Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Den store positive e-mtb 2019 tråden :)

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: RazeFaze] #2515135 08/10/2018 20:56
L
Lid Offline
Veteran
Veteran
L
Sitat: RazeFaze
Sitat: gutt45kg
"Kinesiske sykkelkomponenter og emtb ++ får ekstra avgift til USA.".

Hva er poenget, tror de at noen plutselig vil produsere motorer lokalt i usa? Mulig det kommer til å skje, men om 5-20 år.

Fordi: Trump.

Nei, det vil jo framprovosere produksjon kjapt hvis folk vil ha, men ikke betale kina+toll for motorer?

I disse Trump tider har jeg uansett kjøpt mitt siste amerikanske produkt de neste seks årene. Synd for jeg digger min Levo, men neste gang må det bli ett annet merke. Sliter bigtime med å droppe Sram produkter kjenner jeg.

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: Lid] #2515139 08/10/2018 21:54
noblefart Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: Lid
Sitat: RazeFaze
Sitat: gutt45kg
"Kinesiske sykkelkomponenter og emtb ++ får ekstra avgift til USA.".

Hva er poenget, tror de at noen plutselig vil produsere motorer lokalt i usa? Mulig det kommer til å skje, men om 5-20 år.

Fordi: Trump.

Nei, det vil jo framprovosere produksjon kjapt hvis folk vil ha, men ikke betale kina+toll for motorer?

I disse Trump tider har jeg uansett kjøpt mitt siste amerikanske produkt de neste seks årene. Synd for jeg digger min Levo, men neste gang må det bli ett annet merke. Sliter bigtime med å droppe Sram produkter kjenner jeg.

Hehe - Kom til skade å komme med mulig OT kommentar i egen tråd... Hensikten var kun å få frem at amerikanske sykler (inkl emtb) kan bli dyrere pga sittende presidents iver etter proteksjonisme. Ønsker med andre ord ikke noen politisk debatt men bare at det kan være interessant å vite dersom man sitter på gjerdet for en e-mtb i 2019. Sykler, emtb inkludert, er kostbare saker og 10% økt pris (dersom det stemmer) vil kunne være av betydning ved valg av sykkel.

2019 blir uansett et spennende år for emtb!

Vennlig hilsen, Noblefart
Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: olechr] #2515148 08/10/2018 23:23
T
Tor Atle Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Sitat: olechr
40+ som hadde bestilt Levo med 700 batteri? Shit det er helt sjukt hvis det stemmer. 40 sykler til over 80000 er ganske heftig.

Upresis formulering fra min side, det var nok samtlige 2019 Levos.

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: noblefart] #2515149 08/10/2018 23:25
T
Tor Atle Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Sitat: noblefart
Noen som kjenner til om det er butikkavhengig med dato for forhåndsbestilling for Secialized...?

Vet ikke, men Milslukern hadde et supert tilbud så verdt å ta en telefon dit.

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: Sikko] #2515150 08/10/2018 23:40
T
Tor Atle Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Sitat: Sikko
Slik jeg har forstått det kan man selv stille hjuldiameter i specialized sin app. Kan dette ha noe med populariteten å gjøre?

Hjuldiameteren kunne stilles ned til 2000mm på 2018-syklene. Tilsvarer ca 27.5km/t. Den muligheten ser ut til å ha forsvunnet med den nye appen.

Det finnes en 3.parts app som heter Blevo som lar deg stille på diverse parametre som hastighet. Den har også noen fikse muligheter som at appen styrer grad av assistanse etter enten pulsen din eller kraften på pedal. Har prøvd begge deler og foreløpig holder jeg en knapp på styring etter pedaltråkket. Ganske så interessant funksjon.

Jeg tror vel at det er selve sykkelen som gjør at den er populær.

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: knut77] #2515277 09/10/2018 13:28
noblefart Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
"Comp Carbon har 500Wh batteri. Om stort batteri er et kriterie så kan du se nærmere på nevnte Rocky Mountain Altitude Powerplay. Modellene fra og med 70 har 632Wh batteri. Vet ikke om forhåndsrabatten fortsatt gjelder. https://www.vpg.no/avdelinger/kampanjer/forh%C3%A5ndsbestilling-sykkel-2019

Jeg tror også de har noen 2018 demosykler igjen hos importøren, vpg vet sikkert.

Focus Jam2/Sam2 havner på ca 750Wh med det ekstra TEC batteriet.

