Hei hei!
Nå er sesongen snart slutt og jeg har lyst på ny ramme til neste år. De siste to åra har jeg syklet på en Caad12 Disc Ultegra, som forsåvidt er upåklagelig, men jeg ønsker meg stålramme og klaring til skjermer/litt større dekk, siden jeg er mest på bikepacking og ikke så mye racing. Dynamohjul og -lykt hadde også vært nice.
Jeg har lusket rundt på internett og ønsker meg nå en
Fairlight Strael 2.0 til neste år. Den har en kjempefin stålramme, karbongaffel med monteringspunkter for skjermer og dynamolys, og masse annet snacks.
Det jeg lurer på er om jeg burde prøve å selge hele Kadden (
se sykkelen her) og kjøpe en Strael med ny 105-gruppe, eller om det er like greit å kjøpe rammesett og overføre alt av deler fra Caad til Strael. Jeg blir uansett nødt til å kjøpe nye hjul pga thru-axle på Straelen, samt setepinne (annen diameter) og kranklager. Resten av delene tror jeg skal gå an å få flytta over: styre, stem, hendler, bakgir, framgir, krank... Eller? Vil jeg få problemer med kranksettet, siden Strael-ramma bruker gjenget kranklager? Det vil jo være litt skru og mekk involvert, men så trenger man jo noe å sysle med i vinterens mørke uansett.