Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

3 uker på Gran Canria med sykkel - tips?

3 uker på Gran Canria med sykkel - tips? #2517115 19/10/2018 08:41
Kvikken Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Jeg har vært der en gang før for noen år siden og stortrivdes på sykkel! Leide sykkel av freemotion som jeg også var meget fornøyd med.

Den gang leide jeg en racer men nå tenker jeg å leie en god fulldemper (ikke sittet på racer siden 2015). Syklet mye i fjellene sist gang men nå er jeg ikke i form til å tråkke på en 32 kasett i fjellene hele dagen så det blir en ennå lettere giret sykkel. Kanskje en hardtail, fremfor fulldemper og kanskje tom. med elektrisk assist for en myk start.

Tanken er å finne tilbake til gleden med syklingen igjen etter noen år med en kranglete menisk i høyre kne og flere ekstremår med jobb som har gitt lite rom for trening. Formen er på bånn og kroppen er definitivt ikke forberedt på hva hjernen har bestemt seg for ICON_WINK Men vi kjører på uansett.

Sist gang tok jeg en chartertur til maspalomas som bød på litt utfordringer med hotellet når det gjaldt å ha trygg oppbevaring av en dyr leiesykkel. Det ble noen diskusjoner med personale, manager og reiseselskapet men det var ingen god start på oppholdet. Derfor tenker jeg denne gangen å leie et hus hvor jeg kan lage min egen mat, slappe av og kanskje ha et basseng jeg kan svømme i innimellom syklingen.

Ellers likte jeg plassen men har hørt mye skryt av nordområdene? Noen som har godt tips til hvor jeg kan ta turen denne gang?

Hva er de beste sitene å bestille feriehus fra? Ønsker denne gangen å være litt for meg selv og eks. ikke dele uteområder og basseng med andre gjester osv. Rett og slett en liten rehabtur med kun meg selv å tenke på.

Pris er aldri uvesentlig men komfort, det praktiske, sikkerhet og lokasjon er viktigst. Har jo sett en del av disse inngjerdede områden ift. sikkerhet.

Hilsen en som lengter tilbake til de magiske veiene i fjellene på Gran Canaria.

PS.
Tanken er å reise allerede til uken en gang. Det kom litt brått på som "gode ting" noen ganger gjør.

Redigert av Kvikken; 19/10/2018 09:19.

Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Re: 3 uker på Gran Canria med sykkel - tips? [Re: Kvikken] #2517143 19/10/2018 10:33
M
Martin222 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Anbefaler områdene midt på øya. Det ligger høyt oppe og er derfor litt kaldere på kvelden. Men hvis turen primært dreier seg om natur, sykkel, og fjell, så er du midt i mekka... San Bartolome har alt du trenger for noen ukers opphold, og boliger finner du på Airbnb. Sykle fjellene ned til Maspalomas, og hiv deg på bussen opp igjen (om man får ha sykkel på bussen vet jeg ikke, men har tenkt denne turen selv).

Re: 3 uker på Gran Canria med sykkel - tips? [Re: Kvikken] #2517153 19/10/2018 10:51
Kvikken Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
San Bartolome hadde jeg som stopp på mange av sykkelturene. En magisk plass!

Ble også litt kjent med en restauranteier der som begynte å by meg på litt hjemmelaget styrketår på de lange "klatre"turene ICON_BLUSH

"Now you have enough energy to get back to San Augustin" haha.
Han la merke til hvor støl jeg var opp den smala trappa til toalettet.

Godt tips!

Redigert av Kvikken; 19/10/2018 10:56.

Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Re: 3 uker på Gran Canria med sykkel - tips? [Re: Kvikken] #2517201 19/10/2018 12:58
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Vi er en del på Gran Canaria og har bestilt en tur i desember og en i februar. Har endt opp med å bo på Sunprime Atlantic View i Playa del Ingles. Hotell gjennom Ving som har 16 årsgrense, leiligheter som har bra størrelse, og aldri noe problem med sykkel. Flere basseng og en rolig atmosfære. Vanligvis syns vi at en del av sjarmen med å reise er å gå ut og spise, men kjøkkenet på Sunrpime er meget bra og utvalget der er etter vår mening meget bra, slik at vi har gått for all inklusive når vi er der (ca kr.2600,- pr.pers). Faktisk er maten så bra at den er fullt på høyde med de bedre restaurantene rundt omkring.
Noen ganger reiser vi med Ving, noen ganger har vi flydd med Norwegian og bestilt hotellet gjennom tyske Holidaycheck.de. Da får en all inklusive til samme pris som bare hotell gjennom Ving.

Med unntak av en gang har vi syklet landevei, men hadde mange fine turer med utgangspunkt Sunprime.

Re: 3 uker på Gran Canria med sykkel - tips? [Re: Kvikken] #2517239 19/10/2018 17:47
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kupper tråden litt, men kanskje relevant for trådstarter. Lurer litt på en vitnertur til Gran Canaria selv og skulle i så fall gjerne hatt anbefalinger på hotell med mulighet for stisykling "rett ut døra"?

Re: 3 uker på Gran Canria med sykkel - tips? [Re: Kvikken] #2517634 21/10/2018 23:47
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Så langt jeg har fått ting med meg så begynner all stisykling på GC med bil opp i fjellene
Hele øya er mer eller mindre et svært fjell
Har stort sett bare vært på landeveien der pga mye logistikk hvis man vil sykle sti, men har tatt hele enchiladaen fra Pico til Ayaguares ved en anledning Det var en intens og heftig stitur på ca 4 mil og nesten 2000 hm
Leide en stumpjumper på freemotion og fikk de til å ordne oss sjuttle opp
Går visstnok noen fine runder oppe i krateret og stiene ned på nordsiden skal være litt mindre tekniske/bratte
Tror FM har noen turer av forskjellig karakter gjennom uka Slenger du deg på der så får du det viktigste....transport opp og evt hjem igjen.
Det er sørsiden som gjelder om vintern for der skinner sola nesten alltid i motsetning til nord som ofte har småhufsent vær. Vi pleier å holde til i Meloneras litt mer upmarket enn de andre og derfor lengre mellom hver gang man støter på charterfeber crewet.
FM har butikk i Meloneras men turene har ofte utgpkt fra sjappa i Playa Ingles på den andre siden av haugen.

"It never gets easier, you just go faster."

Moderator  support