongen
Takk for det! 2 stykk 50 cm vifter med 120 watts motor flytter endel luft, men kunne gjerne hatt enda litt bedre kjøling. Kroppen har gjerne en virkningsgrad på mellom ca 20-25%. Det vil si at når man tråkker 400 watt ned i pedalene, produserer kroppen mellom 1200 og 1600 watt i varme. For min del er solid kjøling avgjørende for å kunne presse seg hardt inne..
Hvilke vifter er det og hvor har du kjøpt de? Har gått fra uisolert garasje til rullerom inne. Jeg smelter..
Cheeky bastard.
#252829330/12/201810:21
Er så heldig å ha en relativt romslig loftsstue som paincave. Flytter sykkelen ut av veien etter bruk, men den står fast i rulla. Har en spinningsykkel fast i naborommet, som også fungerer som slyngetreningsrom og generelt styrkerom. Takvinduet kan åpnes ved behov, samt gir utsikt til omliggende åser for motivasjon.