Abonnement, priser og denslags
|
Abonnement, priser og denslags
29/09/2018 11:50
|
anderfo
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Som mange års abonnent på Terrengsykkel undrer jeg meg over: * at hvis jeg logger inn her og trykker på "Mitt abonnement" står det ingenting om prisen. Klikker meg hit og dit uten å finne noen pris noe sted - kun mulighet til å stoppe abonnementet. Ville det ikke vært bedre å vise prisen på mitt abonnement her i stedet for å nærmest framheve muligheten til å avslutte abonnementet? * at hvis jeg sjekker de siste to regningene på Terrengsykkel (fra hhv. oktober 2016 og januar 2018) står det 399 kr og 469 kr, men på regningen jeg mottok nå står det 699 kr, slik at banken min klagde på at AvtaleGiroen hadde for lavt beløp... Har prisen på abonnementet virkelig økt så mye på så kort tid?
|
|
|
Re: Abonnement, priser og denslags
[Re: anderfo]
01/10/2018 11:35
|
KKippernes
Ivrig
|
Ivrig
Hei, det stemmer at vi denne høsten gjennomfører en prisøkning, samtidig som vi gir alle abonnentene digital tilgang til hele vårt utvalg av blader. Nå koster abonnementet 699 kroner, og som Terrengsykkel-abonnent får du full digital tilgang til Landevei, Fri Flyt, UTE, Klatring og skitestdatabasen skitest.com, i tillegg til rabatter på alle arrangementer osv. Du kommer med et godt innspill, og vi har oppdatert mitt abonnement-siden, både på landingssiden og under «ofte stilte spørsmål», slik at prisen er tydeliggjort. Terrengsykkel i seg selv har også et mer omfattende tilbud enn for noen år siden, med sju årlige papirutgaver (det var seks fram til 2017) og mye eksklusivt stoff på nett. Vi mener du får mye for 699 kroner i året. https://www.friflytbestill.no/infosider/na-er-alt-inkludert-i-ditt-abonnement Selv om vi skjønner at noen kan reagere på prisøkningen, håper vi alle våre nåværende abonnenter synes jobben vi gjør er verdt noen kroner mer per år. Generelt har de fleste abonnementsmedier økt prisene de siste årene. Tidligere var høyt opplag viktigst, fordi størsteparten av inntektene kom fra annonser, mens i dag er det i enda større grad inntektene fra leserne som finansierer journalistikken. Du er selvsagt velkommen til å komme med tilbakemeldinger på dette. // Kristoffer - Redaktør Terrengsykkel
Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no
|
|
|
01/10/2018 11:53
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Jeg har da et par spørsmål (ikke kritikk):
-Abonnementsprisene har typisk vært oppgitt på nettsidene til antall utgaver, ikke år. Antallet har jo gjerne reflektert enten 1 eller 2 år, men likevel. Jeg lurer da på før- og etterprisene for likt antall blader? Som da vel før var 4 for Landevei og 6 for Terrengsykkel. Det er jo den reelle prisøkingen.
-For de av oss som abonnerer på flere blader, blir jo merkosten for tillegget for digital tilgang til alle bladene høyere, siden vi må betale den merkostnaden på hvert av abonnementene. Her kunne det kanskje vært kvantumsrabatt? Kanskje ikke for sånne som meg med kun abonnement på Terrengsykkel og Landevei, men for de som har enda flere blader kan fristelsen til å gå for ett abonnement og lese resten digitalt bli stor. Det er vel en del som foretrekker å lese digitalt, så noen kommer vel til å gå ned i antall bladabonnemneter uansett. Der gjetter jeg at friflyt har sett at det ikke er så mange som har multiple abonnementer, så dette neppe utgjør særlige summer.
