Er spent på rapport når du har testet de.
Hvilken versjon kjøpte du?
Har hatt kun en tur med dem, ca 6 km transport og 11-12 km sti. Litt om oppsett etc: Kom fra oppsett med nesten nye Magic Mary 27.5 x 2.35 soft foran, og Nobby Nic 27.5 x 2.35 Addix Speedgrip bak. Jeg opplevde dette som litt ubalansert når det ble glatt, og det er veldig, veldig glatt for tiden. Jeg er 38 år og sykler som en 38 åring (selv om jeg føler meg 16 i hue når jeg sykler sti

) så det er i rolig stisykling og cruxing jeg trenger mer grep, ikke i typiske Enduro/DH situasjoner.
Hans Dampf ble kjøpt inn i 27.5 x 2.35 Addix Soft TubeLessEasy SnakeSkin. Smatt opp greit slangeløst med kompressor. Bruker zefal sin guffe, ingen svetting av guffe. Pumpet opp til 40 psi og lot det stå natten over, senket trykket til 17 psi før sykkeltur.
Transport på grus og asfalt føltes omtrent som nevnte NN SG i samme dimensjon med samme trykk, men jeg har ikke wattmåler eller lignende til å bekrefte dette. Ikke engang stoppeklokke og pulsmåler kan bekrefte det.
På våte røtter og oppovercrux med våte røtter og stein merket jeg ikke så stor forskjell som jeg forventet ved overgang fra SpeedGrip til Soft. Fortsatt endel crux som jeg ikke tok på nåværende føre, som jeg tar greit når det er tørrere og mindre glatt. Men jeg tror jeg opplevde MM foran som glattere enn vanlig også, så det er som sagt veldig, veldig glatt ute.
På barnålsstier og grusstier med endel stein og røtter men ikke typiske crux oppleves oppsettet med MM og HD, begge i soft, som balansert.
Jeg opplever at HD bremser ganske mye bedre enn NN, og jeg opplever at jeg får mer feste på svært bratte oppoverstier. Dette er dog litt vanskelig å isolere til kun dekket, da bakdemper er oppdatert fra CC DB IL til CC Air IL for 2-3 turer siden.
Dekket måler ca 58 mm mellom knastene og 60 mm over knastene etter prosessen beskrevet over, på EX471 felg med 25 mm innvendig bredde.
Neste steg i jakten på bedre grep er overgang til felger med 32 mm indre bredde. Etter dette stopper prosessen med sykkelen jeg har nå, da er det nok så bra som det kan bli :-)
Oi, det var jo omtrent samme pris som fra norsk butikk.
Har sett meg ut det som bakdekk i Soft Super Gravity dersom det kommer litt positiv omtale.
Står litt om det
her :
Callaghan: I'm really liking the new Hans Dampf it's just out this year. My go-to used to be two Magic Marys. With the Hans Dampf, you can really feel the drift around the corner - you can almost steer with the rear wheel.