Fordelen ved å velge en sykkel med utvendig batteri er at batteriet er ganske kompakt, lett og billig, iallefall Shimano sitt BT 8010. Putter man et ekstra batteri i sekken har man 1kWh. Så du ville ha integrert batteri, så det er ikke sikkert denne fordelen er viktig nok for deg."

Rocky Mountain Altitude Powerplay 70 virker som en interessant sykkel med bra komponenter, batteri og spekk. 64,5K med 10% forhåndsrabatt er ikke dårlig sammenliknet med Spesh og andre. Frist innen onsdag 19. okt.

Det er et par but's med denne. Egenutviklet motor (100nm) får skryt, men det er rapportert om feil med motor i tester og forstyrrende lyd fra et drev i motor på 2018 - dette skal bli bedre i 2019. Er også usikker på kompetanse/support på denne motoren - selv om det skal være enkelt å vedlikeholde den (basic). Syns kanskje at selve dekselet over motor ser litt hjemmelagd ut og skjemmer en ellers flott sykkel (kommer ikke så godt fram på dette bildet)?

Her kommer close-up...:

Vedlegg
Rockey Mt Powerplay 70 engine.jpg (114.51 KB, 2091 nedlastinger)
Redigert av noblefart; 09/10/2018 13:46.

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: noblefart] #2515279 09/10/2018 13:45
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Rocky Mountain Altitude Powerplay 70 virker som en interessant sykkel med bra komponenter, batteri og spekk. 64,5K med 10% forhåndsrabatt er ikke dårlig sammenliknet med Spesh og andre. Frist innen onsdag 19. okt.

Det er et par but's med denne. Egenutviklet motor (100nm) får skryt, men det er rapportert om feil med motor i tester og forstyrrende lyd fra et drev i motor på 2018 - dette skal bli bedre i 2019. Er også usikker på kompetanse support på denne motoren - selv om det skal være enkelt å vedlikeholde den. Syns kanskje at selve deksel over motor ser litt hjemmelagd ut og skjemmer en ellers flott sykkel (kommer ikke så godt fram på dette bildet)?

Jeg har kun prøvesyklet denne under tørre forhold, så jeg kan ikke si noe om holdbarhet osv. Men jeg har hørt noen si at kjedet kan dra med seg gjørme inn bak dekselet, og kanskje også snø. Heldigvis er dekselet lett å ta av, så det skulle være enkelt å gjøre rent igjen. Jeg la merke til lyden. Man skulle helst sett at den ikke var der selvfølgelig, men det er ikke den verste lyden jeg har hørt. Det er ikke en motorlyd, det høres mer ut som noen har festet en pappbit som slår i mot eikene. Slikt som var populært for noen tiår siden, gjerne med klesklype på setestaget. Om lyden har blitt merkbart lavere for 2019 så tror jeg ikke dette er noe man legger merke til ved bruk. Dekselet er ikke like pent som resten av ramma nei.

Det finnes også en A70 (?), aluramme og 29" hjul.

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: knut77] #2515281 09/10/2018 13:51
noblefart Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: knut77
[quote=noblefart]

Jeg har kun prøvesyklet denne under tørre forhold, så jeg kan ikke si noe om holdbarhet osv. Men jeg har hørt noen si at kjedet kan dra med seg gjørme inn i motoren, og kanskje også snø. Heldigvis er dekselet lett å ta av, så det skulle være enkelt å gjøre rent igjen. Jeg la merke til lyden. Man skulle helst sett at den ikke var der selvfølgelig, men det er ikke den verste lyden jeg har hørt. Det er ikke en motorlyd, det høres mer ut som noen har festet en pappbit som slår i mot eikene. Slikt som var populært for noen tiår siden, gjerne med klesklype på setestaget. Om lyden har blitt merkbart lavere for 2019 så tror jeg ikke dette er noe man legger merke til ved bruk. Dekselet er ikke like pent som resten av ramma nei.

Men et knall tips som passer godt med intensjonen for tråden og det jeg er på utkikk etter!

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: Tor Atle] #2515283 09/10/2018 13:56
Sikko Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Tor Atle
Slik jeg har forstått det kan man selv stille hjuldiameter i specialized sin app. Kan dette ha noe med populariteten å gjøre?

