Er nå på min tredje sesong med denne herligheten. Har ikke bytta ut noe siden jeg kjøpte den, tips til opp-pimping tas imot med takk. Beklager at jeg dreit i å vaske den men sånn ser den altså ut når den er i bruk.
Jeg elsker Canyon-blå (og Canyon-rød). Bilder klarer aldri å gi de fargene den anerkjennelsen de fortjener. Vurdert å prøve hvitt sete og hvit styretape? Det kan bli fint tror jeg. Men vil samtidig (av erfaring) gi en advarsel. Hvit styretape krever sin mann. Det er ett lite hel**** å "vedlikeholde". Om man ikke er villig til å ta innsatsen med å både vaske/skrubbe samt skifte den regelmessig, så bør man la være.
Det hadde vært rimelig kult med blå tape og sete. Men altså jeg ser ingen grunn til å endre noe som helst. Ensfarget (så godt som) ramme og alt annet sort blir aldri feil.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Med all usikkerheten knyttet til neste generasjon CAAD, synes jeg dette er den mest elegante alu-raceren man kan få for penger
Det er ikke jeg enig i, men smaken er som baken..
Her er etter mitt syn en meget pen alu-ramme
Jeg synes også at Caad9 er finere enn både Caad10 og Caad12. Kanskje også finere enn både BMC og Trek sine nye alu-rammer. Fine detaljer på Caad9 - Ovale S-bøyde setestag, nedpolerte sveiser, motsatt konisk styrerør, tilnærmet vannrett overrør, overgang mellom overrør, seterør og setestag uten ekstra metallbiter lagt inn, konisk underrør som er smalt foran og større/bredere nede, ditto konisk seterør.
Disclaimer - dette er min egen sykkel fra førsteoppsettet i 2010. Hvordan den ser ut nå ser man tidligere i tråden.
Men det var ment som et kompliment til Jonesy, ikke for å sette i gang en runde om verdens/tidenes fineste alu-sykkel Da tar det ikke lang tid før helt nydelige custom-bygg dukker opp, for ikke å nevne noen klassiske italienere.
Men det var ment som et kompliment til Jonesy, ikke for å sette i gang en runde om verdens/tidenes fineste alu-sykkel Da tar det ikke lang tid før helt nydelige custom-bygg dukker opp, for ikke å nevne noen klassiske italienere.
Det er alt for få Storck her på forumet og på veiene forøvrig. Henger sikkert sammen med manglende forhandlere i Norge og skremmende høye priser.
Min utmerkede Storck Absolutist er fra 2011. Til vanlig kjører jeg med tubular dekk på egenbygd hjulsett med Mavic Reflex felger, Record nav og DT Swiss eiker. På ferieturer bruker jeg Easton EA90 RT hjulsett med vanlig dekk og slanger.
Ellers satt opp med Campa Chorus gruppe. Sete og styre fra Williams, stem og setepinne fra 3T.
Bildet før jeg byttet til hvitt set. Fossen bak er Steinsdalsfossen ved Nordheimsund
siden det tross alt er alu-dag, så tåler vi vel et bilde av CAAD 12 også, for å sammenligne med resten.
for anledningen er den i klatremodus med lett sete og C24 felger, egentlig bare for å teste ut, siden den vanligvis har dype felger (den endte på 7.1kg med pedaler og flaskeholder, som egentlig er ganske decent for en størrelse 58 alu sykkel med ultegra)
ja, med en gang rammen er sånn passe tynn så ser det akk så riktig ut med lavprofil... Men kommer nok til å fortsette å bruke høyprofil på flatmark, siden det er så deilig med gratis fart.