|
|
|
01/10/2018 12:27
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Vi har det som heter Superabonnement: https://www.friflytbestill.no/abonnement/fri-flyt/superabonnementDet koster 1399 for fire magasiner. Førprisene på siden her er ikke oppdatert ennå med ny pris. Men et slikt super-abo vil da gi deg fire magasiner for prisen 2 - tillegg til alt av digitalt arkiv og rabatt på alle arrangementer i Fri Flyt-regi, samt en de i regi av samarbeidspartnere.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
01/10/2018 13:01
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Ja, da har dere jo allerede den kvantumsrabatten. Selv fortsetter jeg nok med to blader og abonnementer som fornyes hver gang en av vervepremiene frister for meget.
|
|
|
01/10/2018 20:01
|
TonyN
Ringrev
|
Ringrev
Jeg abonnerer på både terrengsykkel.no, og landevei.no. Dette er slik jeg nå tolker det smør på flesk, og det holder å abonnere på en av dem for å kunne lese betalingsartikler på begge nettsider?
|
|
|
[Re: TonyN]
01/10/2018 20:07
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Du har tilgang til alle seks friflyt-bladene digitalt også - ikke bare betalingsartikler på nett. Sjekk mobil/nettbrett-appen, der kan du også lese friflyt, ute, klatring og playboard i tillegg til de to bladene du abonnerer på. Så ja, det man får ekstra ved å ha to bladabonnementer er papirutgaven.
|
|
|
02/10/2018 10:13
|
TonyN
Ringrev
|
Ringrev
Men for å lese + artiklene på begge nettsidene, må jeg abonnere på begge?
|
|
|
02/10/2018 10:18
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Nei. Ett abonnment gir tilgang til alt digitalt innold (både nettartikler, hele blader, skitest.com) for alle seks magasinene. Det er faktisk bare mer papir du får ved å abonnere på flere blader (og jeg synes det er positivt da, siden å lese disse bladene på papir gir meg deilig avbrekk fra skjerm og dings). Friflyt satser her altså på at økning av attraktiviteten (og da nataurlig nok) prisen på enkeltabonnementene gir mer kroner i kassa enn eventuelle abonnenter som går ned til færre bladabonnementer fordi de klarer seg med de andre digitalt.
Redigert av anonym22; 02/10/2018 11:04.
|
|
|
02/10/2018 11:02
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Jeg abonnerer på både terrengsykkel.no, og landevei.no. Dette er slik jeg nå tolker det smør på flesk, og det holder å abonnere på en av dem for å kunne lese betalingsartikler på begge nettsider? For å lese artikler digitalt holder det nå med abonnement på ett magasin i Fri Flyt-universet, ja. Men du vil kun få papirversjonen av det magasinet du faktisk abonnerer på hjem i postkassa. Som abonnent på Terrengsykkel kan du lese Landevei digitalt - også hele arkivet, du kan lese pluss-artikler på Fri Flyt, Utemagasinet, Landevei, Norsk-klatring og Terrengsykkel - og alle disse magasinenes digitale arkiv/utgaver. Abonnerer du kun på Terrengsykkel får du ingen andre magasiner i papirform hjem i postkassa.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
09/10/2018 20:08
|
TonyN
Ringrev
|
Ringrev
Jeg abonnerer på både terrengsykkel.no, og landevei.no. Dette er slik jeg nå tolker det smør på flesk, og det holder å abonnere på en av dem for å kunne lese betalingsartikler på begge nettsider? For å lese artikler digitalt holder det nå med abonnement på ett magasin i Fri Flyt-universet, ja. Men du vil kun få papirversjonen av det magasinet du faktisk abonnerer på hjem i postkassa. Som abonnent på Terrengsykkel kan du lese Landevei digitalt - også hele arkivet, du kan lese pluss-artikler på Fri Flyt, Utemagasinet, Landevei, Norsk-klatring og Terrengsykkel - og alle disse magasinenes digitale arkiv/utgaver. Abonnerer du kun på Terrengsykkel får du ingen andre magasiner i papirform hjem i postkassa. Takk for oppklarende svar.
|
|
|
|
|