Naboen har sust rundt meg med diameter stilt på 800 i hele sommer, klager på at han ikke har nok utveksling til å nå maksfart.. Men for all del, veldig fine sykler selv uten gråsonetrim

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: Tor Atle] #2515292 09/10/2018 14:58
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Tor Atle

Enig. Er jo en av de flotteste elsyklene om dagen, ikke rart den er populær. Selve trimmingen får man til på alle hvis man vil.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: knut77] #2515295 09/10/2018 15:17
noblefart Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: knut77

Jeg har kun prøvesyklet denne under tørre forhold, så jeg kan ikke si noe om holdbarhet osv. Men jeg har hørt noen si at kjedet kan dra med seg gjørme inn bak dekselet, og kanskje også snø. Heldigvis er dekselet lett å ta av, så det skulle være enkelt å gjøre rent igjen. Jeg la merke til lyden. Man skulle helst sett at den ikke var der selvfølgelig, men det er ikke den verste lyden jeg har hørt. Det er ikke en motorlyd, det høres mer ut som noen har festet en pappbit som slår i mot eikene. Slikt som var populært for noen tiår siden, gjerne med klesklype på setestaget. Om lyden har blitt merkbart lavere for 2019 så tror jeg ikke dette er noe man legger merke til ved bruk. Dekselet er ikke like pent som resten av ramma nei.

Ser ut (på bildet) at motoren bygger mye sideveis uten sett at noen kommentere på det. Merket du noe til det når du prøvde sykkelen?

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: noblefart] #2515308 09/10/2018 17:07
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Ser ut som det kommer Instinct Powerplay også i aluminium i følge prislista. Instinct har 29".

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: noblefart] #2515313 09/10/2018 18:13
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Ser ut (på bildet) at motoren bygger mye sideveis uten sett at noen kommentere på det. Merket du noe til det når du prøvde sykkelen?

Sykkelen ser fin og slank ut, med unntak av den klumpen rundt kranken ja. Dette var ikke noe jeg la merke til når jeg testa den, sparka ikke borti.

A70 som jeg nevnte kommer visst både i Altitude og Instinct Powerplay ja.

Redigert av knut77; 09/10/2018 19:22.

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: noblefart] #2515326 09/10/2018 20:19
MHH Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg kjøpte meg en Merida eOne Twenty 500 for noen uker siden etter noen år med lite stisykling og har blitt helfrelst.

Jeg var skeptisk pga høy vekt og fryktet en kjedelig sykkel som ikke likte tekniske klatringer som jeg liker så godt, men ble rett og slett veldig positivt overrasket.
Jeg har ikke en sykkelstil der jeg hopper og trikser så den økte vekten bryr meg tett på ingen ting - men økt fart og følelsen av flyt, selv i relativt bratte bakker er fett. Etter å ha syklet en hel del mil på varierende sti er min konklusjon(for min måte å sykle på) at dette kun tilfører syklingen positive ting. Det hører med til historien at jeg har en skadet lunge etter en MC ulykke for ørten år siden så for første gang fjernes nå de kjedelige(les grus, transport aalt for lange klatringer) fra likningen.

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: MHH] #2515334 09/10/2018 22:25
noblefart Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: MHH
Jeg kjøpte meg en Merida eOne Twenty 500 for noen uker siden etter noen år med lite stisykling og har blitt helfrelst.

Jeg var skeptisk pga høy vekt og fryktet en kjedelig sykkel som ikke likte tekniske klatringer som jeg liker så godt, men ble rett og slett veldig positivt overrasket.
Jeg har ikke en sykkelstil der jeg hopper og trikser så den økte vekten bryr meg tett på ingen ting - men økt fart og følelsen av flyt, selv i relativt bratte bakker er fett. Etter å ha syklet en hel del mil på varierende sti er min konklusjon(for min måte å sykle på) at dette kun tilfører syklingen positive ting. Det hører med til historien at jeg har en skadet lunge etter en MC ulykke for ørten år siden så for første gang fjernes nå de kjedelige(les grus, transport aalt for lange klatringer) fra likningen.

Merida er et spennende merke på både stisykkel og emtb-fronten de siste årene med testvinnere og gode skussmål. Så vidt jeg kan se så har de valgt samme tilnærming for 2019 som Canyon med å ikke helintegrere batteriet. Og det er sikkert jålete, men for min del så er det turnoff ettersom det er så mange andre gode sykler som klarer det punktet på min sjekkliste. Er imidlertid ikke i tvil om både Merida og Spectral:On er knallgode sykler!

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: noblefart] #2515351 10/10/2018 07:11
MHH Offline
Ringrev
Ringrev
Som du ser på mine antall innlegg har jeg syklet ganske mye og dette er virkelig en god sykkel i skogen - som tester også viser.

