Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Reiseforsikring - ingen dekning i hjemkommune

Reiseforsikring - ingen dekning i hjemkommune #2517521 21/10/2018 13:52
L
lastrada Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
L
Hei!

Etter å ha vært gjennom en krasj fant jeg ut at min reiseforsikring ikke dekker tyveri eller sykkelrelaterte skader i hjem- og arbeidskommune, og at dette er ganske vanlig praksis. Trodde jeg hadde lest vilkårene godt, men hadde oversett den biten. For min del løser det seg siden det var en bil som kjørte på meg, og alt går på han sin forsikring.

Men dette fikk meg til å tenke. Om jeg hadde fått skylda i dette tilfellet hadde jeg ikke hatt forsikring som ville dekt dette. Hva slags forsikringer har dere som dekker sånne tilfeller? Akkurat tyveri får jeg dekt gjennom innbo, så det er greit, men det er ulykke, evt skade på andre jeg tenker på her. Hva hvis jeg hadde blitt skyldig i krasjen, da måtte jeg vel ha dekt alle kostnader på bilen. I mitt tilfelle er det snakk om ca 30.000 i skader. Har tydelige merker i både laptop og i dekselet på telefonen, så det kunne fort blitt noen titusener til.

Re: Reiseforsikring - ingen dekning i hjemkommune [Re: lastrada] #2517605 21/10/2018 18:53
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Ansvar skal visstnok dekkes av innboforsikring dersom det skyldes uaktsomhet. Hvis det skyldes uhell, er du ikke erstatningspliktig.

Anbefaler deg å sjekke vilkårene på Gjensidige Innbo Pluss / Reise Pluss, veldig gode på mobil, sykkel, osv. Er ofte mulig å få fagforeningsrabatt også.

Create the problem and sell the solution
Re: Reiseforsikring - ingen dekning i hjemkommune [Re: lastrada] #2517607 21/10/2018 19:09
K
ket16 Offline
Ringrev
Ringrev
K
Helårslisens:
Forsikringen dekker rettslig erstatningsansvar på tredjemann for
person og ting når sikrede er erstatningsansvarlig i henhold til
gjeldende rett ved utøvelse av sykling og trening, og skaden er
konstatert i forsikringstiden.
Forsikringen dekker inntil forsikringssummen inklusive renter og
saksomkostninger.
Ansvarsforsikringen gjelder hele verden.
Forsikringssum og egenandel fremgår av forsikringsbeviset.

Dekker inntil 4 000 000

Ketil
Re: Reiseforsikring - ingen dekning i hjemkommune [Re: lastrada] #2517683 22/10/2018 08:50
L
lastrada Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
L
Tusen takk for svar!

Har gått gjennom vilkårene til innboforsikringen og den skal faktisk dekke dette. Var bare jeg som ikke forsto det som sto der... Men fant et mer menneskelig skrevet vilkår med eksempler på feks det med sykler. Dekker riktignok bare opp til 30.000, med unntak, feks tannlege osv kommer utenom.

Reiseforsikringen min er Gjensidige Reise Pluss, og denne dekker ingenting som er sykkelrelatert i min hjem- og arbeidskommune. Her har jeg vært i dialog med de og fikk avslag.

Moderator  support