Jeg er også en person som kjøper mye etter hjertet(Det å kjøpe Merida satt langt inne) men jeg synes de fleste som har integrert batteri ser rare og disproposjonerte ut. Unormalt tykk underrør liksom.

En fordel med avtakbart batteri(mulig de med integrert også lar deg enkelt ta ut batteriet) er lettere lading i enkelte situasjoner samt lettere sykkel når man allerede pusher grensen for vekt på sykkelhengeren bakpå bilen..
I tillegg kan du lade og oppbevare batteriet inne når du skal vintersykle - da monteres det først på når du starter turen

Merida eller ikke, det er i alle fall bare å glede seg til lange, gode og raske turer i skog og fjell :-)

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: noblefart] #2515352 10/10/2018 07:30
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P

Merida er et spennende merke på både stisykkel og emtb-fronten de siste årene med testvinnere og gode skussmål. Så vidt jeg kan se så har de valgt samme tilnærming for 2019 som Canyon med å ikke helintegrere batteriet. Og det er sikkert jålete, men for min del så er det turnoff ettersom det er så mange andre gode sykler som klarer det punktet på min sjekkliste. Er imidlertid ikke i tvil om både Merida og Spectral:On er knallgode sykler!

Ser ikke helt hvordan et integrert batteri gir noen fordeler over et batteri som ikke er integrert. Snarere tvert i mot.

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: MHH] #2515362 10/10/2018 08:05
noblefart Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Som du ser på mine antall innlegg har jeg syklet ganske mye og dette er virkelig en god sykkel i skogen - som tester også viser.

Jeg er også en person som kjøper mye etter hjertet(Det å kjøpe Merida satt langt inne) men jeg synes de fleste som har integrert batteri ser rare og disproposjonerte ut. Unormalt tykk underrør liksom.

En fordel med avtakbart batteri(mulig de med integrert også lar deg enkelt ta ut batteriet) er lettere lading i enkelte situasjoner samt lettere sykkel når man allerede pusher grensen for vekt på sykkelhengeren bakpå bilen..
I tillegg kan du lade og oppbevare batteriet inne når du skal vintersykle - da monteres det først på når du starter turen

Merida eller ikke, det er i alle fall bare å glede seg til lange, gode og raske turer i skog og fjell :-)

Gode poeng. Har strøm i garasje, så trenger ikke ta ut batteri. Vekt på sykkeltilhenger (som blir nevnt av en annen) er jeg ikke så bekymret for ettersom jeg er den eneste med emtb ennå... Ser relativt enkelt å ta ut batteri på eksempelvis levo dersom den skal stå en stund i dårlig vintervær. Flyreiser er ikke nevnt, men det blir vel et problem uansett med emtb. Ser at de nå skal starte world cup for emtb (embn kommenterer dette) og der ser de blant annet hvordan formel 1 har løst dette. Forhåpenligvis vil det skje endringer for batterier som er klassifisert riktig etterhvert. Den eneste virkelige gode argumentet for å ha eksternt batteri er pris slik jeg ser det per nå.

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: MHH] #2515366 10/10/2018 08:10
noblefart Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Som du ser på mine antall innlegg har jeg syklet ganske mye og

Som du ser på mine antall innlegg så har jeg syklet ganske lite over lang tid... ICON_WINK

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: Paulus] #2515367 10/10/2018 08:14
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Paulus
Ser ikke helt hvordan et integrert batteri gir noen fordeler over et batteri som ikke er integrert. Snarere tvert i mot.

Det er vel hovedsaklig to grunner til at batteri integreres. Utseende og tyngdepunkt. F.eks 2019 Specialized Levo ser jo ganske elegant ut med integrert batteri. Batteriintegrasjonen på Rocky Mountain Altitude Powerplay er også pen. Tyngdepunktet kan senkes litt med integrert batteri, om produsenten virkelig vil. Slik som på Pivot Shuttle og Intense Tazer.

Det integrerte batteriet til f.eks Shimano (BT-E8020) er litt tyngre, og det ser ut til at rammene som bruker dette batteriet blir tyngre. Så det er ikke alle produsenter som faktisk får til lavere tyngdepunkt.

Jeg synes sykler som Merida eOne-Twenty/Sixty og Commencal Meta Power ser fine ut. Jeg har tidligere hatt en eOne-Twenty 500. Men jeg følte meg komfortabel når jeg sykla 2019 Specialized Levo Comp Carbon i et populært turområde... ingen granskende blikk eller kommentarer fra turgåerne.

De fleste (?) integrerte batteri er like enkle å ta ut som de eksterne, med en nøkkel.

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: noblefart] #2515376 10/10/2018 08:50
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Mulig integrerte batteri er bedre festet og ikke har det med å skrangle så lett.

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: noblefart] #2515379 10/10/2018 08:53
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
RM sykkel har ikke mye motstand når man skal sykle med flatt batteri. Hvis motor ryker kan man ta den ut og stadig bruke sykkel.

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: noblefart] #2515387 10/10/2018 09:35
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Pivot Shuttle og RM PowerPlay er de jeg ser for meg håndteres mest likt en vanlig mtb?

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: noblefart] #2515470 10/10/2018 15:58
noblefart Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitter å fikler litt med "send" knappen på en Specialized Expert. I tillegg til at prisen nesten er dobbel så høy som min nåværende sykkel er det et feminint spørsmål som gjenstår.... farge ICON_SMILE

Og kanskje jeg ikke er så feminin allikevel ettersom jeg ikke har noen sterke meninger om de to valgene. Eller så er det vel at det er to helt ålreite/fine farger på en sykkel. Noen som har innspill...?

Vedlegg
Spesh Expert green.jpg (11.36 KB, 1939 nedlastinger)
Spesh Expert red.jpg (11.42 KB, 1958 nedlastinger)
Redigert av noblefart; 10/10/2018 16:00.

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: noblefart] #2515473 10/10/2018 16:15
J
JernJoffen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Blå/rød. Lett!

Redigert av JernJoffen; 10/10/2018 16:16.
Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: noblefart] #2515496 10/10/2018 19:51
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Sitter å fikler litt med "send" knappen på en Specialized Expert. I tillegg til at prisen nesten er dobbel så høy som min nåværende sykkel er det et feminint spørsmål som gjenstår.... farge ICON_SMILE

2019 Levo har ikke den mest moderne geometrien, og det finnes bedre specca sykler i samme prisklasse. Likevel liker jeg sykkelen godt, og det skyldes nok mye støynivå og design. Skulle jeg kjøpt en emtb nå så hadde jeg seriøst vurdert 2019 Levo Comp alu. Men vil man ha 700Wh batteriet så må det jo bli Expert. Helst burde man nok sett begge fargene live, men utfra bilde å dømme så liker jeg rød/grå best. Jeg liker at syklene vises godt på bilder, kan ikke ha for mye svart da (:

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: noblefart] #2515558 11/10/2018 08:38
MHH Offline
Ringrev
Ringrev
I hvilke situasjoner ser dere for dere å sykle uten batteri?
Selv om man tar det av veier jo sykkelen ganske mye mer så noe gromme opplevelser ser jeg ikke for meg.
Jeg har testet uten strøm på og da blir den veldig seig. E8000 skal visst frikople motoren helt(?) så trolig bare den ekstra vekten jeg kjenner

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: MHH] #2515561 11/10/2018 08:41
olechr Offline
More than words
More than words
I hvilke situasjoner ser dere for dere å sykle uten batteri?
Selv om man tar det av veier jo sykkelen ganske mye mer så noe gromme opplevelser ser jeg ikke for meg.
Jeg har testet uten strøm på og da blir den veldig seig. E8000 skal visst frikople motoren helt(?) så trolig bare den ekstra vekten jeg kjenner

Jeg kjører stort sett ECO, men det hender at jeg har økter hvor jeg kobler ut batteriet nedover. Eller hvis jeg skal sykle lange turer så skruer jeg av batteriet på grusveier flatt/nedover. Men stort sett bytter jeg mellom ECO og TRAIL

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: JernJoffen] #2515700 12/10/2018 05:13
noblefart Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: JernJoffen
Blå/rød. Lett!

Takk for tilbakemeldinger på farge. Flere stemte rødt og da blir det grønn...

Turbo Levo kommer vel til å bli emtb svar på Tesla (kanskje noe overdrevent) og man trenger ikke velge den fargen "alle" syns er penest, dersom man selv er indifferent.

Ikke så lett dette: Ikke skille seg ut mot akkustiske sykler, skille seg ut mot andre turbo levo'er... ICON_SMILE

Re: Den store positive e-mtb 2019 tråden :) [Re: noblefart] #2515737 12/10/2018 08:08
J
JernJoffen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Er vel ingen grunn til å ikke velge den fineste fargen, du kommer nok ikke møte en lik en på hver tur... ICON_WINK

Undertegnede moderer seg noe og har navnet sitt på en slik:

Redigert av JernJoffen; 12/10/2018 08:08.
Side 2 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå